Pfff assistent huisarts. $^##%\$

Discussie in 'De lounge' gestart door lovewinnie, 3 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Dat dacht ik ook al... of het spul wat er uit kwam. Maar als het zo'n zelfgemaakte mix van de apotheek is, dan zit dat wel in een tube van de apotheek en dan kun je het niet zien van de buitenkant.

2. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

In dat geval neem ik voor het gemak maar aan dat je het hele topic hebt gelezen... Inclusief dat stukje waarin staat dat het een zelfgevulde tube van de apotheek is die gewoon neutraal is met een sticker erop met wat er in zit.

3. Rica

Rica VIP lid

16 mei 2008
    7.521
    105
    63
    Vrouw
    Mama en meer
    Boven de ijssel
    Ja ik vind dat de assistente niet zomaar wat had mogen uitschrijven, maar ts zei toch dat het hormoonzalf voor ECZEEM moest zijn? hoe duidelijk wil ze het horen.
    Wat ik wel raar vind is dat je niet de verpakking goed leest/bekijkt, er staat toch een sticker op? Ik kijk altijd even wat ik krijg maargoed verder vind ik die assistente heel slordig omgaan met haar medicijnen uitschrijven zeg!

4. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Sja en witte crème is witte crème.

Maar ook bij een herhaalrecept hoort een bijsluiter te zitten.

5. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    huismama, doktersassistente
    Turkije
    Vraag me dan ook wel af onder wat het in de computer stond, wil ook nog weeleens vaag zijn dan.

6. Rica

Rica VIP lid

16 mei 2008
    7.521
    105
    63
    Vrouw
    Mama en meer
    Boven de ijssel
    ja en een sticker is en sticker? Daar staat toch vast wel op wat het is niet?
    maar verder geef ik ts niet de schuld hoor, ik vind het van die assistent zeer slordig.

7. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Dan had de assistent door moeten vragen...

8. Saskia78

Saskia78 Niet meer actief

Mee eens!
    Maar ook onze apotheek heeft van die zelfgeprintte velletjes en geeft die dus niet altijd mee.
    Laatste keer zelf maar om gevraagd.

9. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    Turkije
    Nou eerder na moeten vragen of opzoeken en eigenlijk nog overleggen met de ha.

10. mimi83

mimi83 Niet meer actief

ja fout van de assistente. en de oorspronkelijke fout . tja het is ook een mnes. Maar om 2 x het foute mee te geven en ook nog een zelf te beslissen dat er nog wel een tube tegen aan kan? vind ik niet kunnen.

MAAR jij als volwassene hoort gewoon te weten hoe medicatie heet. PUNT. als je het niet kan onthouden, schrijf je het op al spel je letter voor letter.

Ik heb verschrikkelijk veel pillen/zalven etc. gehad en van allemaal weet ik naam, dosering en hoevaak per dag. en ik vind dit ook niet meer als normaal, jij bent verantwoordelijk voor wat je in/op je lichaam gooit en dus ook op dat van je kinderen.

11. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    #71 lovewinnie, 3 sep 2012
    Laatst bewerkt: 3 sep 2012
    Ik had eerder al gemeld dat ik had gebeld dat het niet werkte en ze zij dat ik gewoon een keer extra per dag moest smeren. Ipv 1 dus 2x . Heb zelf verder zoveel medicijnen dat ik idd niet altijd helder kan denken en zelfs een uur moet nadenken hoe ook alweer het merkje van mijn shampoo heet. Heb er gewoon te verl om te onthouden. Ook heb ik een zoontje dat veel hulp nodig heeft kwa gezondheid ( Fysio, Logepedie, kinderarts etc) ik zelf ziekenhuis en Fysio etc en dochter ook Logepedie. Heb een hele agenda volgeschreven met wat ik wanneer moet doen, moet bijbestellen kwa medicijnen en wanneer ik het moet ophalen. Bij nieuwe medicijnen lees ik altijd de gebruiksaanwijzing maar als ik het al vaak gebruikt heb dan niet meer. Meestal staat er een datum op van het laatst aangepast op ........ Mocht die datum vernieuwt . zijn oké. Waarschijnlijk moet ik elke 2 al mijn gebruiksaanwijzingen doornemen als ik hij de apotheek ben geweest. Wordt een nieuwe dagtaak :).

