Pff wat is dit nou weer...

Discussie in 'Samengesteld gezin' gestart door Sam86, 14 jul 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sam86

Sam86 Fanatiek lid

16 aug 2007
    1.610
    89
    48
    Vrouw
    Mama
    Amersfoort
    Even van mij afschrijven...

Toen mijn dochter 20 weken was ben ik met een knal weggegaan bij mijn ex. Hij spuugde naar me en dat was de langverwachte druppel.
    Ik ben met mijn dochter bij mijn moeder ingetrokken en toen begon de ellende. Hij wou haar zien onder zijn voorwaardes. Dus als ik alleen was met haar. Slaaptijd boeide niet, want zij moest zich maar aanpassen aan hem. Alimentatie haha o nee geen haar op zijn lichaam. Ok prima hij vertrok eindelijk uit onze woning die hij compleet had uitgeleefd in 4 maanden en ik had een nieuwe start.
    Hij had geen behoefte aan contact.

Nu is hij vorig jaar naar Rotterdam verhuist... Amersfoort - Rotterdam is een roteind uit de buurt. Na meer dan een jaar kwam hij vandaag voor onze dochter... Bij binnenkomst koffie gekregen en nog voor ik de kans kreeg om wat te zeggen was hij met zijn vriendin aan het whatsappen. Even zonder gein... 2 uur lang heeft hij op mijn bank gezeten met 2 mobiele telefoons... Luna noemt hem constant meneer en hij weigerde zijn naam te zeggen. Uiteindelijk ging ze maar spelen... Meneer kijk eens! Maar meneer was te druk met whatsappen!

Mijn bloed kookt. Heb niks laten merken, want tja Luna zat er natuurlijk bij.... 4 augustus komt hij weer.... Alleen waarom???
    Op je gat zitten en je nieuwe vriendin appen kan toch ook thuis?

Geen alimentatie, geen vader voor zijn kind...
    Ik wil dit niet nog een keer... Dan ontplof ik denk ik!

Hij vond 2 uur veelste kort... Heb mijn tong eraf gebeten, maar 2 uur is lang zat als je je telefoon in je zak houdt!!

Wat moet ik nu???

2. ikke84

ikke84 Fanatiek lid

28 feb 2010
    3.062
    507
    113
    Toch knap dat je je inzet dat je een vader in haar leven wil hebben.

Maar geen alimentatie?? hij MOET allimentatie betalen heeft hij haar erkent?

3. Sam86

Sam86 Fanatiek lid

16 aug 2007
    1.610
    89
    48
    Vrouw
    Mama
    Amersfoort
    Erkend en gezag... Ik wil gewoon niet dat mijn dochter later kan verwijten dat ik het niet geprobeerd heb.

Na een kwartier al behoefte om hem eruit te zetten met zijn lompe opmerkingen dat hij liever uitslaapt op zondag.

Wat betreft de alimentatie... Ik ben zo bang dat hij dan een bezoekregeling afdwingt! Mijn meisje vindt hem eng en kan niet alleen slapen. Straks moet ze met hem mee... Mijn maag en draait nu al!

4. Sam86

Sam86 Fanatiek lid

16 aug 2007
    1.610
    89
    48
    Vrouw
    Mama
    Amersfoort
    1,5 jaar geleden wou hij even naar de speeltuin met haar. Hij bereikte niet eens de lift zo eng vindt ze hem :(

Vanochtend was dus de 1ste keer na dit drama...

5. ikke84

ikke84 Fanatiek lid

28 feb 2010
    3.062
    507
    113
    Hij kan nu ook een omgangsregeling treffen, laat hem maar mooi betalen. hij heeft recht met omgang met zijn dochter en zij moet ook wennen aan hem maar aangezien hij liever uitslaapt zou ik hier niet bang voor zijjn

6. Sam86

Sam86 Fanatiek lid

16 aug 2007
    1.610
    89
    48
    Vrouw
    Mama
    Amersfoort
    O nee... kreeg net een whatsapp. Hij vroeg letterlijk toestemming aan mij om zijn huidige vriendin te dumpen ??? Want hij is bang dat ik de omgangsregeling stop als hij vrijgezel is... Ik ga maar gewoon slapen en probeer maar eens een keer het bewust niet te snappen.
    Ik ben getrouwd inmiddels en zwanger van nr 3.

4 augustus het maar eens over alimentatie gaan hebben.
    Krijg inmiddels nog 30 maanden van hem haha

7. kwebbel86

kwebbel86 Niet meer actief

Ehmmm.. sorry dat ik ineens kom binnenvallen: alimentatie stopt toch als je opnieuw getrouwd bent?? Ik dacht dat vaders (of moeders!) moeten betalen als je vrijgezel bent en TOT de 18e verjaardag van het kind.

