Hoihoi, Ik ben nu 4.5 maand zwanger en zonet wakker geworden en naar de wc geweest om te plassen en te drukken. Ik heb sinds het begin van de zw last van aambeien en soms bij het afvegen dan wat helder bloed. Vanmorgen had ik alleen meer bloed dan normaal en weet niet zo goed of het bij het plassen of drukken kwam. Ik heb geen last van me buik maar voel me wel erg sloom. Ik maak me best zorgen nu en heb de VK gebeld maar word een beetje afgewimpeld. Moet het even aankijken. Ik ben nu 21 weken maar ik kan ook niet antwoord geven op de vraag of ik de baby voel bewegen, want soms voel ik dr een paar dagen niet en dan weer wel. Zijn er meer dames die met bijna 5 maanden zwangerschap ineens bloedverlies hadden?
Weet je wel waar het bloed vandaan kwam? Als je normaal bloedverlies hebt, komt het dan van je aambeien of vaginaal? Ik heb met 22 weken vaginaal bloedverlies gehad, en ven toen wel naar het ziekenhuis gegaan. En mijn hele zwangerschap hebben de aambeien gebloed.
Ik weet niet zo goed waar het bloed dit keer vandaan kwam. Eerst plassertje geveegd, bloed gezien op papiertje en toen met ander papiertje de achterkant geveegd. Ook hier ongeveer zelfde aantal bloed. Hier bloeden mijn aambeien niet altijd, alleen als ik hard moet drukken. Dit was vandaag niet het geval.
Yes. Hier ook één van de 'gelukkigen' met spontaan bloedverlies. Denk je net uit de onzekere periode te zijn, heb je dit... Ik begrijp helemaal dat je je zorgen maakt! Ik had het met 19 weken. Rozige afscheiding ineens. Ook ik belde naar de vk en ook ik werd een beetje afgewimpeld: zolang het niet helderrood was en zonder krampen was er niks aan de hand. Bij mij zeiden ze datzelfde de vorige zwangerschap en toen kreeg ik een mk met 9 weken. Je kan je de stress voorstellen. Twee dagen later heb ik alsnog een echo gehad, omdat ik ook last kreeg van harde buiken. Alles was perfect en de baby zit nog steeds op zijn plek. Geen idee wat het geweest is. Ik heb inderdaad ook inwendige aambeien, maar die zie je echt terug op de ontlasting. Soms een vliesje met bloed en de ene keer meer dan de andere keer. Als je met een stukje toiletpapier ietsje dieper in je vagina gaat (vingertopje) kom je er snel genoeg achter of daar het bloedverlies vandaan kwam. Hopelijk blijft het bij een onschuldige eenmalige keer, maar als je het niet vertrouwt gewoon bellen hoor!! Daar zijn ze voor en stress is ook niet goed voor je kindje.
Net weer even naar de wc geweest. Moest weer plassen. Bij het afvegen geen bloed meer, maar wel een beetje bruine slijm. Bruine sliertjes. Beetje vies he hahaha. Ik heb pas weer een echo met 30 weken. Pfff. Geduld is een schone zaak.
Kan ook oud bloed zijn geweest. Zeker als je harde ontlasting hebt gehad, kan er een vaatje knappen van je baarmoedermond. Nogmaals: als je het niet vertrouwd, gewoon bellen! Naar het hartje luisteren is een kleine moeite
Als je nu bruin bloedverlies hebt, was het ers wel vaginaal. Bij mij is er nooit een reden gevonden. Wrs te hard meten hoesten of zo. En het kan zeker door te hard drukken komen.
Hier heel veel bloedverlies gehad met 15 weken, had een hematoom bij in de baarmoeder........ (extra vlies met veel bloed) Ik zou ook gewoon nog weer de vk bellen, met de mededeling dat het je niet lekker zit! Zij hoort jou op zulke momenten gerust te stellen of je laten komen voor onderzoek! Sterkte!
Ik heb het ook rond die periode gehad. Toen gyn gebeld en mocht vrijwel gelijk komen voor een ecg en echo. Alles was gelukkig in orde maar was in ieder geval gerustgesteld. Was heel 'gewoon' dat ze mij gelijk serieus namen en onderzochten. Zou dus zeker wanneer je er niet gerust op bent nogmaals bellen.
Dankjewel voor jullie lieve reacties. Na het laatste bericht geen last meer gehad en ook de baby weer gevoeld. Ik ga ervan uit dat alles goed is
Als het nogmaals gebeurt zal ik me zeker niet meer laten afschepen. Vind het belachelijk en laat het niet nog eens gebeuren....
Zeker niet laten afschepen! Je hebt recht om serieus genomen te worden ! Het is jouw kindje en als je ongerust bent, zeker bellen en een afspraak vragen! Stress omdat je ongerust bent is ook niet goed voor het kindje. Ik heb het trouwens rond de 12 weken ook gehad. Ik ging naar het toilet, moest stoelgang doen, ga van het toilet en ik zie één gigantische plas helderrood bloed in het toilet. Ook paniek eerste moment. Bij het afvegen direct gezien dat het bloed anaal was. Ik had nochtans geen pijn toen ik naar het toilet ging dus was wel erg verbaasd. Toen naar huisarts geweest en deze zei dat ik met kloofjes zat anaal. Reden was niet ver te zoeken, ik was net herstellende van een buikgriep en twee weken durende diarree (20 x per dag). Goed in de gaten houden zou ik zeggen!
Hoi dames, ik hb sinds 3 weken onverklaarbaar bloedverlies. Soms licht en soms een heel bloedbad. Het is niet afkomstig van aambeien of iets dergelijks, maar echt vaginaal. Schrikken iedere keer. Wel regelmatig echo's en met de beeb is alles ok. De dokters weten niet waardoor het komt, maar moet het rustig aan doen en niet teveel inspannen. Er is geen hematoom, de placenta is intact, zit met de randen tegen de baarmoedermond, die overigens moii lang is en misschien veroorzaakt dat het bloeden en de krampen. Ik ben doodongerust. Iemand hier ook last van?
Ik heb de baby gevoeld tot een paar uurtjes voor de veelste vroege bevalling, dus dat hoeft niks te zeggen. Ik wil je niet bezorgd maken want ik had niet alleen bloed maar ook hele erge weeen dus dat is een groot verschil. Maar de volgende keer als je bloed zou ik toch wat meer onderzoek eisen.