hey dames, vandaag groeiecho gehad. En die kleine van mij loopt 1,6 week voor, dus bijna 2 wkeen. Met het kindje is er helemaal niks aan de hand. Ik heb ook geen suiker ofzo hoor. Maar ze zeggen "het kindje heeft het gewoon goed bij jou" Maar stel je nou voor dat ik max 42 weken mag worden, dan is het kindje toch veelste groot? Dus dat betekend dat ik toch eerder ga bevallen? Ook al word ik niet ingeleid, het kindje krijgt het toch ook krap, en die wil er dan ook uit toch? Ik zou graag jullie ervaringen willen horen. Thanks!
hmm ja hier liep eerste dochter voor en is met 39,5 geboren en nu loopt deze meid weer voor maar ze doen er niks mee hoor.... Zolang het kindje niet tè groot is is er ook niks aan de hand...daarbij zijn het maar schattingen vaak zijn ze helemaal niet zo groot of te klein.
ben ook wel benieuwd! ik krijg morgen groeiecho, met de 20 wekenecho (inmiddels 11 weken geleden) lag de beeb al 2 weken voor, dus ben benieuwd hoe het er nu voorstaat.
spannend! bij de 20 weken echo liep die van mij maar 4 dagen voor....dus normaal dacht ik...maar hier schrok ik wel een beetje van. Het kind moet er ook uit, en ik wil niet een te grote baby hebben die er niet meer uit kan op een gegeven moment. Maar is dat echt zo, dat het maar een schatting is? zo kwam het niet over in iedergeval.
ik lees ook even mee.. mijn knulletje was bij de 20weken echo ook 2 weken te groot.. ze vroeg of ik vakantie had om de groeispurt te verklaren, maar die moet nog komen zelfs! dus ik maak me ook zorgen, logischerwijs zou je denken dat ze dan eerder 'klaar' zijn en er dus uit willen.. ik moet er niet aan denken om een reuzenbaby door dat gaatje te persen!
hier hebben ze vaker de meeting verkeerd....en een mm verschil wat hun meten kan al een verkeerde meting geven snap je? Maar ze voelen altijd aan je buik zo schatten ze het gewicht..met een echo meten ze de buikomtrek en hoofdomtrek enz..en zo komen ze op een gewicht uit. Bij mijn neefje hebben ze hier 900 gram zich vermeten!!
ons kindje loopt meer als 3 weken voor.. hij is met 20 weken begonnen met groeien, en nooit meer opgehouden geloof ik bij mij is het plan: elke 2 weken een groeiecho in het ziekenhuis. elke keer word er heel goed gekeken hoe groot ie is. rond de 38 weken gaan ze kijken hoe het er dan weer voor staat. blijft ie zo doorgroeien, gaan ze hem halen met 38 weken. de gynaecoloog zei dat ie bij de 10% van de grootste baby's hoort! (ja op de kinderen met suiker na waarschijnlijk) maar er is mij ook verteld dat omdat ie al een stuk groter is, de kans ook groter is dat ie dus zelf eerder komt groetjes
Hier baby ruim 3 weken voor op groei. ( nu op 3800 gr geschat) Dit wel ivm laat-ontdekte suiker... Wordt met 37 wk gekeken of het inleiding of KS wordt... Wordt dus vroeggeboorte
nee komt niet door eten. ik heb het nog gevraagt vorige week. moet ik nog opletten met eten? nee was het antwoord. het is gewoon erfelijk. de een krijgt een groot kindje, de ander een kleintje. ze zei nog voor de grap je heb gewoon te goed voor hem gezorgt maar goed ik mag a.s dinsdag weer voor een echo dus ben benieuwd hoe het dan gaat. met 30,5 week woog ie al 2000 gram groetjes
mij is inderdaad ook verteld dat het niet aan het eten ligt.. ik voelde me al helemaal schuldig want ik prop me toch een hoop naar binnen! en ik weet niet waar het blijft.. maar de baby pakt blijkbaar niet meer dan ie nodig heeft! Jeetje Amfy, schrik een beetje van je verhaal, zo veel voorlopen en dan toch zo laat = in mijn ogen dus UITSCHEUREN AAAAHHH
ja niet overdreven groot ofzo de vk schatte hem op minimaal 8 pond. maar met 40 een echo gehad en daar was hij 3280 gram op dus 110 gram gegroeid.de gyn zei ook dat het echt geen grote was
colin zou ook 2 weken voor lopen.. Hij is met 38 weken geboren (ik had al premature weeen vanaf 30 weken) en hij was 3360 gram, dus het zegtniet zoveel hoor. de laatste echo is gemaakt met 38 weken precies en toen hadden zoook zoiets van oeikan wel eens groot zijn.. 1 dag later geboren en heel normaal gewicht. Het zegt echt helemaal niets.