baby 7 maanden slaapproblemen

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Maysa86, 5 mei 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Maysa86

Maysa86 Actief lid

17 jan 2011
    280
    0
    0
    Hai dames,
    Mijn dochter van 7 maanden wilt sinds een maandje haar speen niet meer. Prima zou je denken maar dit heeft het gevolg dat ze zo goed als niet in slaapt zonder dat ze eerst een heel tijd aan mijn borst sabbelt.

ook al is ze moe krijg ik haar meestal pas om 22u a 23u op bed. Ik moet echt wachten tot ze moe is anders ben ik letterlijk uren bezig en slaapt ze nog niet.
    vervolgens leg ik haar aan, sabbelt ze, dommelt ze in, ga ik weg en even later gaat ze huilen. dan moet ik haar dus weer aanleggen anders krijg ik haar niet stil en slaapt ze niet. hetzelfde dus als met de speen (voorheen ging ik terug om het speentje terug in haar mondje te doen).

Ik kan haar niet laten doorhuilen tot ze gaat slapen want dan raakt ze helemaal over haar toeren, dus dat is geen optie.

speen wilt ze echt niet meer en ziet ze als een speelgoed / bijtring.

kortom ik weet niet meer wat ik moet doen want dit is echt een tijdrovende klus en voor mijn borsten is het ook niet fijn dat gesabbel continu.

Dit is slechts de avond.

overdag is ze soms al in de ochtend moe en waar ze voorheen 1 a 1.5 uur na het ontwaken weer een dutje ging doen is ze nu niet te genieten maar op bed krijgen: ho maar.

Het zelfde ritueel herhaalt zich als in de avond alleen dat ze dan niet of nauwelijks wegdommelt en ze uiteindelijk na 1 a 1.5 uur nog geen minuut geslapen heeft en ik haar maar uit bed haal tot ze echt niet meer kan en zelf in slaap valt op de speelmat.

ondertussen zit ik wel met een baby die niet te genieten is en hartstikke moe is. kei zielig natuurlijk maar ik weet het ook niet meer..

wie heeft goede adviezen?

2. katjepatatje

katjepatatje Actief lid

8 jul 2009
    144
    0
    0
    Frankrijk
    Ik denk dat je er inderdaad goed aan doet om haar niet niet te dwingen vroeg te gaan slapen. Zo maak je het iedereen het makkelijkste denk ik.

Het doet mij overigens aan mijn eigen zoontje denken. Die was rond die leeftijd echt niet vroeg in bed te krijgen. We zijn daarom altijd tegelijk gaan slapen. Hij tevreden, omdat hij lekker aan de borst in slaap kon vallen en ik blij dat ik na een tijdje los kon koppelen naast een tevreden mannetje. Omdat ik ernaast bleef liggen (we hebben een ledikant aan ons bed vast gezet als co-sleeper), werd hij niet direct weer wakker.

Laten huilen heb ik geen moment overwogen (des te meer wegens al het wetenschappelijke bewijs dat de schadelijkheid hiervan aantoont). Inmiddels is mijn manneke ruim 2 en vraagt hij zelf rond 20:30 om naar bed te gaan (en ik hoef er niet meer bij te blijven liggen als hij in slaap is ;)). En om 8.00 gaan we weer uit de veren :)

Ik heb ook een aantal pogingen ondernomen toen Y klein was om hem in een bed te laten slapen overdag: niet gelukt. Ik droeg hem dan maar (in de Boba of draagdoek). Hij blij en ik kon nog wat doen. Speen heb ik overigens nooit gebruikt.
    sterkte

3. Me81

Me81 Bekend lid

9 mei 2011
    780
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier idem. Zoon gaat naar bed als hij moe is, en dan borst ik hem in slaap en dan hebben we geen tranen.
    Vaak is het een tijdelijk iets en dan moeten jullie weer even een nieuw 'ritme' vinden
    Babies zijn continue in ontwikkeling en slaappatronen wijzigen nog wel eens. Meestal gaat het 'probleem' vanzelf over, of is door een aanpassing geen 'probleem' meer.

4. babyproject

babyproject Niet meer actief

Ik zou op zoek gaan naar een andere methode om haar in slaap te laten vallen. Zonder huilen (waarschijnlijk is het een verlatingsangst fase), maar ook zonder aanleggen. Het is logisch dat ze na een tijdje wakker schrikt als je haar slapend hebt weggelegd, want dan snapt ze niet waar je bent gebleven.

Maar zelfstandig in slaap vallen is in zo'n fase erg lastig. Wij lieten haar in haar bed liggen en bleven erbij tot ze in slaap viel. Ik moest dan haar handje of gezichtje vasthouden tot ze sliep. Als dat niet werkte, ben ik ook weleens met haar op ons bed aan liggen, op haar zij met haar rug tegen mijn buik en mijn arm om haar heen. Als je zelf ontspant en rustig ademt, zal ze het overnemen als ze moe is.

Probeer haar toch regelmatig te laten slapen. Het klinkt alsof ze inmiddels oververmoeid aan het raken is, en dan wordt het slaapprobleem alleen groter. Er zijn wel boeken te koop en methoden om je kindje in slaap te krijgen zonder laten huilen.

Ik zou in elk geval stoppen met aanleggen om haar in slaap te krijgen / te troosten als je dit zelf niet prettig vindt. Ze gaat er namelijk wel aan wennen. Mijn nichtje van 1,5 kan alleen in slaap vallen aan de borst...

5. dds

dds Fanatiek lid

1 jan 2009
    3.936
    752
    113
    Leerkracht
    Drenthe
    Hier ook een tijdje gehad. Ik legde haar dan niet aan, maar wel lekker dicht tegen mijn borst. Op een gegeven moment hielp dat niet, dus slaapt ze nu lekker bij ons op bed. Ze begint trouwens wel in haar eigen ledikant.

Deel Deze Pagina