Early test negatief, toch zwanger?

Discussion in 'Zwanger worden' started by Angela12, Feb 8, 2017.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Angela12

Angela12 Nieuw lid

Feb 8, 2017
    1
    0
    1
    NULL
    NULL
    Hi dames,

Ik ben een aantal maanden geleden gestopt met de pil en nog steeds niet ongesteld geweest. Ik ben door de huisarts doorgestuurd naar de gyn en inmiddels een inwendige echo gehad. Ze dacht aan pcos, wat me heel erg onrustig maakt.. er gaat van alles door me heen elke minuut van de dag: wat als er iets mis met me is? Wat als ik cystes op m'n eierstokken heb? Wat als ik onvruchtbaar ben? We gaan nu het hele traject in..ze gaf wel al dat na een half jaar 1 eitje een beetje groter was dus misschien zat er een eisprong aan te komen.

Aan de hand van ovulaietesten geconstateerd dat ik een eisprong had op zondag 29 januari.. flink geklust die dinsdag ervoor en zaterdag en zondag.uitgerekend dat mijn menstruatie over 4 dagen is en dus vanochtend een early zwangerschapstest gedaan (testen vanaf 4 dagen voor je nod mogelijk). Helaas negatief! Is het mogelijk dat ik dichter naar zondag toch nog positief test? Ik heb lichte steekjes in mn lies en had echt het gevoel dat het raak was. Was zo teleurgesteld vanochtend!!

2. Adrianna

Adrianna Niet meer actief

Volgens mij werken ovulatietesten niet als je pcos hebt.

3. Jippie

Jippie VIP lid

Feb 3, 2007
    11,784
    776
    113
    Ovulatietesten zijn inderdaad niet zo betrouwbaar als je PCOS hebt. Door de verstoorde hormoonwaarden kunnen je testen altijd negatief blijven, of juist altijd positief zijn. Bij sommige vrouwen met PCOS werken de testen wel, bij mij gaf 'ie altijd duidelijk de eisprong aan. Er is dus niet te zeggen of je daadwerkelijk een eisprong hebt gehad.

Hoe groot was je follikel op de echo en wanneer was dat? En op welke datum had je een positieve ovulatietest?

Als je wel op de 29e een eisprong had, dan zit je vandaag nog maar op 10 DPO. Dat kan te vroeg zijn om te testen. Dus ik zou de hoop nog niet opgeven. Succes!

Share This Page