Hallo, Chiara is nu 3 maanden, en heeft tot nu toe nooit een lekkere normale ontlasting gehad (altijd diaree,elke dag kleren smerig!! ) Nu zat ik zelf te denken van misschien gaat dat verranderen als ik met het fruithapje ga beginnen ( banaan bijvoorbeeld dat zou de boel wat dikker kunnen maken) Ben al van voeding verrandert ( advies van het consultatie bureau 2 weken geleden), gaf haar eerst Nutricia Omneo en nu geef ik de Nutricia Standaart met Omneo gemixt (3 schepjes standaart en 2 schepjes omneo in 150ml water), maar dat helpt ook niet. Nu is mijn vraag wat is jullie ervaring met fruithapje? Wanneer zijn jullie gestart,met hoeveel maanden? Wat voor fruit gaven jullie? Hadden jullie er voor ook problemen met dunne ontlastig en wat gebuurde er toen jullie het fruithapje gaven? Met mijn eerste dochter gaf ik het fruithapje toen ze 4 maanden was, maar zij had altijd wel goede ontlastig. Alvast bedankt groetjes Rosanna
Is het gewoon dunne babypoep of meerdere watere fludderspuitpoepluiers per dag? Mijn dochtertje zat ontzettend verstopt en niets hielp en daarom zijn we eerder begonnen met bijvoeden (4 maanden), om de boel juist wat door te laten lopen, dus het omgekeerde effect. Als ze echt al 3 maanden diarree heeft, zou ik een verwijzing vragen naar een kindergastroloog ofzo, zodat hij op zoek kan naar de oorzaak en medicijnen of adviezen kan geven. Straks wordt het alleen maar erger door het fruit en zit je helemaal met de gebakken peren. Oh ja, qua fruithapjes gaf ik dus alles behalve banaan, want dan kon ze gelijk dagen niet meer poepen, maar dat is precies het omgekeerde probleem .
Hoi, nou Chiara die poet maar 1x per dag (heel soms 2x),maar dat is het gewoon raak, het is hele dunne slijmachtige poep (dunne yoghurt qua dikte). Nou en 8 van de 10 x loopt het uit haar luier (tussen de benen of bij haar rug of buik). Had laats zelf dat het in haar haar was gelopen,zo via de rug naar haar haar toe,echt vies! Volgens het consultatie bureau is het geen diaree,want diaree heb je meerdere keren op een dag,en chiara dus niet niet. Ik weet het niet meer.
Als je kind steeds zulke rare ontlasting heeft, dan zou dat wel eens een voedselallergie kunnen zijn. Ruikt het ook vies? Heb je al eens hypo-allergene voeding geprobeerd? Op zich hoort babypoep heel dun te zijn, zo'n beetje als vla of mayonaise qua dikte. Maken ze drolletjes of is de poep dik dan is dat niet goed. Maar het hoort ook niet waterig dun te zijn, en het hoort ook niet vies of scherp te ruiken, omdat je dat vaak toch iets van allergie hebt. Met allergie maak je de poep trouwens alleen maar erger als je iets anders dan melk gaat geven, en kun je je kind daarmee ook flink pijn bezorgen. Ik zou dus eerst nog maar eens terug gaan naar het CB, zo'n poepluier laten zien en ruiken en vragen of zij misschien ook denken aan koemelkallergie.
Tess had dat ook heel erg en ik gebruikte net als jou Omneo + Standaard samen. Ben toen met Tess bij huisarts geweest en ontlasting is op kweek gezet. Niks mee aan de hand. Toen zei de dokter stop weer eens met de Omneo want op een gegeven moment kan dat teveel voor de darmen zijn. Ben nu 2 weken gestopt en merk het echt al! Dus misschien is dat ook een idee?