pff wel of geen 2e vaccin mex griep???

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door liebrando, 1 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. taliaa

taliaa VIP lid

2 mrt 2007
    16.074
    2.215
    113
    Brabant
    @shaylen, op en af hoor. Maar sinds die eerste prik niet langer dan 2-3 dagen zonder verhoging geweest en afgewisseld met koorts.
    Hoestenhoestenhoesten etc etc. Dokter zegt dat het niet van de prik hoeft te zijn, maar ik weet genoeg om niet die 2e te halen.
    Ik denk zelf dat de prik de trigger is geweest, zeg maar.

2. Anasthesie

Anasthesie Actief lid

17 jul 2009
    239
    0
    0
    Brabant
    Hier hetzelfde, alleen naar de 2de prik. Leuk te horen dat ze op die manier antistoffen maken maar dat lijkt me te veel van het goede. Aangezien dat pandemie officieel voorbij is...

3. Shaylen

Shaylen Niet meer actief

ik geloof gelijk dat de prik de trigger is geweest, was echt een heftige. mijn meisje knapt net weer een beetje op van de prik (18 december) heeft ook heel lang geduurd.

4. liebrando

liebrando Niet meer actief

Ik sta nog steeds in twijfel. De HA zei gister dat ze hem eigenlijk niet nodig hebben omdat de 1e prik al volledig dekt. Met de 1e ben je 70procent en de 2e 75procent, dus voor die 5 procent zei die hoef je het echt niet te doen. In de meeste landen krijgen de kids niet eens een prik, en als ze een prik krijgen is het er ook maar 1.......Pff moeilijk hoor, ik dacht er met de eerste wel uit te zijn en ze beide gewoon zo te geven, maar nu twijfel ik toch enorm....ik vraag me af waar die 2e prik goed voor is nog???

5. Lovely83

Lovely83 VIP lid

29 mei 2008
    20.418
    3.298
    113
    Mijn dochtertje heeft de 2e prik ook niet gehad, en ik ga hem ook niet meer halen.
    Heb eigenlijk geen reden, vind het niet echt meer nodig.

6. liebrando

zo denk ik dus ook, maar stiekem ben ik ook wel een beetje bang dat die griep ineens weer opduikt en ze toch niet genoeg zijn ingeent snap je? al weten ze niet eens hoe lang die prik je zal beschermen.....

7. bloem82

bloem82 VIP lid

5 sep 2007
    11.197
    601
    113
    Je moet goed aanjezelf de volgende vraag stellen:

Waarom zou je hem niet halen, de eerste spuit zit er al in dus waarom de tweede niet.

Stel, er komt een nieuwe golf, ga je dan de hele tijd piekeren of je er goed aan hebt gedaan om de tweede niet te halen (als je hem niet hebt gehaald)? Zo ja, zou ik de tweede halen ;)

8. Kisbaba

Kisbaba Fanatiek lid

23 sep 2007
    3.211
    1
    0
    moeder, huisvrouw, en ik heb een B&B voor fietsgas
    Gezelligste stadje i
    In alle landen (behalve Nederland) is er maar één prik gegeven.

Wij hebben het trouwens helemaal niet gedaan.
    De griep is nu al aan het muteren, dus dan heb je kans dat je volgend jaar wel drie prikken moet gaan halen...

Je weet nooit of je het goed doet, dat zal pas achteraf blijken.

9. liebrando

ik denk dat ik meer bang ben voor de bijwerkingen. Omdat ze zeiden dat deze prik meer koorts kan geven en je je kindje dus de temperatuur goed in de gaten moet houden....
    Ik ben al zo zenuwpees als ze hoge koorts hebben denk dat dat me meer dwars zit dan die hele prik. had ik nou niet gelezen over die 2e prik en de koorts dan had ik zonder nadenken die prik er zo in laten zetten.....

10. bloem82

bloem82 VIP lid

5 sep 2007
    11.197
    601
    113
    Bij de eerste had er ook koorts kunnen komen hoor. En een beetje koorts is echt niet erg, het lichaampje moet het ook verwerken.

Mijn zoontje heeft beide prikken gehad en bij beide geen koorts gehad ;)

11. Frieda

Frieda Bekend lid

24 feb 2009
    691
    1
    0
    Moeder, Huisvrouw, WAO-er
    Noelle heeft wel beide prikken gehad, maar ik moest zelf de tweede nog halen en heb dat niet gedaan. Ik was in die tijd net wat verkouden en omdat ik hoorde dat de tweede er meer inhakt dan de eerste, besloot ik om nog maar even te wachten. En nu de griep eigenlijk niet meer heerst, heb ik besloten om hem niet meer te halen. Ik ga er vanuit dat ik wel voldoende beschermd ben, omdat ik nu ook steeds lees dat er in vele andere landen sowieso maar 1 prik werd gegeven.

Ik vraag me ook ten zeerste af of volgende winter kindjes wel weer ingeent zullen worden, omdat het vaccin dan meegenomen wordt in de normale griepprik. En die wordt normaal gesproken niet gegeven aan gezonde kindjes, die een normale weerstand hebben. De normale griepprik wordt alleen gegeven aan mensen die door wat voor reden dan ook een verminderde weerstand hebben.

12. liebrando

van de eerste heeft alleen de jongste 38,7 gehad en de jongens zijn dagen niet echt helemaal fit of hun zelf geweest maar niet koorts. Tenminste denk ik niet, heb niet getempt.....

misschien krijgen ze het van deze ook niet, maar ik weet dat de oudste heel gevoelig is voor hoge koorts daarom vind ik het een beetje eng.....

13. lianda

lianda Fanatiek lid

6 jun 2007
    2.367
    0
    0
    werkt bij centerparcs
    noord babant
    Hier de eerste wel gehaald en de 2e niet.
    Waarom? Nou mijn zoon was in die periode jarig en ik had de ggd gebeld en die zei mij dat de 2 vele malen heftiger was.
    Er is vast deze maand nog een 2e ronde maar ik ga hem niet meer halen.
    De griep is weer op zijn retour ik vind het ook wel prima zo

Deel Deze Pagina