hallo allemaal, 1 april jl ben ik gestopt met werken omdat wij geen oppas meer hebben voor onze 2 kinderen ik werkte 2 dagen in de week. nu heb ik gehoord da als je gestopt bent met werken, dat je dan recht hebt op een bepaald bedrag van de belastingdienst? mijn man werkt gewoon 40 uur in de week . weet iemand hoeveel dat ong is, en zou ik dat ook met terugwerkende kracht kunnen krijgen aangezien ik al ruim 2 maanden gestopt ben met werken. groetjes wendy
je man mag niet teveel verdienen weet niet waar de grens ligt hoor...maar ik kreeg altijd rond de 155 euro per maand terug...
dat heeft allemaal te maken met wat jij verdiend hebt dit jaar en wat je partner dit jaar verdiend. volgens mij kan je een voorlopige aangifte 2011 al aandienen om dat aan te vragen maar daar ben ik niet helemaal zeker van
Je kunt die algemene heffingskorting inderdaad aanvragen, heeft voor een deel te maken met hoeveel belasting je man op jaarbasis afdraagt. Draagt hij "te weinig" af, dan zul je ook een lager bedrag per maand terug krijgen. Je kunt het per maand terugvragen (voorlopige teruggave) of gewoon opgeven bij je jaarlijkse belastingaangifte (dus in 2012 over 2011) Houd er wel rekening mee dat je al een deel van deze heffingskorting hebt "genoten" in 2011.... in de door jou gewerkte maanden.
ligt eraan wat jij hebt verdient dit jaar en hoeveel belasting je man afdraagt.. ik kreeg een mooie smak terug van vorig jaar en deels dit jaar ik krijg nu ongeveer 160,- ofzo..