Pff wintertijd..

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door PDaphne, 31 okt 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Panda81

Panda81 Fanatiek lid

13 nov 2008
    3.424
    448
    83
    Limburg
    Hier was het vanmorgen ook rond kwart voor 6 dus dat scheelt al met 5 uur. Hier de dag dat de klok verzet werd een flinke boswandeling gemaakt en ze was dan ook goed moe maar helaas heeft dat hier geen effect gehad.

2. debby82

debby82 VIP lid

18 nov 2008
    25.903
    1
    0
    Hypotheekacceptant
    zaandam
    eerste 2 dagen was het een beetje vroeg. Maar vanmorgen werd mijn dochter om kwart voor 8 wintertijd en mijn zoontje om kwart over 8 wintertijd wakker.
    In nog geen week omgeschakeld dus.
    Gaat meestal wel zo hier.

3. jesje1982

jesje1982 Fanatiek lid

1 okt 2008
    3.243
    0
    0
    verkoopmedewerker
    breda
    mijn dochtertje slaapt ook een uur tot 1,5 uur korter sinds de wintertijd. eerst werd ze altijd rond 8 uur wakker, maar tegenwoordig is het half 7 ongeveer. ik heb haar gisteren wel een uur later naar bed gedaan en heb het ochtendslaapje ook een half uurtje kunnen rekken, toen viel ze echt in slaap in haar wipstoel, dus langer ging niet haha. ik ga maandag naar centerparcs, dus veel zwemmen, hopelijk krijgt ze daar haar ritme een beetje terug.

4. Mallory

Mallory Lid

30 okt 2009
    96
    0
    0
    mama
    In de zevende hemel!
    hier ongeveer hetzelfde. mijn meisje is nog net geen jaar, dus een wekkertje en een boekje gaat hier iig nog niet werken... vanochtend werd ze om 5.30 uur wakker. toen ben ik om de 5 a 10 minuten naar haar toe gegaan, haar lekker ingestopt en gezegd dat het nog veeeeeel te vroeg was en dat ze maar lekker moest gaan slapen. Wonderwel is ze om 6.15 uur in slaap gevallen en werd zij (en ik ;) ) pas weer om 7.25 uur wakker.
    Overdag zit ze wel goed in het ritme, maar ze wordt alsnog een uur te vroeg wakker 's ochtends...
    Hier zit ze ook sinds een week te klooien met haar middagslaapje en ik heb zelf een vermoeden dat dat ook van invloed is. Ze is 's middags duidelijk moe, maar slapen doet ze niet! Na ja, het komt vast wel weer goed... ooit.... ;)

mochten er nog meer/andere tips zijn dan hoor ik ze graag!

5. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Hier helemaal geen problemen. Van winter- naar zomertijd ook niet echt, maar wel meer dan nu... Nu helemaal nergens last van gehad.

Ik merk trouwens wel bij mezelf dat voor mijn gevoel de tijd nu weer klopt. Ik ben schijnbaar een Wintertijd-mens :) Misschien mijn zoontje ook? We zijn beide in de winter(tijd) geboren...

6. Sjanienu1

Sjanienu1 VIP lid

6 sep 2008
    6.495
    1
    0
    Winkelmedewerkster
    's-Heerenberg
    Hier zijn ze allebei van slag.
    Ze worden de hele week al, vanaf dat de klok is verzet, om 06.30uur wakker.

7. Superjollie

Superjollie Fanatiek lid

13 feb 2011
    1.821
    72
    48
    Groningen
    Hier echt precies hetzelfde!!! Onze zoon is ook bijna 1 jaar en wordt sinds het ingaan van de wintertijd steeds een klein uurtje eerder wakker (zo rond 06.45) en 's middags ontzettend rommelen met z'n slaapje. Nu heeft hij vanochtend wel een flinke ochtendslaap gedaan, hopelijk vanmiddag nog een uurtje... Hij gaat wel op de normale tijd naar bed zo rond 19.15/19.30 en valt snel in slaap. Hij krijgt dus genoeg slaap en 06.45 is op zich prima; hij speelt altijd nog even lekker in z'n bedje voor we hem eruit halen.

8. PDaphne

PDaphne Actief lid

2 feb 2009
    193
    1
    0
    Nou ben blij te lezen dat wij niet de enige zijn die met de tijd zitten te kloten :) hij gaat sinds de wintertijd is ingegaan om half 8/ 8 uur naar bed, net als eerst, maar is wel steevast om 5 uur wakker :(. Er viel al nooit echt een pijl op te trekken waarom hij soms ineens langer slaapt en dan weer korter maar nu slaapt hij dus telkens een uur korter per nacht dan toen het nog zomertijd was.. En idd ook zijn dagritme is aan het veranderen.
    Hopelijk trekt het vanzelf weer bij! Maar 5 uur is wel heeel vroeg en donker. Succes iedereen!

9. Kimi1

Kimi1 Fanatiek lid

17 apr 2010
    1.946
    54
    48
    mijn dochter werd altijd om 7 uur wakker, sinds de wintertijd nu om 6 uur.. Je kunt je kindje wel later na bedje doen, maar hun biologisch klokje is er ook nog.. Dus voor mn dochters gevoel is 't 7 uur, terwijl 't voor ons 6 uur is... Ach ja even wennen weer.. Ik leg haar nog even bij mij in bed lekker knuffelen en wakker worden..

10. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.100
    3.879
    113
    Nou, hier ook hoor, de oudste heeft er geen problemen mee, maar de jongste wordt nu steeds standaard rond kwart voor 6 wakker, vermoeiend...

11. Natas79

Natas79 Fanatiek lid

28 jul 2010
    2.028
    0
    0
    Verpleegkundige
    Haarlem
    Hier ook sinds het uurtje terug eerder wakker, rond 5 uur nu ipv 6 uur. Erg vermoeiend, ze slaapt daarna ook niet echt meer, ze wil dan actie.

Deel Deze Pagina