wie vind de matrasbeschermer uit het kraampakket ook zoooooooo verschrikkelijk? Ik had het erop gelegd gisteren, maar heb het er ook weer afgehaald nadat ik in bed ging liggen. Wat een vreselijk ding zeg!
Ik zouhet toch maar weer terug leggen als ik jou was. Stel dat je vliezen breken in bed dan zit je matras er gelijk onder. Het niet fijn zo'n matrasbeschermer maar noodzakelijk.
maar dat je vliezen breken in 1 keer, die kans is toch niet zo groot? we hebben wel een normale matrasbeschermer en ik heb nu ook zo'n ander ding uit het kraampakket eronder gelegd.
Ik kan het mij nog herinneren van de eerste toen leek het net of ik in mijn onderbroek had geplast en toen ik van de w.c. terug kwam ben ik gewoon in bed gaan liggen en ik lag nog maar net en toen kwam het met kleine stroompjes er uit zetten en binnen 1 minuut lag er om mijn benen een plas vruchtwater en ik was heel blij dat het er in lag. 8) Maar zo ging dat bij mij.
Ik heb er 1 die gewoon in de winkel gekocht is de ene kant is plastic en de andere kant in van badstof... Het zweet even goed als die uit het kraampakket, maar het blijft wel goed liggen... En nu ligt hij weer bij de oudste in bed, voor het geval dat daar een ongelukje gebeuren zal... Oh ja je kan ze gewoon uit wassen... Misschien een idee... Catheleine
De kans is volgens mij best groot dat je vliezen in 1x breken. Ik werd wakker omdat het eruit stroomde . Ik had trouwens dat matje onder het hoeslaken en molton gedaan en over het hoeslaken een dikke handdoek. Dan heb je niet zoveel last van het matje. Het verschuift inderdaad wel wat (het verfrommelt wat), maar na een week verschoon je toch weer en kan je het weer goed leggen. Ik had trouwens geen echte matrasbeschermer geloof ik in mijn kraampakket, wel van die groene matjes. Uiteindelijk is zelf het hoeslaken niet natgeworden volgens mij, omdat ik dus op een dikke handdoek lag en meteen met een handdoek tussen mijn benen uit bed 'gesprongen' ben .
Ik had bij de Hema een molton matrasbeschermer gekocht, hierin zit plastic verwerkt. Ik vonda dat een stuk minder zweten en het blijft in ieder geval goed liggen !
Ik zou hem er ook terug op leggen. ik was maar al te blij dat hij erop lag toen me vliezen braken begonnen gelijk de weeen ik had er niet aan moeten denken dAt eerst een zenuwachtige papa dat zeil erop had moeten liggen en ze braken hier ineens helemaal
misschien dat ik na het lezen van jullie verhalen het er maar weer op leg, maar ik vind het vreselijk. net alsof je op een vuilniszak ligt..........grrrrrr
K heb m er ook weer uitgesmeten...werd er gek van...volgens mn VK begint maar 10% van de bevallingen met het breken van de vliezen en dan heb je ook nog het 'drupeffect' of de 'splash' zeg maar....dus k gok het er maar op dat het wel meevalt
Die matrasbeschermer, van de Hema, heb ik ook gekocht. Hoefde hem niet te gebruiken thuis want ik lag al lang en breed in het ziekenhuis toen mijn vliezen braken, maar kwam toch best veel uit..., maar al met al, is dat ding van de hema de moeite waard, kost 13 geloof ik. Kraakt niet en zweet ook een stuk minder. Succes.
Ik zou het risico niet nemen, ook niet als je baby is ingedaald. Het was dat ik redelijk snel uit bed was, maar het bleef stromen! En ze was wel ingedaald. Maar als je het onder je molton en hoeslaken legt en dan een handdoek eroverheen, dan valt het wel mee toch? (ik vond van wel )
ik heb moltons gekocht die voor kinderen tegen bedplassen gebruikt wordt. bovenkant is gewoon stof, onderkant zeil. Zweet niet, kraakt niet, maar houdt wel vocht tegen van eventuele vliezen die breken. Ideaal! En nu liggen ze dus bij mijn zonen op het bed!
Mooi dat ik wel een zwembad had liggen, gelukkig stond ik net op, anders hadden we het hele bed kunnen verschonen, maar reken maar dat er een plons kan komen hoor!
Overigens wat ik hier lees als je baby is ingedaald is het niet veel is niet waar, hij was bij ons ingedaald, hoofdje lag vast en ik ben echt heeel veel verloren.
Ik weet wat je bedoelt maar het is voor een goed doel. Je hoeft er gelukkig niet maanden onder te liggen.