Combinatietest 10w3d

Discussion in 'Onderzoeken en echo's' started by Zomerrr, Jul 3, 2012.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Zomerrr

Zomerrr VIP lid

Jun 5, 2011
    5,097
    503
    113
    Hey meiden,

Morgen heb ik de termijnecho en de combinatietest.
    Zie alleen overal op internet staan dat de nekplooi pas vanaf week 11t/m14 gemeten kan worden.

Weet iemand of dit morgen al kan als ik 10w3d zwanger ben?

2. SeaShell

SeaShell Niet meer actief

nee meid, dat kan nog niet bij 10+3

ideaal is rond de 12 weken voor de nekplooi. 11 kan ook, maar hier mag het pas vanaf 12

3. Zomerrr

Zomerrr VIP lid

Jun 5, 2011
    5,097
    503
    113
    Ze had hem eerst ingepland in de 13e zwangerschaps week en zei vorige week donderdag dat het te laat was en dat ik volgende week dus terug moet komen.
    Ik snap er dus niks van:(
    Alleen baal ik gigantisch omdat mijn vriend er een vrije dag voor heeft genomen.;)

4. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

Jul 10, 2008
    13,558
    530
    113
    Female
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Hier in Duitsland zeggen ze dat de meting het best kan worden gedaan in de 11 tm 14 zwangerschapsweek... dus dan zou 10~3 wel gewoon kunnen.

5. BabyAngel

BabyAngel VIP lid

Dec 21, 2011
    17,861
    14
    38
    Ik heb hem donderdag en ben dan 12wk en 3dg.
    Erg vroeg hoor 10wk.

6. SeaShell

Met 10+3 is je kindje pas 3,8 cm
    Nekplooi meten ze pas hooguit vanaf een CRL van 4,5 cm wat ik overal kan vinden en dat staat gelijk aan 11,0

Daarom is 11,0 op z'n vroegst wat je kan meten voor de nekplooi omdat je kindje dan pas 4,5 cm is en het eerder niet betrouwbaar is

10 weken kan dus niet. 11 weken heeft ook niet de voorkeur, tussen de 12-13 weken is het optimaalst

7. Jen27

Jen27 Niet meer actief

Je geeft aan termijnecho + nekplooimeting, maar dit wordtmeestal (of altijd) apart van elkaar gedaan....

Je krijgt eerst de termijnecho en aan de hand van het vaststellen van de zwangerschapsduur wordt een 2de afspraak ingepland tussen de 11 en 14 weken voor de nekplooimeting. Kan me niet goed herinneren of het bloedprikken voor de combinatietest nou de eerste of de tweede keer werd gedaan, ik meen bij de eerste afspraak..

8. nijntje11

nijntje11 Fanatiek lid

Nov 16, 2009
    3,000
    10
    38
    noord-brabant
    Misschien alleen het bloedprikken? Dat adviseerden ze mij ook rond de 10 weken.

9. SeaShell

Ik heb vandaag de combitest gehad en bij mij prikte ze het tegelijk bij de echo

Dat is nauwkeuriger vergelijken als echo + bloed van dezelfde datum zijn ipv weken daarvoor

10. Vrouw1982

Vrouw1982 Fanatiek lid

May 17, 2012
    2,195
    464
    83
    Female
    Ik vorige week maandag bloed laten prikken en gisteren de termijnecho + nekplooimeting gehad. Ik was gisteren 12 + 6 weken zwanger. Morgen krijg ik de totale uitslag. De nekplooimeting was overigens goed. Het kan dus wel tegelijk, maar mij werd wel geadviseerd om de nekplooimeting rond week 12 pas uit te laten voeren.

11. Demi1982

Demi1982 Bekend lid

Mar 2, 2008
    812
    0
    0
    Zoals al meer gezegd denk ik dat ze morgen alleen termijnecho en bloedprikken doen en dan later de nekplooimeting!
    Ik krijg morgen de termijnecho met 10 weken en er wordt dan ook bloed geprikt.
    De nekplooimeting wordt ongeveer 2 weken later ingepland, dan is de uitslag van het bloedonderzoek inmiddels ook binnen en krijg ik dag later de uitslag!

Groetjes!

Share This Page