Met hoeveel weken brengen jullie het goede nieuws aan jullie ouders, broers en zussen? Ik zei meteen, na de eerste (8 weken) echo onze ouders, na de 12 weken-echo aan vrienden enzo. Maar nu twijfel ik over onze ouders. Het voelt zo ver weg nog en de timing is verkeerd, dan kunnen we het pas met 9,5 weken vertellen.
Bij de eerste met 10 weken verteld, bij de 2e met 9 weken verteld. Dat viel precies met mijn verjaardag dus toen liep onze zoon met een shirtje waar het op stond rond.
Onze ouders hebben we het beide keren toevallig met 4+2 (dus enkele dagen na de positieve test) verteld. Overige familie, vrienden, collega’s etc na de termijnecho. Dit was beide keren met een kleine 11 weken.
Bij mijn eerste zwangerschap pas na de miskraam aan onze ouders verteld, toen had ik spijt dat ze er pas zo laat vanaf wisten. Bij deze zwangerschap daarom dus meteen verteld de eerste keer dat ik ze zag na de positieve test. Had een opa en oma boek aan ze cadeau gegeven en ze snapte het meteen. Mijn broers een aantal weken later, daarna aan vrienden en op werk met 12 weken verteld. Zou doen wat en wanneer goed voelt voor jou, weet je al hoe je het wil vertellen?
Ouders en schoonmoeder een aantal dagen na de positieve test. Broer, zus en schoonzussen na ruim 8 weken en de rest na de termijnecho met 11 weken.
Mijn ouders direct na de positieve test bij de derde ben ik er zelfs heengereden met Mn digitale cb Goede vrienden en vriendinnen ook al vrij snel en na de 12 weken echo mocht iedereen het weten!
Ouders de dag van de positieve test. Broers en zussen de 1e x gebeld vanuit het ziekenhuis, toen het mis was en de 2e x na de tweede goede echo (met 8 weken). Goede vrienden na de 12 weken echo.
Na 12 weken. Ik wist ook dat mijn moeder dit fijn vond en hier ouderwets in was. Zo van eerst de kritieke fase voorbij.
Vader, zus, schoonmoeder en schoonzus en beste vriendin dag van de positieve test. Rest na de termijnecho van 11 weken.
Bij onze zoon wisten ze het binnen een paar dagen. Mag het ons weer gegund zijn dan vertellen we het ook gelijk.
Ik heb een hele hechte band met zowel mijn ouders als mijn schoonouders. Ze wisten het nog dezelfde dag van de positieve test.
Wat veel reacties al, bedankt! Heel leuk om alle verschillen te lezen! Keep'em coming! Ik heb het er gistereavomd nog eens over gehad met mijn man, en we gaan het toch eerder doen. Waarschijnlijk volgend weekend, dan zijn we met onze ouders en broers/zussen samen voor een verjaardag. Ik heb het altijd al willen vertellen met een taart. Met een tekst of foto erop met de boodschap. Hoe heb jij het verteld?
Bij de eerste met 4+3 (de dag dat wij het wisten) Bij de tweede met 3+4 (de dag dat wij het wisten) Tja, ze wisten van ons traject Had anders sowieso niet willen wachten hoor. Als het mis had gegaan had ik hun steun ook gewild.
Ik met bijna 6 weken. Wilde wachten na de 5 weken ivm de vroege miskramen. En ik wilde het vertellen voordat mijn moeder aan de chemo zou starten. Ze wist dat ik bezig was met een traject, maar deze keer wist ze niet van een terugplaatsing. Ik had een rompertje en test ingepakt. Vriendinnen die dichtbij stonden wisten het toen ook. Facebook en werk na de 10 weken echo.
Hier onze gezinnen direct mede vanwege het traject. Beste vrienden wisten het daarna ook. En met 12 weken hebben we het wereldkundig gemaakt.