Hoe doen jullie dit?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door xxjoxx, 25 nov 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. xxjoxx

xxjoxx Actief lid

5 nov 2011
    197
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hoi hoi,

Hier weer een vraagje van mij!
    Ons meisje is drie maanden geweest en heeft een aantal nachten heerlijk geslaprn van 20:00 tot 7.00! Helaas doet ze dit al een week niet meer...en komt ze rond 2u wij geven haar dan even haar speentje en dan is ze weer een half uurtje stil dit doen we ongeveer 4/5 keer om dan toch maar een flesje te geven deze drinkt ze dan ook lekker op...nu is mijn vraag kunnen we haar niet beter meteen een flesje geven ipv paar x het speentje? Wij dachten mischien leert ze dan dat ze door slaapt weer...omdat ze dit al wel gedaan heeft...

Iemand tips? Of ervaringen wie dit herkent?

Liefs jo

2. misa

misa Niet meer actief

Ik ken het.. Hier vorige week bij onze jongste van bijna 6 maanden ook voor het eerst een paar goede en lange nachten gehad. Maar nu weer niet. Ik doe ook altijd 1 of 2x een speentje. Lukt het niet, dan een flesje. Is lastig maar je kunt er (nog) niet zoveel aan veranderen...

3. wendy339

wendy339 VIP lid

27 okt 2010
    9.740
    1.061
    113
    Laatste flesje iets ophogen zou je kunnen proberen.
    Hier hebben we als tussenfase de 23u fles er nog even ingehouden. Hij sliep toen van 23-9u.. En van lieverlee hebben we de fles van 23u naar 8u terug gebracht. Dit hebben we vanaf het begin af aan zo gedaan, meneertje heeft nog nooit een spook nacht gehad..

4. Piekelotje

Piekelotje Actief lid

6 jan 2012
    179
    0
    0
    NULL
    NULL
    Ik zou om 23 uur nog een flesje geven zodat ze lekker de nacht in kan. Zo hebben wij dat ook gedaan, en pas na 6 maanden zijn we deze langzaam aan gaan afbouwen.
    Hij heeft altijd heerlijk de nacht doorgeslapen. (behalve nu dan, maar dat komt door zijn kiesjes die aan het doorkomen zijn:()

5. Aeve

Aeve Actief lid

30 okt 2012
    305
    0
    0
    U.S.A.
    Ik zou haar gewoon voeden. Ze is 3 mnd, en als een baby honger heeft, zou ik dat zeker niet onthouden. Dus ipv een speen, lekker een fles zodat ze weer lekker kan gaan slapen.

6. rijtjes

rijtjes Niet meer actief

Helemaal mee eens!

7. ratatosk

ratatosk VIP lid

16 mrt 2010
    5.429
    5
    0
    Ik zou ook meteen voeden, ze vraagt erom!

8. miis

miis VIP lid

8 mei 2012
    5.229
    1
    0
    ik zou ook gewoon voeden..je kan altijd even 1x speentje proberen..maar beide kids waren altijd duidelijk..1x speen en door slapen= gewoon speentjes willen of 1x speen en direct uitspugen (of na paar min) = honger..

wie weet lukt een late fles idd..

ik ben daar nooit zo'n voorstander van, mijn kinderne gaan ehct rond 19/20 de nacht in en dat wil ik niet verstoren, dan liever ergens snachts even wat laten drinken en weer lekker verder slapen.

9. deepfreeze

deepfreeze VIP lid

29 nov 2007
    11.895
    42
    48
    Ik zou ook voeden. Rond de 3 maand hebben veel kindjes ook zo'n fase. Dan hebben ze soms ook iets meer behoefte aan voeding of aandacht. Lekker geven. Het gaat vanzelf wel weer over..

10. Anouk2005

Anouk2005 VIP lid

21 mrt 2012
    23.247
    16.632
    113
    dokters-assistente
    De Glazen Stad
    Gewoon een keertje de speen proberen en wilt ze deze niet dan toch een flesje geven.Je zou idd ook om 23 uur nog een flesje kunnen geven.

11. Biny

Biny VIP lid

10 feb 2011
    17.556
    5.653
    113
    Vrouw
    Dit dus...

Waarom zou je zelf ook in hemelsnaam 5x op en neer lopen terwijl je met een fles zo klaar ben?

Daarbij ze zal t nodig hebben anders vraagt ze er niet om!
    Er zullen waarschijnlijk nog meer van deze periodes komen.. Dus lekker die fles geven

12. Ona

Ona Fanatiek lid

8 mei 2011
    1.469
    1
    36
    Grappig het is ons nooit gelukt om haar eerder naar bed te doen dan 22.00/23.00 uur. Het grote voordeel hiervan is dat ze al sinds 6 weken doorslaapt. Dit is nog bijna iedere nacht goed gegaan. Volgens mij iets van 3 x niet. Werkt dus goed bij ons. Ik snap ook dat anderen het anders doen. Het is maar net hoe je eigen ritme is en of het er in past. Kinderen moeten zich uiteindelijk aan ons aanpassen.

13. Tuttie

Tuttie Fanatiek lid

11 jan 2010
    2.855
    0
    36
    ik zou haar de laatste voeding om 23 uur geven.
    wij hadden met 3 maand als schema:
    7.30-11.00-15.00-19,00-23.00 uur.

14. MMarianne

MMarianne Niet meer actief

Ze is nog maar drie maanden? Zou dan de avondfles (23 uur) weer invoeren of als je dat niet wil 's nachts als ze wakker wordt gelijk een fles aanbieden...dat doorslapen komt wel weer.

15. Suusjeuh

Suusjeuh VIP lid

4 jul 2010
    13.212
    13
    38
    Verpleegkundige/gastouder
    Ik heb ergens weleens een leuk vergelijk gezien over rekken voor voedingen en dan uiteindelijk alsnog geven, of gewoon direct voeden. Ws kan je na de fles weer lekker doorslapen dus waarom zou je haar en jezelf pesten door eerst 5x speentje te geven? Ik zou zeggen 1x speen, water opwarmen poedertorentje ernaast en bij de volgende kik fles erin. En weer slapen.

Deel Deze Pagina