Dames, ik ben even lichtelijk in paniek! Ik had gister een topic geopend over eetmenu's bij BV mama's. Nu had ik ook aangegeven dat ik door omstandigheden (drukte, werk etc) mijn productie is teruggelopen. Nu had ik een afspraak bij de huisarts voor a.s. maandag maar moest net onverwachts even mijn dochtertje na laten kijken bij de HA. En heb toen gelijk de BV kwestie aangesproken. Nu wilt hij me dus niet helpen met een neusspray maar zegt dat als mijn BV terugloopt ik hier niks aan kan doen en dit maar heb te accepteren! :x Ik wist niet wat ik hoorde, ik dacht er echt lichtjes over en dacht dat hij me wel de neusspray zou voorschrijven. Hij zei dat het niet nodig was om maandag hiervoor terug te komen. Ook zei hij 'soms gebeurt dit wel eens, en je er druk over maken heeft geen zin. Baby's worden ook groot met KV'. Toen ik aangaf dat mijn dochtertje geen KV lust (en dit is ook echt zo) zei hij dat ik haar maar moest laten huilen van de honger tot ze eraan toegaf, en dan zou ze het wel drinken Ik ben nu zo boos en verdrietig en ik ben gewoon in janken uitgebarst! Hoe kan hij zo gemeen zijn!! Ik heb al alles geprobeerd; - Veel drinken (1,5 a 2 liter water p/d) - Goed en gezond eten - Na het kolven gelijk iets eten en drinken - Aanleggen, aanleggen, aanleggen (ook al wilt ze niet) - Als zij slaapt kolf ik me te pletter, om die TSR maar te stimuleren Ik wil nog absoluut geen gedag zeggen tegen de BV, ze doet het zo goed erop en de laatste paar dagen heb ik gewoon amper niks meer. En mijn voorraadje begint aardig op te raken
Bel huisarts nogmaals, sta erop dat je het krijgt. HIJ mag niet voor jou beslissen dat je kind geen moedermelk meer krijgt. Lukt dat niet, dan maar morgen even de HAP bellen en zeggen dat je het echt NU nodig hebt en niet tot maandag wachten kunt. Ik vind dat geen echt nette manier van doen, maar om eerlijknte zijn, je huisarts is ook niet netjes bezig.
Sluit me hierbij aan! Wat een HA seg! Meid, probeer zelf tot rust te komen.. Je weet zelf ook wel dat die stress om je hoeveelheden BV ook niet bevorderlijk zijn hè. (al snap ik het uiteraard wel héél goed!)
Of domperidon tabletjes gaan slikken, zijn vrij verkrijgbaar bij de apotheek, geen HA voor nodig. Ik merkte hier na een dag al heel duidelijk verschil in mijn productie (2 tabletjes per dag)
Borstvoedingsthee halen? Bij elke natuurwinkel te koop... Ik vind je huisarts ook niet erg sympathiek... De lactatiedeskundige hier op het forum is ook erg deskundig, je kan je vraag ook daar nog even stellen. Misschien heeft ze wel een tip voor je, want een heleboel stress rondom bv doet het mss alleen maar nog meer teruglopen..
Ik sta werkelijk met mn oren te klapperen, hoe kan een HA dit nu zeggen. Een huisarts is vaak gewoon niet thuis in deze stof en kunnen soms niet overweg met proBV-mama's, lijkt het wel. Ik zou ook naar de HAP overgaan voor die neusspray. Het schijnt toch echt wel te helpen en zo te lezen doe je al veel om het te stimuleren. Soms gaat de natuur zn gang zoals het gaat, maar als je het nog niet wil accepteren, dan mag je de natuur best een handje helpen! Succes!
Dames, bedankt voor jullie antwoorden was even bang dat de meeste zouden reageren zoals mijn HA. Ik heb werkelijk een hekel aan die vent gekregen! Durf ook echt niet meer te bellen, misschien dat mijn man me anders hiermee wil helpen. Hij was zo vastberaden in zijn besluit, dat het voor mij ook geen zin meer had om hierin tegen te gaan. Durf ook niet voor een andere HA te vragen ... ik ben gewoon geschockt denk ik. Ik heb net even een kop thee gezet en mijn kleine meid wakker gemaakt en haar weer aangelegd. Ze raakte even gefrustreerd toen er niet gelijk iets uit kwam en toen bleef ze happen en zuigen tot ik een hele kleine (lees: hele kleine) TSR voelde. Ze heeft toen wat gedronken en geboerd (teken dat ze toch wat heeft gedronken, toch?). Nu ligt ze lief te spelen in haar box. Ben me wel nu alweer druk aan het maken om haar volgende voeding rond 16.00/16.30 uur. Pff! Ik wil absoluut nog niet stoppen met BV. Ik heb veel tegenslagen gehad tijdens het begin en ben alsmaar doorgegaan en ze doet het echt goed erop, echt hollandse welvaart. Dus waarom zou ik stoppen omdat ik nu even niets heb? Domperidon, wat is dat?
Nou ja zeg, wat een eik*l is die huisarts van je! Zou ie aandelen Nutricia hebben ofzo? Na neusspray (inderdaad eisen!) en domperidon zou je als laatste redmiddel - want je wil natuurlijk gewoon je eigen melk geven - ook nog bij het moedermelknetwerk kunnen informeren, of je (tijdelijk) donormelk kan krijgen. Als je meisje geen kv lust, lust ze misschien wel melk van een andere mama?
