Hoelang ontpillen?

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door Klunsjs, 1 jan 2017.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Klunsjs

Klunsjs Lid

2 aug 2014
    34
    2
    8
    Hallo,

We zouden eind dit jaar willen starten met (proberen) zwanger worden. We hebben nog een aantal andere dingen op de planning staan die we best niet zwanger/ zonder kinderen doen. :)

Hoelang op voorhand raden jullie aan om te starten met ontpillen?

Groetjes,

Kluns

2. Sado

Sado VIP lid

16 mei 2016
    19.068
    17.023
    113
    Als je geen bezwaar hebt tegen het gebruik van condooms zou ik nu gewoon al stoppen. Dan heb je alle tijd om te ontpillen, je cyclus te leren kennen, etc. :)

3. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.234
    6.094
    113
    Ja dit.

Sommige vrouwen hebben gelijk hun cyclus weer terug, sommigen zijn pas na een jaar weer een beetje op de rit.

En als je wel bezwaar hebt tegen condooms zou ik pas stoppen als de wens er wel is en de gok nemen dat het dan nog iets langer duurt.

4. Jenneke88

Jenneke88 Fanatiek lid

9 jul 2016
    1.772
    817
    113
    Ik sluit me aan bij de rest. Als je geen bezwaar tegen condooms hebt, dan gewoon nu al stoppen en je cyclus leren kennen. Ook als je dan eerder wilt beginnen met proberen, dan hoef je niet meer te ontpillen.

5. Appelsientje89

Appelsientje89 Fanatiek lid

22 nov 2010
    3.045
    1.112
    113
    Vrouw
    de Achterhoek
    Stoppen.
    Met geluk loopt alles direct weer.
    Kan ook maanden (142 dagen voor mij) duren!
    Vond enorm frustrerend.

Succes

6. Bloomy

Bloomy Bekend lid

6 aug 2013
    770
    0
    16
    cats & dogs
    Noord NL
    ontpillen duurde bij mij best lang (maand of 5?) en ik vond dat ook niet echt heel leuk, iedere keer de teleurstelling.
    dus ik zou als ik jou was ook nu voor de rubbertjes gaan.
    succes met je keuze

7. Pancakes

Pancakes Bekend lid

25 dec 2011
    988
    515
    93
    Ik ben op 8 augustus 2016 gestopt met de pil en ben nog steeds niet ongesteld geworden. Heb al echo en alles gehad, heb geen PCOS, ben hoogstwaarschijnlijk niet vervroegd in de overgang (daar krijg ik vrijdagmiddag de uitslag van), maar ben "gewoon" nog aan het ontpillen. Dus als ik in jouw schoenen zou staan, zou ik zeggen: Lekker stoppen. Wie weet hoe lang het allemaal nog kan duren...

8. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

13 sep 2014
    9.446
    4.241
    113
    Ik was meteen zwanger na t stoppen met de pil.. Dus ik zou echt niet adviseren om een jaar van te voren al te stoppen. Tenzij je dus echt secuur bent met condooms of het voor lief nemen sls je eerder zwanger raakt.
    Condooms gebruiken in het heetst van de strijd.. Vreselijk en dat een jaar lang. Dus ook op vakantie etc..

9. Donutlover

Donutlover Fanatiek lid

1 jan 2017
    3.316
    1.730
    113
    Wij hebben altijd condooms gebruikt na de zwangerschap van onze 2e..
    Ik werd na 5 maanden bv ongesteld,de eerste 4 maanden nog heel regelmatig maar nu is het al bijna een jaar a 1,5 jaar rond de 28 en 29 dagen.

Deel Deze Pagina