Goedemiddag dames! Ik heb even jullie visie nodig, maak me gewoon een beetje zorgen. 4 weken geleden op verdenking van blaasontsteking op eigen initiatief urine weg gebracht, maar geen ontsteking wel bloed bij mijn urine. Af en toe wat last van lage krampen maar te verwaarlozen. 20 weken echo gehad (met 20w5d) te horen gekregen dat het een klein kindje word dit keer en dat ze me met 3 weken terug wilde zien. Vooral hoofdje en beentjes waren kleiner. Ik kreeg zondag op moederdag opeens ontzettende pijn in mijn rug, ongelofelijk zeurend en veel harde buiken en verschikkelijke zeurend gevoel in mijn benen. Na ongeveer een uur (af en aan pijn) trok dit weer weg. Op maandag de VK gebeld en die zei dat ik dit in de gate moest houden en als het terug kwam weer even moest bellen. Dit kwam niet meer terug maar wel een zeurende buik overgehouden en harde buiken. Vandaag op mijn werk, weer last van buikpijn, weer naar de dokter, weer urine ingeleverd en daar kwam weer bloed en andere troep naar voren maar geen nitriet (onsteking). De dokter wilde mijn bloeddruk even controleren en die was (invergelijking met de andere keren 110/70) nu 146/88. Dus van de dokter moest ik de VK bellen omdat zij wilde dat ik nog gezien werd vandaag. Ik heb de VK gebeld en die zegt (waarschijnlijk omdat ik morgen een afspraak heb staan) dat ik nu echt nog niet hoef te komen en dat ze de bloeddruk ooknog wel oke vindt. Behalve als ik me echt niet lekker voel dan moet ik contact opnemen. Behoorlijk tegenstrijdig dus... Bij mijn zoontje heb ik de laaste 2 maanden in en uit het ziekenhuis gelopen met hypertensie klachten etc. en ik vind het gewoon een beetje eng... Is dit terecht of is er eigenlijk niets waarom ik me zorgen zou hoeven maken? (Dit komt misschien ook omdat we te horen hebben gekregen dat het een klein kindje word ) Liefs!
Hoihoi, Ik begrijp je reactie van de huisarts maar ook die van de verloskundige. De bloeddruk is niet schrikbarend maar huisartsen komen tegenwoordig te weinig in aanraking met zwangeren om goede diagnoses te stellen. Heeft je huisarts je urine ook op kweek gezet? zo niet: laten doen! want vaak zien we dat er niets uitkomt bij de eerste test maar wel bij de kweek en daar kan je best last van hebben! Maak je niet te veel zorgen, je kindje heeft nog heel wat weken om te groeien! Met 1 echo kan er eigenlijk nog niet gezegd dat het kindje klein zal zijn. dit kan pas na 2 a 3 echo's dus als de volgende echo een mooie groei laat zien dan komt het helemaal goed! Hoe zwaar wat jullie eerste? Imke
Goedemorgen, Bedankt voor je reactie! Ik ben woensdag ochtend naar de VK geweest en daarna toch doorgestuurd naar het ziekenhuis (140/90), verschillende controles gehad en voor mijn lichaam blijkt een bloeddruk tussen de 80-90 (onderdruk) heel normaal is bij mij dus dat ze zich pas zorgen moeten gaan maken als het rond de 95 komt. Mijn kuurtje slaat ook aan (blaasontsteking) en er is inmiddels een buikgriepje doorgezet, dus ik denk dat daar de buikpijn vandaan is gekomen! Bedankt voor je reactie, ik ben weer gerustgesteld! Ons eerste kindje was 53 cm en 3620gr Groetjes!