Pff wanneer is het uitzicht?

Discussion in 'De lounge' started by Rnate, Mar 7, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Rnate

Rnate Fanatiek lid

Jan 10, 2010
    1,985
    0
    0
    @springsmuis,Idd oudere auto's zijn belastingsvrij, als ze goed onderhouden zijn is dat geen probleem.

@twinklestar, er zijn ook mensen uit rotterdam zelf maar ze benaderen ook uitzendbureau's uit groningen.
    Het is zwaar werk lange dagen. 7 dagen per week 12 uur werk in de bodem van een boot. Er worden veel overuren gedraait en dat tikt dus lekker aan.
    Ook krijgt hij reiskosten en reisuren. Verblijfsgeld en leefgeld, verblijf en eten is gratis maar wordt standaart wel vergoed, dat geld bliijft dus ook ove a 280 per week.
    We hebben geen 30.000 euro schuld ofzo dus als hij dat werk voor een halfjaar doet zijn we schuldvrij en hebben we een aardigzakcentje.

Wbt auto, zoals eerder aangegeven is die met dit werk wel nodig, ov duurt te lang en sluit niet aan.
    Extra kosten wat betreft iets stukgaan valt ook mee, onderdelen zijn te krijgen bij de sloop en hij kan het zelf maken.

2. Sophy

Sophy VIP lid

Aug 28, 2011
    5,884
    2,892
    113
    Noord-Holland
    Als hij naar meerdere locaties moet reizen, is daar vanuit het bedrijf geen auto voor die hij kan pakken? Veel bedrijven hebben een gezamenlijke lease-auto die gebruikt kan worden door degene die hem nodig heeft.
    Dan zou hij heen-weer naar huis met het ov kunnen, toch?

3. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Ik kom er uit de buurt en kan uit ervaring vertellen dat bedrijven die kost en inwoning betalen, 4 weken op 1 week af 7 dagen in de week werken nou niet een baan is waarbij je geen gevaar loopt helaas. Ze betalen zo veel om het aantrekkelijker te maken. Hoe gevaarlijker het werk hoe meer je verdient.

Als je tussen verschillende locaties moet pendelen is het goed mocé ijk dat daarvoor een auto beschikbaar is die hij zou kunnen gebruiken.

4. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

Dec 27, 2011
    9,279
    11,001
    113
    Het werk is dus in het Rotterdamse havengebied. Voor iedereen die een fiets of Ov. Voorstelt schets ik even het plaatje: je hebt het over een gebied dat weliswaar bij Rotterdam hoort, maar een strook van veertig kilometer niemandsland is. De afstanden tussen de bedrijven en lokaties zijn enorm, kunnen ook rustig dertig kilometer bij elkaar vandaan liggen, en ov is er domweg niet op grote stukken.

Een greenwheels moet je terugzetten op de plaats waar je m vandaan haalt, dus die kan je niet in Groningen meenemen en in Rotterdam inleveren!

TS, om zulke afstanden te rijden heb je wel een goede en betrouwbare auto nodig, ik zou geen 25 jaar oud barrel nemen! Ik zou toch aan je ouders vragen een autootje voor jullie voor te schieten, en ik weet niet hoe decregels in jouw traject liggen maar het kan voor zowel traject als kwijtscheldingen ed beter zijn als zij de auto ook op hun naam kunnen zetten...

5. Sophy

Sophy VIP lid

Aug 28, 2011
    5,884
    2,892
    113
    Noord-Holland
    Logisch, maar ik kan me wel voorstellen dat de woning in ov-bereikbaar gebied is. Dan is het mogelijk om met ov te reizen tussen thuis en die woning in Rdam en van daaruit een bedrijfsauto richting het werk. Toch :)

6. MadeInUSA

MadeInUSA VIP lid

Dec 27, 2011
    9,279
    11,001
    113
    buiten dat er dus geen bedrijfsauto aanwezig lijkt te zijn??? Lijkt zo logisch he, dat die er zou zijn, maar zo werken bedrijven en instellingen helaas niet altijd!