Borstvoeding.com: kenniscentrum voor borstvoeding - Al even bezig - Domperidon [1] Dit artikel komt van borstvoeding.com, over domperidon.
Wat een idioot! Terugbellen meid en die spray eisen. En anders een second opinion aanvragen bij een andere arts. Ikzelf gebruik ook domperidon maar ik zou het niet te vlug aanraden. Het is en blijft een medicijn en als je het met veel aanleggen nog opgelost krijgt is dat beter.
Voorzie in zoveel mogelijk huid-op-huid contact tijdens de voedingen en er tussen door. De haptechniek van de baby zodanig corrigeren zodat de baby de melk die de moeder voorradig heeft zo effectief mogelijk kan verkrijgen. De haptechniek corrigeren is soms al voldoende om een situatie om te buigen van 'te weinig melk' naar 'meer dan genoeg melk'; lees Je baby aanleggen en succesvol borstvoeding geven. Borstcompressie toepassen om de inname van melk te vergroten. Als je exclusief borstvoeding geeft, probeer dan na de voedingen te kolven. Een paar minuten met de hand kolven na een voeding kan erg effectief zijn om de melkproductie te verhogen. Sommige moeders gebruiken liever een dubbele elektrische kolf om daarmee 10-15 minuten te kolven; voor sommigen is dit erg effectief, voor anderen weer helemaal niet. Doe wat in je mogelijkheden ligt. Een moeder die uitgeput is door het kolven zal geen vooruitgang boeken wat betreft haar melkproductie. Het is niet nodig om te gaan kolven als dit een enorme last voor je is en er voor zorgt dat je liever helemaal stopt met voeden. Verbeter drinkproblemen en stop met het gebruik van spenen. En hierboven nog wat algemene tips van borstvoeding.com
Je hebt al tips gekregen wat de bv betreft. Probeer -moeilijk, weet ik- even niet te stressen over te weinig melk en een lompe huisarts maar neem je tijd, rust ook, knuffel veel en zorg dat je constant beschikbaar bent om te drinken. Ook zonder het te voelen kun je een tsr hebben, trouwens. Dus als ze gewoon drinkt ook al voel je niks; lekker zo laten. Wat betreft je huisarts zou ik zeggen: ga op zoek naar een andere en laat je hier uischrijven. Dat hij geen verstand heeft van bv is jammer, maar daar kan ik overheen komen. Dat is tenslotte zijn baan niet echt. Maar hij hoort wel te weten wanneer zijn kennis te kort schiet en hij dus moet verwijzen. Hij hoort ook te weten dat hij naar zijn patiënten moet luisteren en niet de deur in hun gezicht moet dichtsmijten. Wegwezen daar!
Inderdaad belachelijk van je huisarts. Zo had mijn huisarts mij vorige week de gewone pil voorgeschreven. Dat kon wel volgens hem, toen vertelde ze bij de apotheek dat klentje er hersenbeschadiging van kon krijgen...
ik heb de neusspray ook.. heb bij me ha niet eens moeilijk ervoor hoeven doen! idd hap bellen en erom vragen.. ik heb me hele voeding ermee op kunnen krikken dus echt super spul! evt kan ik een extra flesje voor je bestellen en opsturen maar er zit best wat spul in waar je een reactie op kan krijgen dus miss in overleg met de apotheek??
Ik moet zeggen dat ik vanaf het begin van de zwangerschap erg van het lezen van bijsluiters ben. Ik kijk ook altijd nog even extra of ik informatie op internet kan vinden. Nu tijdens de bv net zo. Het komt toch allemaal in zo'n kwetsbaar kinderlijfje terecht.
fijne huisarts, not. Ik he vorige week gewoon gebeld naar de huisarts assistente dat ik een recept voor oxycotine neusspray wilde op advies van de laktatiekundige en dezelfde dag kon ik het ophalen bij de apotheek, heb de huisarts niet eens gesproken. Blijkt dat de ene arts de andere niet is. Anders een vrouwelijke huisarts zoeken, die zijn misschien iets gevoeliger wat bv betreft.
hier exact hetzelfde.... ha +assistente kende het niet maar hebben de boeken erbij gepakt enik kon het zo ophalen en dat allemaal via de telefoon
Ik zou ook een ander huisarts zoeken. Wat een lef om voor jou uit te maken dat je maar moet stoppen en je dochter moet dwingen om kv te drinken! Wat betreft je dip. Ik heb ook een megadip gehad met 4 maanden. Ik kolf ft en er kwam op een gegeven moment maar 10cc uit. Gelukkig had ik nog een voorraadje in de vriezer, want zl weigerde kv (nu nog steeds trouwens). Ik heb om de twee uur zitten kolven. Veel bv thee gedronken, huid op huid contact gehad met zl (ik met ontbloot bovenlichaam, hij alleen met luier). Vorige week wéér een dip gehad. Nu heb ik domperidon in huis gehaald. Merk al meteen verschil. Sterkte!
Klinkt als een ouderwetse huisarts... weet dat zulke adviezen ook gegeven werden in tachtiger jaren! Misschien wachten tot het weekend, de hap bellen en zeggen dat je last hebt van 'verstopping' omdat je spray op is??