Pfff assistent huisarts. $^##%\$

Discussie in 'De lounge' gestart door lovewinnie, 3 sep 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. chrystel73

chrystel73 VIP lid

9 jan 2009
    6.300
    2.568
    113
    hormoon zalf is wel erg algemeen hoor. Ik heb voor het exceem voor mijn dochter eerst hydrocortison gehad en daarna triamcinolon gehad. Allebei zijn corticosterioden zalf maar de een is sterker dan de ander.

Ik vind ook dat de fout bij beiden ligt.

de assistent had de naam van de zalf moeten vragen en jij had de naam moeten checken met de oude tube. Zeker als de eerste niet gewerkt heeft.

2. mimi83

mimi83 Niet meer actief

en dan ben ik dus een muts die wil weten of ALLE stoffen hetzelfde zijn.. want dat kan betekenen dat ik er wel degelijk anders op reageer. ;) en anders wil ik alsnog die duurdere.. maar mijn huisarts weet dat ondertussen en controleert het als ik bij hem ben of alles hetzelfde is.

3. Marsupilami

Marsupilami Fanatiek lid

12 dec 2006
    2.072
    309
    83
    verpleegkundige
    Degene die het recept uitschrijft is verantwoordelijk voor wat hij uitschrijft. Dat is dan in principe je huisarts. Hij/zij vertrouwt erop dat zijn assistent het goed doorgeeft waarvoor het recept uitgeschreven dient te worden. Ik denk dat het voor hun een les moet zijn dat je hier niet te laks in mag worden.
    Hier is duidelijk sprake van miscommunicatie. Misschien al van jou naar de assistente toe maar verder binnen de praktijk ook.
    Voor jou een les om toch ergens de naam van geneesmiddelen op te schrijven en mee te denken met je huisarts.

Het is iig heel spijtig voor je dochtertje maar gelukkig geen blijvend letsel. Succes

4. Smnee

Smnee Niet meer actief

ik vind het ook 50/50... de assistent mag zeker niet maar zo wat geven.
    helemaal als jij zegt exceemzalf, en je aambeienzalf krijgt(lijkt niet eens op elkaar..)
    maar als jij medicijnen ophaalt, moet je wel ff de bijsluiter lezen!
    maar goed, ik zou ook woedend zijn op zo'n muts. ze is assistente, geen arts....

5. Marsupilami

Marsupilami Fanatiek lid

12 dec 2006
    2.072
    309
    83
    verpleegkundige
    Een assistente schrijft geen recepten! Dat is een voorbehouden handeling voor een arts!
    De arts is verantwoordelijk voor het medicijn dat Ts heeft meegekregen.
    En zeker heb je als patiënt een bepaalde verantwoordelijkheid maar daar kan je niet alles op afschuiven. Als je patiënt bijv analfabeet is is het ook zijn fout als hij verkeerde medicatie krijgt?
    Meedenken is prima maar de eindverantwoordelijke blijft de arts.

6. Tjilpje

Tjilpje Fanatiek lid

3 mrt 2010
    1.950
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nou ik verbaas me dat je pas na twee tubes gaat kijken wat je nu daadwerkelijk op je kind smeert;) Als het na drie dagen niet verminderd, ga je toch actie ondernemen? dan ga je toch niet eerst twee tubes leeg smeren?

Oke de assistent had het kunnen opmerken, maar ik vind dat de schuld ook wel een beetje bij jezelf ligt.

Sterkte ermee, hoop dat de klachten met de juiste zalf snel verminderen.

7. butterfly1984

butterfly1984 Fanatiek lid

De ha assistente had het juiste moeten weten, jij omschrijft de klachten en zij kan in de computer kijken welke je dochter daarvoor heeft gebruikt.

Deel Deze Pagina