laatste bezoek vk dan door naar ziekenhuis

Discussion in 'De bevalling' started by p1982, Sep 15, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. p1982

p1982 Niet meer actief

vandaag ben ik weer voor controle geweest bij de vk (aanstaande vrijdag 40 weken) en aanstaande maandag heb ik mijn laatste controle bij de vk en dan word ik doorgestuurd naar het ziekenhuis, heeft iemand anders dit ook gehad en wat gaan ze doen en wanneer kan ik mijn kleine verwachten?

2. patrricia

patrricia Nieuw lid

Feb 13, 2009
    4
    0
    0
    Ik lees even mee. ben nu 40+6 dagen zwanger en heb woensdag de laatste controle bij de vk en dan word ik ook doorgestuurd naar het ziekenhuis.

3. bulldog

bulldog Fanatiek lid

Oct 2, 2007
    4,378
    0
    0
    NB
    als je naar het ziekenhuis gaat als je overtijd loopt
    gaan ze een ctg maken en kijken of alles goed is met de baby en de hoeveelheid vruchtwater.
    bij mij hebben ze ook een inwendig oonderzoek gedaan.
    ik mocht komen in het ziekenhuis met 41+4 en werd ingeleid met 41+5.

succes met de laatste loodjes en bevalling..

4. mbol

mbol Actief lid

Nov 15, 2008
    120
    0
    0
    Oss
    Ik ben gisteren ook naar het ziekenhuis geweest. Ik heb inderdaad een CTG gehad, in mijn geval lag ik eeen half uur aan het apparaat. Ze doen dit om een goed beeld van de hartslag van de baby te krijgen. Tevens meten ze eventuele weeenactiviteit/harde buiken.
    Hierna had ik een intake met de gynaecoloog: hij heeft ook een echo gemaakt om naar de hoeveelheid vruchtwater en de placenta te kijken.
    Omdat bij mij alles gewoon goed was wordt ik pas echt bij 42 weken (komende vrijdag) ingeleid. Ik moet morgen wel weer een CTG laten maken mocht er dan weer iets veranderd zijn dan word ik wellicht eerder ingeleid.

Hoop dat je hier iets aan hebt!

5. loodje

loodje Actief lid

Feb 1, 2007
    241
    0
    0
    hier ook de vorige keer vanaf 41 weken naar het ziekenhuis gegaan, om de paar dagen kreeg ik een echo en ging aan de CTG, met 42 weken ben ik toen ingeleid.

6. p1982

p1982 Niet meer actief

bedankt voor de berichten

hoop dat ik snel terecht kan in het ziekenhuis en dat ze snel wat gaan doen want ik heb al 3 weken voorweeeen/indalingsweeen dus ik ben gewoon op

kindje ligt ook iets meer dan 1 week voor met groei en gewicht dus misschien ook een reden om het eerder te doen?
    afwachten dus

7. hummeltje2009

hummeltje2009 Actief lid

Jan 5, 2009
    362
    0
    0
    haarlem
    Ik ben zelf met 39+6 naar de vk geweest, eigenlijk gewoon een controle. Ze hadden die dag dienst in het ziekenhuis, dus ik mocht toen gelijk naar boven naar de verloskamers om een ctg te laten maken. ( controle voor het hartje idd en voor de weeen activiteit.) Omdat ik ineens heel erg weinig vruchtwater had, moest ik blijven. Ze dachten dat mijn vliezen toch waren gebroken. (die vrijdag ervoor ook al ctg gehad en echo, maar genoeg vruchtwater) Als mijn weeen niet zouden komen spontaan die nacht zouden ze me inleiden in de ochtend.

Dus op de 40e week pcies kreeg ik gel en tussen de middag werden mijn vliezen gebroken. 2 uur later was ik ineens mama! het ging zo snel!

Share This Page