12. lovewinnie

lovewinnie VIP lid

13 jan 2007
    16.251
    790
    113
    tilburg
    Tube en kleur crème zijn het zelfde. Alleen bij de sticker met persoonlijke gegevens staat dus blijkbaar een andere productnaam. Namelijk isosorbidefinitraat-vaselinecreme ipv Corticosteroïden. Omdat ik zelf niet de specifieke naam wist van de hormoonzalf en ik specifiek vroeg om dit product verwachte ik dit te krijgen. Ik dacht dus dat isosorbidedinitraat.... De goede zalf was. Als ik dan de dokter bel en ze zegt smeer maar 2x ipv 1x en omdat het niet werkt denk ik oké. Misschien gewenning ofzo tja weet ik veel heb der niet voor geleerd. Tube is verder gewoon het zelfde ( standaard tube apotheek) en er zit geen doosje bij of gebruiksaanwijzing omdat ik bekent ben met het product.

13. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Trouwens ik bestel alles altijd voor mij sm maar die heeft een hoop medicijnen met hele gekke namen...stel je eens voor ik moets ze allemaal uit mijn hoofd leren!

14. rebekka84

rebekka84 Fanatiek lid

27 jan 2011
    1.930
    184
    63
    Hm in dit geval vind ik het fout van de assistent omdat ze het verkeerde voorschrijft. Ik vind het fout van jou dat je de bijsluiter niet leest en niet stopte met smeren toen het verergerde. Ik vind het fout van de apotheek dat ze geen bijsluiter leveren, al ben je bekend met dit middel.

15. r0my

r0my Actief lid

17 mei 2012
    307
    0
    0
    Zuid-Holland
    Ik denk dat je triamcinolon crème heb gehad, word ook wel eens uitgeschreven bij huid problemen. Ben zelf assistente van een dermatoloog maar dit is een hormoon zalf en word ook voorgeschreven bij aambeien. De assistent had in het journaal moeten kijken welke crème elke keer uitgeschreven word en in het journaal van je kindje.. Vind dit ook wel een fout, hun hebben ervoor geleerd, jij niet!

16. Umm85

Umm85 VIP lid

17 jun 2007
    26.310
    248
    63
    Vrouw
    Turkije
    Hoeft niet maar neem aan dat jij ze wel ergens hebt opgeschrevven of het doosje hebt bewaardd?

17. Babystew

Babystew Niet meer actief

Waarschijnlijk heeft ze die aambeienzalf zien staan in de kaart van je dochter, zelf niet wetend wat het precies is maar denken dat het wel goed zal zitten en deze dan meegegeven ipv de corticosteroïden? Wel een grove fout hoor. Balen!! Gelukkig heb je nu de juiste zalf.

18. Lov23

Lov23 Niet meer actief

Is wel handig met bestellen ja dus ikheb de doosjes

19. lin80

lin80 Fanatiek lid

7 apr 2008
    2.798
    1
    0
    Ik vind dit weer een beetje dubbel. Aan de ene kant heb ik de neiging om keihard te roepen dat het de schuld is van de assistente, maar aan de andere kant moet je zelf natuurlijk ook altijd goed opletten.

Ikzelf lees altijd voor gebruik de bijsluiters, vooral als ik al een tijdje het medicijn niet gebruikt heb. Er veranderd regelmatig eens iets in de bijsluiters, dus zeker na een half jaar zou ik deze weer eens door gaan lezen.
    Daarbij zijn assistenten ook maar mensen en een fout is zo gemaakt, maar de gevolgen van zo'n fout kunnen wel dramatisch zijn. Ik zou nooit willen dat mijn kind de dupe wordt van zo'n fout, dus vind ik dat ik goed op moet letten welke medicijnen ik mijn kinderen toedien.

Dat de assistente fout zit is duidelijk als je hebt gezegt dat het voor eczeem is. Ik zou dit zeker even bespreken met je huisarts, want dit moet echt een uitzondering zijn en als het vaker voorkomt kunnen ze tenminste ingrijpen. Maar echt altijd wel zelf je medicijnen nakijken hoor, tegenwoordig zijn er vaak nogal wat handelingen nodig voordat het medicijn bij de patient is, dus kan er ook nogal wat fout gaan. Dat begint al bij de selectie in het systeem, daarna het pakken van de medicijnen of het maken daarvan, daarna nog bij de uitgifte, dus zorg dat je zelf weet wat je moet hebben.

20. SushiLover123

SushiLover123 VIP lid

22 jul 2008
    18.631
    31
    48
    Oh en nog eentje. Dat de patiënt de naam van het medicijn moet onthouden, is ook onzin, want die naam verandert regelmatig. Ik heb ook een keer iets anders gehad en zei: Dat klinkt me niet bekend in de oren, is dat wel de goeie? En toen zeiden ze dat het een andere crème was, maar met dezelfde werkzame stoffen. Maar omdat de ander duurder was, of weet ik wat voor reden, gaven ze nu die andere.

Deel Deze Pagina