Als jij nu getrouwd bent... dan hoeft hij toch niet meer te betalen? Of heb ik het mis? Sorry dan :)

8. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Alimentatie geen idee....mijn vader heeft ook nooit betaald maar die keuze was toen bewust van mijn moeder. Ze wilde niet haar hele leven gaan bedelen bij hem.

Maar wel super van je dat je je dochter de kans geeft haar vader te leren kennen. En wat een l.u.l dat hij zo doet. Maar daar heeft hij alleen zichzelf mee uiteindelijk.
    Maar heb je geen instantie waar je je verhaal kwijt kan? Die je kunnen adviseren wat te doen hiermee?

9. Sam86

Sam86 Fanatiek lid

16 aug 2007
    1.610
    89
    48
    Vrouw
    Mama
    Amersfoort
    Nee hoor het is en blijft zijn biologische dochter. Het word wel lager, maar er blijft recht op kinderalimentatie. Partneralimentatie vervalt wel bij een huwelijk.

Hier zal ik ook niet zo heel snel moeilijk doen daarover. Ik wil graag zelf de touwtjes in handen houden totdat hij volwassen wordt en moeite gaat doen.

Ieder kind heeft recht om te weten waar hij/zij vandaan komt dus blijf het wel proberen om een normaal contact tot stand te brengen :)

10. Sam86

Sam86 Fanatiek lid

16 aug 2007
    1.610
    89
    48
    Vrouw
    Mama
    Amersfoort
    Dat ik hem een gruwelijke, egocentrische, verslaafde, dominerende eikel vind is tenslotte tussen hem en mij. Dat mag nooit of te nimmer op haar schoudertjes komen te rusten...

11. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Zo hoort het ook ;)

12. Sam86

Sam86 Fanatiek lid

16 aug 2007
    1.610
    89
    48
    Vrouw
    Mama
    Amersfoort
    Maar is wel moeilijk hoor haha ;)

13. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Ja maar als volwassen mensen moet het toch lukken....het ziet er eerlijk gezegd nu niet naar uit dat hij lang zijn best gaat doen. Hij is ongeïnteresseerd maar geen agressieve man ofzo ... Dat lijkt me dan veel zwaarder.
    Niet om het te bagatelliseren he....;)

14. kwebbel86

kwebbel86 Niet meer actief

ah was ik daarmee in de war!

15. Sam86

Sam86 Fanatiek lid

16 aug 2007
    1.610
    89
    48
    Vrouw
    Mama
    Amersfoort
    Agressie... Nooit zal ik alleen of alleen met mijn dochter met hem in 1 ruimte verblijven. Mijn man is er ten alle tijden bij om herhaling te voorkomen...

Dit is alleen altijd naar mij gericht geweest. Nooit naar Luna.

De alimentatie is meer een principe kwestie. Waarom wilt hij dat niet betalen? Hij kan het makkelijk missen dus waarom zo'n drama maken over iets wat ten gunste is van je eigen bloed.

16. ikke84

ikke84 Fanatiek lid

28 feb 2010
    3.062
    507
    113
    Hij moet gewoon betalen hoor minimaal 50 euro (als hij een laag inkomen heeft) en als hij aggresief is laat je het tot een rechtzaak komen dat hij haar alleen of bij jou of in een omgangshuis mag bezoeken.

17. Lov23

Lov23 Niet meer actief

oie dus hij is wel agressief geweest......moeilijk hoor.

18. alamea

alamea Fanatiek lid

15 jan 2013
    1.270
    0
    0
    Waarom heb je het LBIO niet ingeschakeld voor de alimentatie? Dat kon al vanaf 1 maand te laat...

19. Onje

Onje Niet meer actief

Allimentatie kan je gewoon aanvragen, via je gemeente of via een rechtszaak.
    Alimentatie staat totaal los van een omgangsregeling, dit is namelijk geen kijk en luister geld.

Denk je werkelijk dat hij zijn interesse blijft tonen ? Of dat het een periode is en zometeen weer afdruipt.
    Als hij dit serieus meent en een omgangsregeling wil, dan kan je deze laten opbouwen. Wil jij/hij dit in het begin niet bij jouw/hem thuis, dan dit via een omgangshuis. Een neutrale plek voor beide.
    Je kan de omgang opbouwen van omgang via het omgangshuis tot bijvoorbeeld om het weekend.
    Ligt natuurlijk totaal aan hoe oprecht zijn interesse is.

Veel succes. En alle lof dat je dit voor je dochtertje doet zeg!
    Mocht het tot een rechtszaak komen mbt de omgang wees open en eerlijk over je gevoel naar de rechter. Zij/hij houdt daar vaak rekening mee en zorgt dan dat de opbouw wat langzamer gaat.

20. Onje

Onje Niet meer actief

Wanneer hij financiële daadkracht heeft dan 'moet' het ja, zo niet dan niet.

Deel Deze Pagina