gestopt met werken en belastingdienst

Discussie in 'De lounge' gestart door daalmeyer1974, 13 jun 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. daalmeyer1974

daalmeyer1974 Actief lid

24 apr 2011
    140
    0
    16
    NULL
    schiedam
    hallo allemaal, 1 april jl ben ik gestopt met werken omdat wij geen oppas meer hebben voor onze 2 kinderen ik werkte 2 dagen in de week. nu heb ik gehoord da als je gestopt bent met werken, dat je dan recht hebt op een bepaald bedrag van de belastingdienst? mijn man werkt gewoon 40 uur in de week . weet iemand hoeveel dat ong is, en zou ik dat ook met terugwerkende kracht kunnen krijgen aangezien ik al ruim 2 maanden gestopt ben met werken. groetjes wendy

2. daanquinty

daanquinty Fanatiek lid

12 aug 2010
    2.179
    0
    0
    zoetermeer
    je man mag niet teveel verdienen weet niet waar de grens ligt hoor...maar ik kreeg altijd rond de 155 euro per maand terug...

3. limmeke

limmeke VIP lid

28 mei 2008
    17.318
    0
    0
    dat heeft allemaal te maken met wat jij verdiend hebt dit jaar en wat je partner dit jaar verdiend.

volgens mij kan je een voorlopige aangifte 2011 al aandienen om dat aan te vragen maar daar ben ik niet helemaal zeker van

4. Hopmarjanneke

Hopmarjanneke VIP lid

10 jul 2008
    13.552
    527
    113
    Vrouw
    Docent Frans (in opleiding)
    Duitsland
    Je kunt die algemene heffingskorting inderdaad aanvragen, heeft voor een deel te maken met hoeveel belasting je man op jaarbasis afdraagt. Draagt hij "te weinig" af, dan zul je ook een lager bedrag per maand terug krijgen.

Je kunt het per maand terugvragen (voorlopige teruggave) of gewoon opgeven bij je jaarlijkse belastingaangifte (dus in 2012 over 2011)
    Houd er wel rekening mee dat je al een deel van deze heffingskorting hebt "genoten" in 2011.... in de door jou gewerkte maanden.

5. Ladymistique

Ladymistique Bekend lid

5 mrt 2008
    516
    0
    0
    Fulltime huismama
    Uithuizen
    ligt eraan wat jij hebt verdient dit jaar en hoeveel belasting je man afdraagt.. ik kreeg een mooie smak terug van vorig jaar en deels dit jaar :D ik krijg nu ongeveer 160,- ofzo..

Deel Deze Pagina