Pff, zie ik spoken? Of kan een baby/dreumes gewoon altijd humeurig zijn?

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Annemeis, 19 nov 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Ik mocht met onze jongste, allergisch voor soja en koemelkeiwit, van de dietiste nutramigen geven. Dit hebben we dus op recept gekregen zolang als voor ons nodig.

Mijn ervaring is wel dat je je poot redelijk stijf moet houden om iets voor elkaar te krijgen...
    Hier zagen ze rijstmelk niet als vervangende optie.

En doorkomende kiezen, tja. Het enige wat je dan kan doen om nogmaals te proberen is als hij weer goed in zijn vel zit.

2. MamavanLieverd

MamavanLieverd VIP lid

1 dec 2014
    7.394
    5.298
    113
    Rijstmelk is absoluut geen goede melkvervanger voor jonge kinderen! In rijst zit vrij veel arsenicum en teveel rijstwafels, rijstmelk en andere rijstproducten zijn dus al slecht voor een volwassene en kinderen mogen er nog veel minder van. Gekookte rijst in ruim water bevat veel minder arsenicum omdat er veel met het water wegspoelt. En dan maakt het ook nog uit welke rijst (basmati uit india is 1 van de betere keuzes, daar zit weinig arsenicum in).

Behalve de voedselproblemen waar ik geen verstand van heb, klinkt het alsof hij zich gewoon heel hard ontwikkelt en ik denk dat daar een groot gedeelte van de humeurigheid vandaan komt. Loopt hij al wel? Hopelijk wordt zijn frustratie minder als hij nog meer kan en de grote mijlpalen allemaal achter de rug heeft.

3. Alicia1984

7 apr 2016
    37
    0
    6
    NULL
    NULL
    Ja, lastig is dat.. mijn dochtertje (haast 9 mnd) heeft pas een allergietest gehad en daar kwam niets uit.. zij heeft soms ineens huiduitslag over haar hele lijf. Wij denken echt dat ze ergens op reageert. Volgens de dermatoloog is het 'gewoon' eczeem. Mja ik vind het er niet bij passen.

Ze heeft een provocatietest gehad vanwege koemelkallergie en op de koemelkdag kreeg ze ook uitslag. Wij denken dat het dus aan sporen van koemelk in bijv brood kan liggen. We geven nu zonder. Buikkrampen heeft ze niet.

Allergietesten zijn zover ik weet niet betrouwbaar en provocatietest is het aangewezen middel om een koemelkallergie te testen. Op zich waren we wel benieuwd wat er uit de allergietest zou komen.. maar je kunt er geen 100% zekerheid aan ontlenen.

Dan het volgende: mijn dochtertje heeft al maanden Neocate. Dat zou je ook nog kunnen proberen. Daar zit helemaal geen koemelkeiwit meer in.

Dan over reflux: mijn dochtertje heeft ook al sinds 3 mnd oud ofzo ranitidine voor de reflux. Kinderarts zei dat het vaak geadviseerd wordt om een baby er uit te laten groeien. Dus niet ineens stoppen maar gewoon terwijl ze ouder wordt de dosering niet meer verhogen totdat de hoeveelheid relatief zo weinig is dat het zn werk niet meer doet. Reflux medicatie moet je ook altijd afbouwen. Sommige baby's hebben minder last als vaste voeding geintroduceerd wordt.. en sommige juist meer. Dus houd in de gaten of dat er iets mee te maken kan hebben.

Ik weet dat het super lastig is om erachter te komen op welke voeding je baby reageert. Wij weten het ook nog steeds niet zeker. En artsen denken ook niet echt mee.. daar kan ik me erg boos om maken. Gewoon niet het vermogen om na te denken.

Houd ook die gluten in de gaten. Desnoods als je baby ouder wordt nog eens op laten testen. Coeliakie is belangrijk om te weten want het is slecht voor de darmen als je toch gluten blijft eten.

Nou ja je hebt waarschijnlijk weinig aan mijn lange verhaal.. maar onthoud dat je niets verkeerd doet. Al voelt het misschien wel zo. Heel veel sterkte. Xx

4. Shandy

Shandy Fanatiek lid

14 jan 2012
    2.603
    18
    38
    Je ziet heus geen spoken hoor!
    Het is natuurlijk wel vervelend dat er niks aan de hand lijkt te zijn terwijl er toch iets niet klopt.
    Er staan al aardig wat tips in de vorige berichten denk ik.
    Ik denk dat mijn zoon ook veel buikpijn heeft gehad, hij kon ook zomaar overgeven, maar dat gebeurde vaak als hij druk deed.
    Gekruid eten was zoiezo problemen s nachts, nog vaker wakker.
    Aten oo zaterdag vaak een frietje met frikandel. Zoon at ook wat frikandel, s avonds nog vaker wakker, je rook t de volgende dag nog uit zijn mondje. Denk dat hij niet goed tegen vet en kruiden kon.
    Soms helpt t om een dagboekje bij te houden van eten/slapen/wakker worden/spugen.
    Zat soms echt een patroon in... Weinig geslapen, overdag niet goed eten, s avonds en s nachts trek(kreeg nog weleens wat melk)
    Als baby poos de borstgehad tot t niet meer ging. Vanaf zes/zeven maand flesvoeding,kon nooit grote hoeveelheden drinken (hoeft ook niet)
    Ik hoop dat het voor jou en je kindje anders word.....

5. Annemeis

Annemeis Fanatiek lid

11 sep 2011
    2.189
    823
    113
    Dank weer voor de reacties!
    Er zijn inmiddels 3 en bijna 4 kiezen door dus dat hebbem we straks ook even gehad gelukkig!

Nu maar weer rustig opstarten met eerst melk, dan appel en dan gluten. 3 maanden de tijd ervoor. Zodra er een reactie is stoppen we weer met dat product. Soja mag alleen in het ZH geprobeerd worden omdat hij daar blaren van in zijn mond kreeg.
    Gelukkig is de diëtiste van de rustige aanpak: 1 product tegelijk en dan een dag rust zodat je verschil in gedrag óók merkt. Dus 1 dag kaas, 1 dag niet, dan weer wel en dat een week lang, bij geen reactie doorrgaan met yoghurt om de dag 3 theelepels enz.

Als alles lukt en hij nergens op reageert krijgt hij toch weer een bloedtest over 3 maandenen over een halfjaar en eem jaar weer.

We zullen zien, ben blij dat er goed meegedacht wordt en dat het op zo'n manier getest wordt geeft wel vertrouwen.

Nu nog maar hopen dat ie ook snel gaat lopen!

6. Averlhach

Averlhach VIP lid

26 mrt 2011
    8.809
    1.014
    113
    Vrouw
    Drenthe
    Klinkt als een hele nette methode van provoceren. Succes en hopelijk kom je uiteindelijk net zo ver als wij zijn gekomen; beide kinderen mogen alles ;)

Deel Deze Pagina