Hoi, Ik ben 24 weken zwanger en gisteren tijdens het dweilen kreeg ik opeens enorm pijn in mijn buik! Ik kon niets anders dan liggen en bij te diep ademen deed het al zeer..het voelt alsof de baby overdwars was gaan liggen en daarvoor helemaal geen ruimte is! Het lijkt wel alsof er een buikspier verrekt is, zou dit kunnen? De hele nacht pijm gehad en nu ook weer en als ik opsta voor een plasje, voel ik per stap mijn buik harder en pijnlijker worden. De baby voel ik wel bewegen en het is geen gevoel wat komt en gaat, maar wat er al is vanaf het moment dat ik van houding verander in mijn bed (durf nu niet echt op te staan en het doet ook echt teveel zeer!) Is er een spier verrekt en wat kan ik nu doen?
hoi, het zal wel met een spier te maken hebben. Je kunt niet veel doen, wachten tot het overgaat! Warmte (douche of bad) of kruik op j ebuik en rustig aandoen. Mirjam
Dankjewel, Ik denk ook haast wel dat het een spier is.. Het is niet verslechterd en het is niet verergerd. Wanneer ik een stukje loop, helpt het om mijn buik stevig vast te houden (ondersteunen) dus dat zal wel op een spier wijzen..het zijn ook geen steken. Als ik ergens om lach doet het al zeer..