We zijn er bijna uit! Maar ik wil toch graag nog even jullie mening over de spelling van de naam, uitspraak is volgens ons bij beide (praktisch) hetzelfde. Gaan we voor: Elinor of voor: Elinoor Graag jullie mening!
Ik spreek het eigenlijk wel net iets anders uit allebei. Elinor = éélienor Elinoor = eelienóór De klemtoon ligt anders. Elinor meer op EElinor.. en bij Elinoor ligt de klemtoon meer op NOOR. Dus ik zou dan zelf voor Elinoor gaan.
Elinor Elinoor vind ik een beetje de nadruk op oor liggen en niet mooi Eleonore/nora vind ik ook mooier
Beste meiden, Bedankt voor jullie eerlijke mening! Eleonore/Eleonora zijn natuurlijk prachtige namen, maar vinden wij veel te lang. Qua letters en qua lettergrepen. Dus de keuze gaat echt tussen Elinor en Elinoor. Mijn voorkeur gaat uit naar Elinor, mijn man twijfelt nog, maar jullie poll-uitslag is wel heel duidelijk!
Dat heb ik nou ook. Eleonora, of Eleanor (als in mevrouw Roosevelt), dat vind ik mooiere spellingen. Maar als het een van deze twee moet zijn, dan met één o.