Pfff af en toe die van mij !

Discussie in 'Peuter en kleuter' gestart door jmm, 15 apr 2014.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nescio

Nescio Niet meer actief

Misschien afleiden? Natuurlijk wil hij liever bij zijn zus zijn op haar kamer, dat is veel gezelliger! Hij mag best daar zijn en bijv. spelen, maar duwen enzo niet. Dan moet je gewoon consequent zijn. Als de deur van zijn kamer niet op slot kan, kan je ook de klink omhoog zetten.

Verder lees ik eigenlijk normaal kindergedrag. Vermoeiend soms, maar niet onoverkomelijk. Consequent zijn is echt belangrijk.

2. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

Ik snap je wel hoor t.s Hier heeft mijn oudste een schuifje op zijn deur. Als hij het zat is doet hij dat op zijn deur. Dan hoef ik ook niet telkens tussen beide te komen.

Maar dat ligt hier toch al heel anders wat betreft de leeftijd.

Misschien iets van zijn speelgoed bij zijn zusje zetten van vind je het gezellig om bij je zus te spelen? Als zus lief dat niet erg vind?

Hij is ook pas 2 echt een leeftijd die bekend staat als de dwarse fase. En kan wel een tijdje duren. Mijn meisje is vier en is op het moment ook niet altijd de makkelijkste.

3. twinkle star

twinkle star Niet meer actief

Ik zal je even uit de droom helpen. Doorzetten zul je moeten tot ze het huis uit zijn. Kinderen zullen altijd wel grenzen op blijven zoeken. De eerste jaren zijn het belangrijkste. Daarin leg je de basis voor de rest van hun leven. Als ze dan weten waar ze aan toe zijn, zal dat zn vruchten afwerpen als ze wat ouder worden.

Als tip voor het overloop probleem, consequent blijven. Als je er voor kiest om hem apart te zetten moet je dit houden. Maar mijn voorkeur zou hebben om hem juist bij dingen te betrekken tijdens het ochtendritueel. Laat hem de kleding aangeven als je je dochter aankleedt of laat hem met haar speelgoed spelen als hij dat wil.

Op deze manier leert hij dat het ook gezellig kan zijn en zal hij zich ook gezellig gaan gedragen.

Onze jongste is ook heel pittig, stukken pittiger dan de oudste twee. Ja ze heeft een andere aanpak nodig, bij haar moeten we nl nog consequenter zijn. Ik heb wel eens gedacht waar zijn we aan begonnen en het heeft ons heel veel energie gekost soms zo vreselijk veel dat ik het op wilde geven. Maar nu is ze 5 en ben ik zo blij dat we hebben doorgezet. Het is nu een heel lief gezellig meisje met heel veel humor. Ze zoekt nog steeds haar grenzen vaker op dan haar broer en zus, dat zal altijd blijven. Maar nee is nee en dat blijft het ook en dat heeft ze nu ook wel door.

4. Skyscrapper

Skyscrapper Fanatiek lid

11 mei 2013
    2.604
    3
    38
    Niemand hier heeft het over dat we het weglopen "maar accepteren." Dat maak jij ervan.
    Het gebeurt in die ene seconde dat je even je aandacht ergens anders hebt. Ik ben de eerste die wel honderd keer op mijn zoon inpraat en hem goed duidelijk maak dat hij dat niet mag.
    Net als afgelopen week. Toen hebben mijn man en ik hem ook duidelijk gemaakt hoe boos we zijn als hij dat doet en dat dat niet mag omdat het gevaarlijk is.
    Hij is daarna weer netjes op zijn buggyboard blijven staan toen we naar school gingen.

Deel Deze Pagina