pfff altijd bruinverlies week voor NOD

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Binnenkort, 30 dec 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Binnenkort

26 dec 2016
    10
    0
    1
    NULL
    NULL
    Hallo iedereen!

Ik woon in Schotland en zit al een paar maanden de forums af te schuimen met mijn vragen... Toch besloten even mijn verhaal te vertellen om hopelijk gelijkaardige ervaringen te horen!

Wij zijn al van vorig jaar april aan het proberen en ik ben 35 jaar oud. Vanaf september echt 'serieus' met ovulatie tests dus ik weet zeker dat we altijd op het juiste moment mikten!

Het rare is dat al van toen ik 28 ofzo was, als ik een jaartje met de pil stopte had ik altijd best veel bruinverlies een goede week voor mijn NOD. Nu dus ook, en nu weet ik dat dat al 3 dagen na mijn positieve ovulatietest begint, wat me helemaal net goed lijkt he! Mijn baarmoeder moet dan stabiel zijn met een goed slijmvlies op dat moment.

Ik heb in oktober een 21 dagen progesterontest laten doen, deze was 48 wat goed is, maar twee dagen later kreeg ik mijn 'maandstonden' die abrupt na twee dagen stopten (normaal 5 dagen ofzo). Ik vond het allemaal maar raar zo maandstonden kort na hoge progesteron dus zo'n 5 dagen later toch een test gedaan en ja hoor was positief!!! Wij superblij, stomme overenthousiaste ik ook al aan veel mensen verteld (ik weet beter maarja was te blij), en een week later BAF MK op 5w4d.

Ik had toen wel goede hoop want ik dacht wel het KAN dus wel. En las dat je na miskraam supervruchtbaar kunt zijn. Maar wel raar van die twee dagen HEVIGE bloeding (dus geen innesteling he) en dan twee weken later MK.

Mijn cyclus zelf is maar 25 dagen en ovulatie rond dag 14, dus korte luteale MET veel bruinverlies. grrrr lichaam toch! Nu al twee cyclussen gehad na MK en niets :(

We gaan naar de gynaecoloog maar moeten eerst alle testen doen vooraleer ook maar iemand te mogen zien en er is een aantal maanden wachttijd... mijn man ook twee testen met een maand tussen wat ik best stom vind want ik wil dat ze mij al bekijken. dus ondertussen graag jullie ervaringen hiermee!! Ik heb me al gek gegoogled, ligt bruinverlies aan progesteron of iets anders? Er zijn zoveel gelijke gevallen te vinden maar echt helemaal geen antwoorden. En ja ik weet hierop ook al een paar threads maar zonder antwoord,,,

Vitamine E en Agnus Castus geprobeerd, leek niet te helpen. Misschien eens accupunctuur...

Bedankt om te lezen :)

Binnenkort x

2. Zaza258

Zaza258 Bekend lid

4 jun 2016
    604
    184
    43
    NULL
    NULL
    Hoi Binnenkort,

Het is moeilijk te zeggen waaraan bruinverlies voor NOD ligt. Het kan allerlei oorzaken hebben, als het kort is kan het een innestelingsbloeding zijn. Het kan ook, zoals je zelf al aangaf, een progesteron-tekort zijn. Er zijn veel vrouwen die soms of vaak last van bruinverlies hebben en daar geen verklaring voor hebben. Artsen beweren (hier in NL en België althans) telkens dat het geen kwaad kan.

Ik heb zelf ook al ver voor NOD last van bruinverlies en ben tot nu toe ook nog niet zwanger geraakt. Ik zie het bruinverlies dus ook als een signaal dat ik niet zwanger ben. Ik heb vorige maand voor het eerst utrogestan mogen gebruiken, dat is progesteron. Ik heb geen tekort maar de arts gaf het me om gerust te stellen. Ze zei wel uitdrukkelijk dat het niet bewezen was dat het helpt ("want bruinverlies is echt niet erg"), maar in het kader van baat het niet, dan schaadt het niet. Ik heb daarmee geen bruinverlies gehad: heerlijk! Maar helaas ook niet zwanger.

Dus helaas (nog) geen succesverhaal of tips, maar ik weet wel hoe je je voelt. Veel sterkte, want ik weet hoe frustrerend het is.

3. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.934
    15.587
    113
    Nabij Utrecht
    Ik denk een progesteron tekort.
    Dit kan je sompel verhelpen door ma je eisprong dagelijks utrogestan in te brengen ;).

Ik zou dit eens ter sprake brengen bij je gyn.

4. RoGiJuLi

RoGiJuLi VIP lid

15 apr 2011
    54.934
    15.587
    113
    Nabij Utrecht
    Utro is geen garantie dat je er (sneller) zwanger van raakt maar kan wel een innesteling bevorderen omdat je niet meer vroegtijdig bruin verlies hebt.
    Ik zou hier dus zeker mee doorgaan ;)

Mag ik vragen waarom jullie iui doen?

5. Tegeirian

Tegeirian Fanatiek lid

27 sep 2016
    1.218
    215
    63
    Vrouw
    Ik heb altijd vanaf ca. een week voor NOD bruinverlies. Ik heb inmiddels 2 kinderen, van allebei spontaan zwanger geraakt. De eerste 9 maanden over gedaan, de 2e de 1e ronde gelijk raak. Het hoeft dus echt niks te betekenen.

