ik weet niet waar ik dit moet schrijven daarom deed ik het hier. maar wanneer kan je testen of je zwanger bent? ik kreeg 11 weken geleden een zoon werd 6 weken later weer ongesteld 26 aug. heb al een tijd het vermoeden dat ik zwanger ben.. is het vandaag al te vroeg om te testen? me buik is opgezwollen en ben heel erg moe. en over mijn humeur hebben we het maar niet over. omdat het niet gepland is weet ik niet zo goed wat ik ervan moet denken. op dit moment heb ik genoeg aan mijn zoon wil het liefst nog even wachten maar is het zo dan is het..
Als ik het goed begrijp werd je dus 5 weken geleden voor 't laatst ongesteld? In dat geval zou je al kunnen testen hoor. In principe is het vanaf de datum dat je ongesteld zou moeten worden (NOD), maar er zijn ook testen waarmee je zelfs een paar dagen eerder al kan testen. Uitgaande van een normale cyclus zou je nu dus gewoon kunnen testen. Spannend!
Hey als je denkt dat je zwanger bent zou ik iig testen. het is nu 33 dagen na je laatste menstruatie,al kan hij veranderd zijn na zwangerschap.. succes kuzz
Als je een cyclus van 28 dagen hebt kun je toch al testen ? ik was 3 weken na de bevalling weer ongesteld, 4 weken later (dus 7weken ook) en de 11e week na de bevalling werd ik niet ongesteld, bleek ik dus ook zwanger te zijn van onze 3e! En ondertussen is zij alweer 11weken vandaag en ligt ze heerlijk te slapen nu! succes met testen.
Ik kon niet zo vroeg testen..heb bij beide kindjes eerst 2x een negatieve test gehad en 2 weken later toch een positieve..ligt aan je hoeveelheid hormonen etc. Maar zou het zeker gaan proberen!
Vermoeidheid en bijpassend humeur zijn in elk geval heel normaal als je een jonge baby hebt. Opgezwollen buik kan ook duizend en een redenen hebben. Maar je zou zwanger kunnen zijn, zeker als je de afgelopen maand onbeschermde seks hebt gehad. Je zou al kunnen testen, je laatste menstruatie is al vijf weken geleden. Is het negatief, wacht dan nog een week. Ben je dan nog niet ongesteld geworden, dan nog eens testen. Dan nog steeds negatief en niet ongesteld, maar nog wel 'zwangerschapsklachten', dan zou ik eens naar de huisarts gaan. Ik was altijd zo regelmatig als de klok op 27-28 dagen, maar tussen de eerste en tweede menstruatie na m'n eerste bevalling zat ineens ruim 6 weken. Daarna ook nooit meer zo heel regelmatig geweest, bleef tussen 25 en 35 dagen zitten.
Weer wat geleerd! Ik dacht dat het zeker een paar maanden nodig had. Ik weet wel, dat mijn menstruatie na de bevalling zeer van slag was. Ik ben in september bevallen en werd ergens in december pas weer ongesteld. Toen weer in februari en toen pas weer in mei. Ik heb toen een spiraal laten plaatsen en toen menstrueerde ik niet meer. Wat ik ermee wil zeggen is dat je menstruatie ook gewoon van slag kan zijn en je dus niet zwanger hoeft te zijn. Maar je kan nu al testen, ben erg benieuwd en wil je veel succes wensen!