grrrr mijn meisje en ik hebben ons weekje wel gehad , sinds zaterdag ziet ons lijstje er zo uit: koorts, 4 dagen lang 2 ontstoken oortjes allergische reactie op AB-kuur tandje doorgebroken spruw en ik heb n mega kloof die zoo ontiegelijk veel pjn doet . die spruw kan ik misschien wel verklaren OF het heeft te maken met de ABkuur OF ik heb het meegenomen vanaf mn werk ondanks dat ik echt veilig werk met handschoenen en desinfectereren. 3clienten hebben nl een vaginale schimmel en ik heb alle 3 verzorgd nja voor de spruw hebben we nu een potje nystatine gehad , en n tube ketoconazol maar nu is de bv weer zo ongeloofelijk ontregeld dus ik ben het echt beu , maar uit angst voor een BO stop ik niet en ook omdat ik het eigenlijk nog niet wil, in tegenstelling tot mn vorige topic , ik weet wel dat het over gaat die spruw en die kloof zal ook weg gaan maar misschien heeft 1 van jullie nog n tip voor me hoe we hier nou door heen komen ? voor de kloof gebruik ik n mothermate compress alleen vraag ik me af of ik dit wel kan combineren met de zalf die ik heb gehad voor de spruw ? kolven is veeel pijnlijker dan zelf voeden dus dat probeer ik zoveel mogelijk te vermijden de kloof zit aan de onderkant van mn linker tepel . vanaf zaterdag tot dinsdagavond heeft Ise echt weinig gedronken ook geen bijvoeding gehad en sinds woensdag ipc weer volledige borstvoeding maar heb geprobeerd toch n paar momenten bijvoeding te geven ipv borstvoeding maar toch komt er sinds lange tijd weer stuwing , kortom het is n grote bende waar we alle 2 niet blij van worden dus .... help ??? hoe komen we weer terug bij zoals het was ?? we hadden echt n super indeling
Nou meid, petje af, je voed nog terwijl het tegenzit, super dat je dat voor je meisje doet! Met kloven heb ik zelf geen ervaring, maar je moet in elk geval je tepel na de voeding goed aan de lucht laten drogen, en dan pas insmeren met de spruw-creme. Een kompres dat je steeds hergebruikt is niet "slim" met spruw. Kloven komen vaak voor samen met spruw, grote kans dus dat je kloof pas geneest als de spruw weg is. Spruw is heel lastig uit te roeien, je kunt het trouwens overal van krijgen want candida zit overal, bij iedereen, aan de handen etc. AB helpt idd niet omdat het de goeie bacterien ook uitroeit die je nodig hebt voor je weerstand. Je zult alle flesjes, kolfonderdelen etc dagelijks goed moeten afwassen en uitkoken, wel 10 minuten lang, om de spruw te doden. Doekjes, beha's etc, alles wat met je melk, tepels of mondje in aanraking komt minimaal dagelijks wisselen of 2x daags en heet wassen, minimaal 60 graden. Zelf dunne katoenen beha's dragen en geen afsluitende broeierige pads oid. En natuurlijk smeren, en nog een aantal dagen doorgaan nadat je denkt dat het weg is, want ook schimmels kunnen resistent worden en dan ben je verder van huis. Als je denkt dat de middelen echt niet werken kun je ook gentiaan violet proberen. Voor de weerstand allebei probiotica nemen. Daarnaast zijn jullie "ontregeld" schrijf je, lastig he, maar regeldagen of periodes blijven ook voorkomen, waarschijnlijk komt het gewoon vanzelf weer goed als jullie weer bovenop deze kwaaltjes komen en met wat geduld. Je kunt natuurlijk ook je schema nog eens uitschrijven en eens nadenken over het hoe en wat, ik weet dat ik me rond die tijd totaal chaotisch voelde met slaapjes, bv en eten... Ik heb er toen weer wat ritme ingebracht voorzover dat lukte: slapen, eten, spelen, bv, slapen geloof ik. Sterkte!