hoi allemaal, mijn zoontje is nu 19 maanden en heeft altijd een middag dutje rond half 12 tot 1 uur. de laatste dagen lig ik hem rond half 12 op bed maar hij gaat niet slapen, hij praat een beetje en wil er rond half 1 weer uit. doen ze nog wel een middag dutje rond deze leeftijd? hij word rond 9 uur s ochtends wakker en om half 7 gaat hij naar bed. eerst had hij die middag dutjes echt nodig als hij een dagje zijn middag dutje had over geslagen was hij om 5 uur helemaal kapot. moet ik het maar een dagje gaan aankijken hoe die het zonder middag dutje doet?
Hier werden ze steeds later moe s middags, dus eerst naar 12.30, dan naar 13uur en nu slapen ze van 13.30 tot ong 16uur. En dan s avonds rond 20uur naar bed. Ik vind het heerlijk zo, kan ik rustig koken en we hebben nog de hele vooravond om uitgebreid te eten en te spelen met het hele gezin. Wij proberen de middagslaap zo lang mogelijk erin te houden, want anders heb ik super vermoeide kinderen die heel vroeg moeten eten (of te moe zijn om te eten) en dan snel snel snel naar bed moeten.
ja inderdaad, dat ik daar niet eerder aan heb gedacht! mijn zoontje werd eerst altijd rond half 11 moe en deed dan zijn middag dutje al, misschien is het inderdaad de oplossing als ik hem later zijn middag dutje laat doen.
Mijn dochter is net 2 en slaapt makkelijk 3 uurtjes. Meestal hoor ik ze nog een kwartiertje praten, maar daarna wordt het stil. Ze heeft het ook echt nodig hoor, anders wordt ze lastig!!
Dacht ik ook meteen aan: waarom leg je hem geen uurtje later op bed? Misschien dat dat helpt... (maar die conclusie had je zelf ook al getrokken, haha)