Beste mama's. Volgens heeft mijn uk een "raar" slaapritme voor zijn leeftijd, kijken jullie even mee? 8u wakker en fles 11u fles en rond 11.30u/12.00u naar bed. 14.30/15u wordt hij wakker 15.00 fles 18.00 soms kort slaapje van 30/45min maar vaak ook niet 19.00 fles 19.30 naar bed 23.00 wekken fles en meteen verder slapen.. Hij doet dus geen ochtend slaapje (ja soms een verdwaalde 30 min) wel een grote middagslaap. Eind vd middag dut hij ook niet, soms in de wandelwagen dat hij even wegdoezeld. Is dit raar? Ik hoor van veel medemama's in mn omgeving dat hij 3 dutjes zou moeten doen.. Nou dat lukt me echt niet nu.. Hij is gewoon na klokje rond slapen niet moe in de ochtend, in de middag doet hij wel een dut van bijna 3 uur. Hierna is hij ook niet moe genoeg om eind vd dag nog te gaan slapen.. Ik heb zelf zoiets van komt wel goed, hij komt straks vanzelf wel weer wat vroeger en zal dan ook eind vd ochtend wel meer moe zijn. Maar is het echt zo raar? Of hebben meer kindjes dit ritme?
Hij moet niets. Dat ritme gaat toch nog wel 100x veranderen dus als je baby blij is dan zou ik me vooral niet druk gaan maken
Nee hoor, mijn zoontje heeft dit ook! Hij zit nu in een fase, dat hij overdag bijna niet slaapt. Heel af en toe doet hij eens een powernap (10min) en dan vind hij het wel weer prima. Vandaag zijn we de hele dag lekker buiten geweest en heeft hij ruim 2uur geslapen in de kinderwagen, maar dat komt vermoedelijk door de buitenlucht.
ik maakte me hier in het begin ook erg druk om....Lucas ligt wel 3x in bed maar slaapt ook hier heel wisselend. Nu gaat hij ook 3x per week naar het KDV. De ene keer slaapt hij 20 min en soms 3 uur. Ik kan er echt niks van zeggen. Lucas is 's ochtends juist snel moe en ligt meestal rond 9 uur alweer in bed (is rond half 7 - 7uur wakker). Maar hier is het einde van de middag een drama. Hij kan nog niet wakker blijven vanaf zijn middag slaap maar gaat steeds meer vechten tegen het slaapje van een uur of 4 's middags. Maar zolang je kindje tevreden is en goed drinkt en groeit, zou ik me er niet te veel zorgen om maken! Ik heb het ook losgelaten en merk dat ik er nu veel rustiger onder ben.
nog een oveereenkomst....zelfs tussen de heren dus M. deed ook maar 1 grote slaap per dag.....en op dit moment vertikt ie slaapjes overdag raar is het niet hoor
Thanx meiden! Ik maakte me ook niet druk eigenlijk, t is meer dat andere je onzeker maken door hun opmerkingen.. Weet dat ik me er niets van moet aantrekken, maar toch.. Mijn kereltje is super vrolijk en eet goed dus geen vuiltje aan de lucht..
Hier hetzelfde: mijn meisje is nu 3,5 maand en sinds een paar weken doet ze 1 lange slaap - altijd in de middag - en in de ochtend en begin van de avond komt ze niet verder dan wat ik een 'powernapje' noem van gemiddeld een half uur. Ze is verder vrolijk, tevreden en brabbelt de oren van m'n hoofd dus ik denk niet dat het kwaad kan
Mijn ventje deed dat ook vanaf een maand of 2. Nu kruipt hij pakt hij s middags ook nog een drie kwartier. Als hij slaapt is het nooit langer dan een uur eigelijk. Geeft niks hoor alle kindjes zijn anders/