7. Rnate

Rnate Fanatiek lid

Jan 10, 2010
    1,985
    0
    0
    Hij moet verblijven op de boot, het is een werk/woonboot waar je niet zomaar op en af kan wanneer je wilt. Maar wanneer hij naar weer hierheen zou moeten zit daar natuurlijk wel een bepaalde tijdsdruk bij en als hij dan de volgende dag 5 uur weer moet beginnen in de ochtend gaat OV gewoon niet!

Het is geen gevaarlijke baan maar er komen idd allerlei toeslagen overheen, 8 uur 100% 9/10 uur 120% loon en na die 10 uur 150% loon en hetzelfde geld voor weekenden en feestdagen.

Als ov/bedrijfsauto mogelijk zou zijn hadden ze hem wel aangenomen maar dat is juist het probleem! hij moet gewoon zijn eigen vervoer hebben.

8. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Maar kan hij dan daar niet slapen? Of begrijp ik je gewoon verkeerd?

9. suus1983

suus1983 VIP lid

Oct 10, 2006
    50,510
    36,471
    113
    Als je vriend zo handig is met auto's, er zijn heel goedkope auto's te koop hoor. Zo rijdt de vriend van mijn zusje al 3 jaar in een auto die hij voor 300 euro heeft aangeschaft, hij doet zelf ook het onderhoud hiervoor. Ik zou dan gewoon proberen 300 euro van je ouders te lenen en dan kun je dat na dat half jaar ja makkelijk terugbetalen en een fatsoenlijke auto kopen als hij daar blijft werken.

10. Rnate

Rnate Fanatiek lid

Jan 10, 2010
    1,985
    0
    0
    Ja hij verblijft op de boot, hij heeft daar een hut eten e.d.

@suus, het is ook de bedoeling onze citta te ruilen/verkopen voor een autotje. Hoeft geen blits ding te zijn, als hij maar goed is en rijd.. zodra we uit de "shit" zijn kunnen we verder kijken.

11. consider

consider VIP lid

Jan 24, 2008
    14,040
    1,859
    113
    Provincie Groningen
    Ik zou dan kijken naar een autotje voor rond de 500 euro ofzo.
    Proberen de citta te verkopen, en de rest van het geld ergens vandaar te sprokkelen.
    Schijt aan wat de bewindvoering wil...je staat inderdaad niet onder curatele.

12. cherryl

cherryl Fanatiek lid

Jan 27, 2009
    2,923
    0
    0
    Ik heb eigenlijk weinig adviezen, maar je had het over een oldtimer, omdat deze belastingvrij zou zijn... Mocht dit de keuze worden zou ik wel aan iemand die al een auto heeft (bijvoorbeeld je ouders?) Te vragen of die de auto op naam zouden kunnen zetten.. Als je namelijk een oldtime hebt als 2e auto, dan is de verzekering maar 80 euro (of 90) per jaar! Als je hem als enigste auto hebt, betaal je volledige verzekerings kosten! En volgens mij (maar dit weet ik niet zeker) is ook de belasting anders als je hem als 2e auto hebt of als enigste auto!
    Verder wil ik jullie sterkte wensen met de hele situatie en hoop ik voor jullie dat er een manier gevonden wordt om de situatie snel op te lossen!

13. Panda81

Panda81 Fanatiek lid

Nov 13, 2008
    3,424
    448
    83
    Limburg
    Denk er ook aan dat oldtimers vaak maar beperkte km mogen rijden vanuit de verzekering.

14. Rnate

Rnate Fanatiek lid

Jan 10, 2010
    1,985
    0
    0
    Moet inderdaad even informeren of mijn ouders dat zou willen doen. Al weet ik niet of dat kan, ze hebben nl al 5 auto's. (3 oldtimers die kunnen we dus niet lenen:p).Er zijn ook wel mensen nu al die hun auto tegen onze citta zouden willen ruilen maar ik wil niet zomaar even wat doen. We zijn wel voor de rechtbank geweest en als we zulke grote beslissingen nemen kunnen we daar wel problemen mee krijgen, ookal is het vrijwillig. Plus daarbij wil ik geen "rommel" auto.

Share This Page