6. Zaza258

Zaza258 Bekend lid

4 jun 2016
    604
    184
    43
    NULL
    NULL
    Ik heb inderdaad al mogen ondervinden dat utro geen garantie is voor een zwangerschap. De eerste ronde met utro was helaas mislukt.
    IUI is omdat we na ruim een jaar proberen + leeftijd + geen eerdere zwangerschappen nog geen succes hadden.
    Deze ronde gaat IUI niet door omdat het lab tussen kerst en nieuwjaar dicht is. Deze ronde dus weer ouderwets zelf aan de slag (temp+ovutesten) maar wel met utro gelukkig. Dat houdt èn het bruinverlies tegen èn stelt mij iets meer gerust.

7. Zaza258

Zaza258 Bekend lid

4 jun 2016
    604
    184
    43
    NULL
    NULL
    Goed om te lezen dat je toch zwanger kunt raken met bruinverlies. Is ook wat de artsen altijd zeggen. Maar soms heb je een geruststelling nodig.

Had je trouwens ook bruinverlies in de rondes dat je zwanger was? Of die maanden juist niet?

8. Tegeirian

Tegeirian Fanatiek lid

27 sep 2016
    1.218
    215
    63
    Vrouw
    Nee, de cyclussen waarin ik zwanger raakte had ik beide keren geen bruinverlies.

9. Binnenkort

26 dec 2016
    10
    0
    1
    NULL
    NULL
    ah bedankt voor de reacties!

Ik ben vandaag naar de dokter geweest hier (wel, het was een fertility nurse, die wist er eigenlijk stukken meer van dan de dokter die ik in oktober erover sprak) en die vond wel dat ik gelijk had me zorgente maken over het bruinverlies (dan kan het neitje dus veel moeilijker innestellen zei ze zelf ook) en pro-actief te zijn. Bloedtest gedaan voor een heleboel hormonen want ik ben op dag 3 en nog eentje op mn 21 dagenvoor progesteron dan. Dan moet mijn man eerst nog twee maal zijn zwemmers laten tellen met een maand tussenin en DAN pas kunnen we de wachtlijst op om een gynaecoloog te kunnen spreken...
    Dus ten vroegste binnen een vijftal maand kan ik iemand hierover spreken, lang he? In Belgie zou ik al veel makkelijker zelf naar een gynaecoloog kunnen stappen. Maar ik hoop heel hard dat het tegen dan al gewoon raak is :)

Hebben jullie natuurlijke dingen geprobeerd? Ik las zoveel goeds over Vitex en vitamine E dat ik het al snel nam, maar omdat het nog niet miraculeus is opgelost ben ik gestopt en doe ik nu enkel een conception-multivitamine en tijdens mn tijd van de maand 'Primrose oil'. Maar je kan zelf progesteroncream zomaar kopen bijvoorbeeld hmmm...

Succes iedereen :)

10. Aries

Aries Niet meer actief

Hier nog een positief verhaal! Sinds de pilstop ook elke maand bruinverlies vanaf 5dpo tot nod. Ik was er ook elke keer van overtuigd dat het dan over was voor die ronde en dacht zelf ook aan een progesterontekort. Toen in de 11e ronde weer het bruinverlies begon besloten naar de huisarts te gaan en doorverwezen naar de gynaecoloog. Die kon ik echter afbellen, want ondanks het bruinverlies bleek ik zwanger. Na de bevalling geen bruinverlies meer gehad tijdens de cyclussen.

11. Binnenkort

26 dec 2016
    10
    0
    1
    NULL
    NULL
    ah bedankt, hoop!! Ik had gewoon gedacht dat met de ovulatietests het meteen raak ging zijn, ik ken wel 8 (!!) gevallen waar het zo was namelijk!

12. silki

silki Actief lid

25 aug 2015
    288
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hier ook bruinverlies iedere keer ruim een week voor de menstruatie. ( ik was geen pil gebruikster). Maar ik had dit ook bij mijn zwangerschap, daarom dacht ik dat ik niet zwanger was. Ik ben wel utrogestan gaan gebruiken de laatste keer ( ik had 2x een miskraam gehad) en deze keer bleef het wel zitten. Overigens heb ik opgelet wat ik artikel en dronk. O.a. geen koffie de eerste 3 maanden en niet in bad. En meerdere 'pillen en poeders' Ik heb dit via internet en het boek innesteling van rika lucac. Hierin staan stellen die jaren bezig zijn geweest voor een zwangerschap en met een aangepast eet en drinkpatroon waren ze heel snel zwanger. Ook nam ik maca en vit B12 Voor de rest weet ik het niet meer zo

Ook heb ik ovulatietesten gedaan waarvan ook de laatste keer na nog een aantal dagen. Na de 1e positieve test , teste ik niet meer. Maar de laatste keer dacht ik ach.. ik heb er toch nog 1 en dit was 3 dagen later en toen gaf die nog positief aan, dus toen weer 'aan de gang' en toen gelukkig een positieve test.

Deel Deze Pagina