vraag over independer zorgverzekering

Discussie in 'De lounge' gestart door Sila24, 6 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sila24

Sila24 Niet meer actief

Wie o wie kan me helpen.

Ik heb de duurste verzekeringspakket genomen van VGZ via independer omdat ik zwanger ben en graag in het ziekenhuis wil bevallen. Maar vandaag kreeg ik een brief over kraampakket, het was wel een standaart brief, maar er onder stond in kleine letters:

indien u verzekerd bent via een collectiviteit kunnen de vergoedingen afwijken. Raadpleeg uw verzekeringsvoorwaarden.

Betekent dat , nu ik via independer ben verzekerd dat ik niet in het ziekenhuis kan bevallen?> Ik kon het nergens vinden heb al op de site van vgz en independer gekeken. En ik kreeg toen ik de verzekering had afgesloten de gewone info boekjes van VGZ.

Pff als ik dit had geweten had ik me gewoon aangemeld via vgz.
    Voor 6 euro korting heb ik nou al hoofdpijn gekregen sjezess.

En owja haters hoeven niet te reageren::D

2. Edge

Edge Fanatiek lid

30 mrt 2009
    4.833
    478
    83
    Vrouw
    Haarlemmermeer
    Ik zou morgen even bellen naar VGZ, denk dat dat misschien wel de beste oplossing is. Wat ik denk is dat als je collectief verzekerd bent er dan nog weleens extra vergoedingen zijn. Zal in dit geval niet zo zijn denk ik.

En oh ja, haters hoeven niet te reageren??;)

3. Kruimel2010

Kruimel2010 Bekend lid

8 okt 2010
    825
    1
    0
    NULL
    NULL
    Dit is toch gewoon duidelijk? Ik neem aan dat je een pakket met verzekeringspolis en voorwaarden thuis gestuurd hebt gekregen? Lees dat even goed door.

Meestal als je collectief verzekerd bent is er meer verzekerd dan de standaard dingen overigens (en niet minder).

Als je weet welke voorwaarden er van toepassing zijn op jou (bv wat op de boekjes staat) mag je me ook wel pm-en dan zoek ik het even voor je op!

4. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Dat betekend dat als je werkgever met jouw verzekeringsmaatschappij een contract heeft dat je dan in sommige gevallen recht hebt op andere voorwaarden (betere vaak).

Als jij niet via je werk verzekerd bent, en dus bij afsluiten van je verzekering nergens een werkgevernummer hebt ingegeven etc is er niets aan de hand en heeft die zin voor jou geen betekenis, maar alleen voor de mensen die dezelfde verzekering via hun werk hebben afgesloten.

5. Sila24

Sila24 Niet meer actief

Ja ik denk dat ik morgen maar even ga bellen, anders dan kom ik er zo ook niet uit.

:DEdge jaaa ik heb veel fans in negatieve zin dan :D

6. Sila24

Sila24 Niet meer actief

Ja die heb ik gekregen , maar dat zijn gewone boekjes , staat niks bijzonders in, over collectiviteit etc.

Ohw kun jij kijken voor mij op welk vergoedingen recht ik heb?
    Werk je bij VGZ :D Ik wil wel pm-en als je tijd hebt.

7. Sila24

Sila24 Niet meer actief

Oke dat hoop ik dan maar dat het alleen voor mensen geldt die via hun werkgever zijn verzekerd :D Maar dit is niet via mijn werkgever, dit heb ik zelf geregeld op independer.nl zo kon je heel wat euros besparen :D stond er op de site maarjaa ik ga even kruimel pb-en misschien kan zij het meteen opzoeken.

8. LuckyMommy

LuckyMommy Fanatiek lid

17 feb 2010
    3.632
    1
    38
    Overdag bij mijn kids, Avonden & weekenden werken
    Ik denk dat je inderdaad even moet bellen zo weet je zeker dat je de juiste informatie krijgt!

En over de haters... heb je er ooit over nagedacht waarom je die zou hebben?;)

9. Kruimel2010

Kruimel2010 Bekend lid

8 okt 2010
    825
    1
    0
    NULL
    NULL
    Je hebt een berichtje terug. Ik werk niet bij VGZ maar ben wel vrij goed in het lezen van polisvoorwaarden ;).

Die collectiviteitskorting van 6% die je krijgt is gewoon een korting die Independer bedongen heeft bij VGZ omdat ze veel klanten doorsturen naar VGZ en daar doet VGZ natuurlijk wat voor terug.

10. Devilschase

Devilschase VIP lid

1 dec 2007
    21.155
    8.129
    113
    Generaal zonder leger.
    Flevoland
    Ja, dus geldt het voor jou niet.

Verzekerd zijn VIA een collectiviteit is verzekerd zijn via je werkgever of als je lid bent van een vereniging die contracten hebben met VGZ.

Die 6 euro is gewoon korting die je krijgt omdat je het via independer afsluit. Ik krijg bij OHRA 11 euro korting omdat ik het via independer heb afgesloten.

Bij mijn vorige werkgever kreeg ik collectiviteitskorting van 33% en daar had ik ook betere voorwaarden, dat is heel wat anders en dat bedoelen ze ermee.

Niets om je zorgen over te maken dus.

11. Sila24

Sila24 Niet meer actief

@ Kruimel jaa ik heb hem gelezen hoor fijn dat je dat even hebt uitgezocht voor mij thnxx

@Devilchase nee idd ik heb nu gezien dat ik me nergens over druk hoef te maken.

Bedankt allemaal deze topic kan wel dicht

12. BLiS

BLiS VIP lid

29 jan 2009
    27.768
    1
    38
    Vrouw
    Op verzoek gesloten

Deel Deze Pagina