baby slaapt overdag maar 2,5 uur

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door sabinu, 7 jan 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. sabinu

sabinu Actief lid

4 nov 2009
    246
    0
    0
    -
    hey iedereen,

de laatste weken zit ik er wel een beetje doorheen, ik merk dat het me begint op te breken,

mijn vriend en ik wonen momenteel niet samen dus qua zorg sta ik er vaak alleen voor, mijn dochter is nu 4,5 maand.

sinds een maand heeft ze een heel 'wakker' schema, opsich wel gezzelig maar ik slaap snachts gemiddeld 4 uur en niet eens achterelkaar, nu slaapt ze sinds een maand ook nog amper overdag, ongeveer 2,5 tot 3 uur.

het ziet er zo uit :

ze word rond half 8 wakker

om half 11 word ze weer moe en doet ze een slaapje tot 12 uur

dan is ze de hele middag wakker, alleen om 4 uur slaapt ze nog een uurtje

dan gaat ze half 8 in bad met een heel ritueel etc. , soms gata ze dan een half uur slapen maar niet vaak.

dan is ze wakker tot half 12 , slapen

om half 2 word ze wakker tot 4 uur word ze om de 10 min wakker, speentje kwijt etc. dan krijgt ze eten en slaapt ze tot half 8.

overdag slaapt ze dus maar 3 uur en snachts is het echt een rommeltje..

het lijkt me niet normaal voor een baby om overdag amper te slapen tot half 12 savonds? of hebben meer van jullie dat?

ik begin behoorlijk moe te raken en ik hoop dat het snel beter gaat, hebben jullie nog tips e.d ?

groetjess

2. suze30

suze30 Fanatiek lid

7 jul 2009
    2.188
    1
    0
    NULL
    NULL
    hoi,

mijn dochtertje van 4,5 maanden oud, maakt op het moment ook zo'n rommeltije van de nacht, sávonds gaat het slapen ook niet "makkeijk"maar ze gaat uiteindelijk wel slapen, s'nachts is het ook na 2 uur elke 10 min wakker en speen brengen, vanacht heb ik dr op een gegeven moment maar een voeding gegeven, maar ook daarna was het niet goed, mss dat het een fase is rond deze leeftijd?? ging het hiervoor wel altijd goed? of heeft ze altijd al wat "slechter"geslapen?

iig heel veel sterkte ermee, kan me voorstellen dat het erg zwaar is zo in je eentje!!

groetjes susanne

ps moet zeggen dat ik overdags(nog) niets te klagen heb, ze slaapt 2x 2,5 uur en 1x 1 uur, maar dat kan bijna niet anders na zulke nachten lijkt me......

3. Sunlight

Sunlight Fanatiek lid

7 nov 2007
    2.717
    0
    36
    beveiliger
    friesland
    en dan wordt ik er al gek van dat die van ons savonds begint te rommelen. eerst ging jesse op bed van half zeven tot 10 dan een voeding en sliep hij tot 10 uur.
    nu breng ik hem om half zeven op bed en dan gaat die schreeuwen tot die voeding krijgt en dan slaapt hij tot tien uur.
    maar ik word er al gek van dat die de hele avond aan het schreeuwen is. ik moet zeggen ik kijk om het half uur en laat hem de rest lekker schreeuwen want als ik vaak heen ga dan weet hij het en dan slaapt hij die snachts ook niet. dan gaat ie lachen als ik naast zijn bed sta. dus heeft hij gewoon de gek met mij haha.
    he meiden succes ik snap dat het in je eentje helemaal moeilijk is idd.

liefs

4. Ireen

Ireen Fanatiek lid

8 sep 2008
    2.305
    1
    0
    Sunlight: Schreeuwen als in van huilen? Ik denk dat je er beter aan doet dicht bij hem te blijven in plaats van hem een half uur te laten huilen... Hij zit midden in een ontwikkelingssprongetje en heeft mama nodig. En waarom zou je hem niet een keer extra voeden als hij behoefte heeft aan warme melk in zijn buikje?
    Verwennen kun je zo'n kleine ukkepuk nog niet, gewennen wel. Maar goed, ik had altijd liever dat mijn baby gewende aan liefde en een warm nest, dan aan een moeder die hem laat stikken. Hij huilt en dan heeft ie iemand nodig.

5. sabinu

sabinu Actief lid

4 nov 2009
    246
    0
    0
    -
    @Suze; vanaf 1 maand sliep ze door, daar heb ik een maandje van kunnen genieten want vanaf 2 maanden was het opeens voorbij en nu zijn de nachten echt vreselijk, ik ga er gemiddeld 7x per nacht uit en ik slaap zelf maar 3 a 4 uur. ik zou dan denken dat ze overdag wel meer slaapt, maar overdag slaapt ze hooguit 3 uurtjes..

ik hoop dat dit tijdelijk is maar misschien is ze gewoon een heel wakker kindje, maar ik dacht altijd dat baby's van 4 maanden wel meer dutjes deden overdag, ze slaapt nu van half 8 sóchtens tot half 12 savonds maar 2/3 uur :( en snachts word ze ook heel vaak wakker, soms denk ik dat ik iets fouts doe maar ze drinkt wel goed, ze drinkt nog 6x per dag 1 fles van 100 ml, en 5 van 180 ml..

zijn er nog meer mensen bij wie hun baby ook zo weinig sliep? ze is verder wle vrolijk en alert..

6. takhen

takhen Fanatiek lid

13 nov 2009
    2.386
    0
    0
    medusch secretaresse
    Leiden
    Wij hebben zelf ook slaapproblemen gehad met Eva
    Bij ons hielp een bezoek aan de osteopaat heel erg goed!
    Misschien eens proberen?
    Eva's nek zat helemaal vast en kon daardoor niet lekker liggen
    En niet lekker liggen betekend niet slapen :)

7. joseetje26

joseetje26 Fanatiek lid

30 mei 2007
    2.431
    0
    36
    zuid holland
    dat schreeuwen sunlight is waarschijnlijk het bekende huiluurtje(s)...

josefien deed dat ook en dan liet ik haar echt niet brullen.... ik nam haar dan op mijn borst en keek gerust tot 22:30 zo tv.... en dan nog de late fles en dan lekker slapen... ik weet niet of het goed is je baby gewoon zo te laten huilen........ het is nog te jong om jou uit te proberen en dat ie lacht is omdat hij blij is om jou te zien.... hij lacht jou niet uit...:(:(:(

verder was josefien in het begin net zoals ts schrijft... maar vanzelf kwam daar met 11 weken een beter ritme in.... ze slaapt nu overdag ook amper maar gaat wel om 18:30 naar bed en slaapt tot de volgende dag 7:30 soms tot 08:15.... dus ze slaapt enorm veel uren s,nachts... overdag slaapjes in bed niet langer dan 2 keer een uurtje...

gr Jose

Deel Deze Pagina