speen afbouwen

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door Sijke, 21 nov 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sijke

Sijke Bekend lid

We zijn nu voor de tweede avond aan het proberen speenvrij te gaan slapen, wat een drama! middagslaap ging goed, maar gisteren en nu hevige dramahuilbuien en vannacht ook goed raak.

En nu maar zien vol te houden, iemand nog ervaringen om te delen?

2. Fransa

Fransa Niet meer actief

Lastig! Vertel je waarom hij/zij zonder speen moet?
    Bij onze oudste zijn we gestopt op z'n 3e verjaardag. Vertelt dat hij nu 3 was en dus een grote jongen en dat daar geen speen meer bij hoorde. Hij heeft er maar een paar dagen naar gevraagd, daarna was het gelijk klaar.

Onze jongste is er al een hele poos vanaf. Te jong om te snappen waarom we ermee stopten maar we zijn er ook bij hem cold turkey mee gestopt. Hij was ernstig verslaafd maar binnen een week was ook hij er klaar mee.

Hier heeft dus in beide gevallen cold turkey goed gewerkt. Wat mij erg verbaasde want beide jongens waren echt zwaar verslaafd. Misschien toch proberen nog even een paar dagen door te bijten?? Of wachten tot verjaardag en dan stoppen?

3. Sijke

Sijke Bekend lid

hoi, nee even wachten is geen optie meer, we hebben echt alles al geprobeerd in de aardige, leuke, subtiele range, maar ik ben er van overtuigd dat we er daarmee niet gaan komen. Nu dus inderdaad cold Turkey, hij is helemaal voorgelicht, maar vind het heel lastig, nou ja, goede hoop dat we er binnen een paar dagen toch vanaf zijn, nu slaapt hij gelukkig. Tandarts zag het aan de stand van zijn tanden, dat deed voor mij toch echt de deur dicht.
    Dank voor je reactie trouwens Fransa!

4. sassie25

sassie25 Fanatiek lid

15 nov 2009
    4.613
    0
    0
    bakkersmeisje
    Bleiswijk
    Ik zou dan indd even doorzetten en morgenochtend als hij wakker wordt hem zeggen dat je trots bent en dat het goed van hem is dat het is gelukt zonder speeen. Misschien zelfs een sticker als hij dat wil.

Hier ging het bijna vanzelf met 3jaar en 1week. Ik had hem een paar keer gevraagd of hij zn speen wilde geven aan mij in ruil voor een cadeautje. En elke keer zei hij nee. En toen viel hij een gat in zn lip en kon zn speen niet in. Hij vond het eerst heel erg maar toen hij in zn bed lag eigenlijk niet meer zo. Hij is in slaap gevallen zonder. Twee dagen daarna "vergat" ik hem te geven in bed en hij lag rustig te wachten en te kletsen en is zo in slaap gevallen elke keer. Ik was boven de was aan het vouwen en zei dan "ow ben ik je speentje vergeten te geven, ik kom hem brengen als ik klaar ben met vouwen. En de derde avond zei hij zelf: "ik kan wel zonder". De volgende dag heeft hij een cadeautje mogen uitzoeken en heeft met zn speentje "betaald" ( en 's avonds ben ik echt gaan betalen het was toevallig op vrijdag)

5. Sijke

Sijke Bekend lid

Deze nacht zonder problemen doorgeslapen, dus we boeken vooruitgang.
    Sassie25; leuk om te lezen hoe jij het aangepakt hebt.

6. sandraske

sandraske VIP lid

23 jul 2010
    14.043
    0
    0
    Noord-Brabant
    Hier ook op de derde verjaardag gestopt, we hebben hem gewoon in de prullenbak gegooid (eerst kapot geknipt om niet in de verleiding te komen), paar nachten was drama maar toch doorgezet.

We hebben wel stickers geplakt op een stickerkaart en als die vol was, kreeg ze een tinkerbell pop..

7. Maartt

Maartt Fanatiek lid

30 mrt 2011
    4.843
    725
    113
    Vooral volhouden.. Hier inmiddels 3 maanden zonder.
    Ze sliep bij de gastouder zonder problemen zonder speen. Sterker nog de gastouder wist niet een dat ze er een had!
    Toen hebben wij ook maar gezegd dan overal zonder.
    Het is een week drama geweest. Elke x terug, troosten etc.
    De week erna erg onrustig. En na 2 weken over!

8. Tjilpje

Tjilpje Fanatiek lid

3 mrt 2010
    1.950
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mijn dochter is er zonder problemen vanaf gekomen. (bijna drie jaar een speen gehad). Ze heeft een jonger nichtje, van een paar maanden.

Paar weken daarvoor had ik al eens gezegt goh (baby) heeft helemaal geen speen, mag ze die van jou niet hebben? jij bent geen baby meer.

Nee dat mocht niet;). Anderhalve week nog eens herhaald en toen zag ik haar denken....

Tot we even een middagje op nichtje mochten passen, ik zei zie je wel (baby) heeft helemaal geen speen, mag ze die van jou niet hebben? Ja dat mocht wel, ze heeft hem zelf opgehaald en in de baby haar tas gestopt.

Diezelfde avond maakte ik me klaar voor de strijd... ze ging liggen en is gaan slapen:$

9. tijdvoormezelf

tijdvoormezelf Niet meer actief

Hier ook door tandarts afgeraden terwijl hij m alleen maar had om in te slapen dus ik dacht dat t wel mee viel. Dus tandarts heeft meteen gezegd dat het niet meer mocht .thuisgekomen speen in envelop opgestuurd naar tandarts .
    Hij mocht toen iets nieuws uitkiezen om mee te slapen ipv speen, koos een kleine knuffel (ookal heeft hij al een slaapknuffel) dat hielp wel.

Is er jets in het vooruiticht gesteld ? Iets wat t m oplevert om zonder te slapen? Beloningssysteem of iets? Ze moeten nu ineens de troost en het vertrouwde in slaap vallen anders leren, is ook wel even wennen. Hier was t trouwens geen probleem. Heeft er wel naar gevraagd maar was ook heel blij met de nieuwe slaapknuffel .

10. MuisjeB

MuisjeB Lid

22 sep 2011
    83
    0
    0
    NULL
    Utrecht
    Hier ook cold turkey. We hebben hem wel zelf zijn speen laten weggooien. Maar daarna dus wel doorzetten! Het is pittig, maar hij went er vast snel aan. En idd, een cadeautje of ijsje ofzo omdat je zo trots bent???

11. soefdeboef

soefdeboef Fanatiek lid

5 aug 2011
    2.049
    0
    0
    Wahahahahaha! :D

Deel Deze Pagina