Hallo, Even snel een vraag: Kun je overgebleven pastasaus in diepvries-zakken invriezen? Of kan dat alleen maar in bakjes? Ik heb hier even geen bakjes, maar dus wel diepvrieszakken... Vraag me dus of dat kan: vloeibare saus in diepvrieszak... Groetjes, Hanna
Vind van die 'zip lock' zakjes fijn (bij de supermarkt) maar ook de goedkopere variant van de Ikea bevallen me prima maar daar heb ik nog geen vloeibare dingen in gedaan.
Ja, kan prima. Wel eerst de saus af laten koelen tot kamertemperatuur voor je het invriest. En voor de smaak en vitaminebehoud is het beter om iets eerst (in de koelkast bv) te laten ontdooien voor je het weer opwarmt (in een pan). Met de magnetron kan ook, maar dan gaat er veel verloren. Maar kan geen kwaad! Let wel op de max. tijd in de vriezer. Zit er gehakt bij in? Dan geloof ik max. 2 maanden invriezen. Er zijn tabellen voor online.
Scheelt al Dan is het meestal 3 maanden of zo. Maar check even online. Ging voor mij een wereld open toen ik die tabel zag
www.etv.nl/index.cfm?act=programma.open&mwid=173 als je bovenstaande link opent krijg je bewaarwijzer! anders even via google 'bewaarwijzer' en dan 3e gevonden resultaat!
mijn ziplockjes koop ik bij action. kost geen drol! Ik heb allerlei zakjes in de vriezer zitten met gesneden prei, paprika,... en als ik bijv. pastasaus maak, dan doe ik er een handje van dit, een handje van dat bij en dan zijn ziplock zakjes echt handig.