Pfff dat slapen overdag blijft lastig

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door C1987, 4 dec 2013.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. C1987

C1987 Actief lid

3 apr 2013
    145
    1
    18
    NULL
    NULL
    Hoi dames,
    Heb hier al vaker een topic over geopend maar ik weet het echt niet...
    M'n dochter is nu ruim 12 weken, al sinds de derde week slaapt ze door, voorheen tot ongeveer 7 uur en nu al tot 8 uur, helemaal super natuurlijk maar het slapen overdag is een probleem!
    Zo slaapt eigenlijk alleen als ze bij mij of m'n vriend ligt, zodra we haar in bed leggen is ze wakker of als ik haar wakker in bed leg gaat ze huilen. Iedereen zegt 'je moet echt ff doorzetten' en dat ga ik ook heus wel doen! Ben de komende 2 weken veel thuis rond dezelfde tijd en leg haar steeds in bed en houd het anderhalf uur vol waarvan ze misschien 10 minuten slaapt en dan weer begint te huilen. Ik vind dit zo lastig, ik wil dat ze slaapt en ze oogt ook echt moe maar het lukt haar niet, daarbij vind uk het erg moeilijk om haar te laten huilen of iets degelijks. Dan ook nog opmerkingen van mensen dat ze verwend is en dat het daarom niet gaat, ik kan mij daar echt ontzettend boos over maken! Vandaag of morgen zeg ik tegen iemand die zo'n opmerking maakt dat hij/zij het dan maar moet komen doen!
    Zijn er meer mensen waarvan het kindje niet in bed wilde slapen maar waarbij het toch 'goed gekomen' is? Of die DE gouden tip hebben? Moet over iets meer dan 4 weken weer werken en maak me druk over hoe het bij de gastouder en opa/oma moet dan!

2. kwebbel86

kwebbel86 Niet meer actief

Inbakeren? Maait ze erg? Reflux?

3. Stephanie90

Stephanie90 Actief lid

14 jan 2013
    197
    8
    18
    Zuid Holland
    Hoi hoi!

Bij mij was het ook zo'n ramp met het slapen overdag. Het was eerst huilen dan was ze even in slaapgevallen en dan sliep ze max. een half uurtje en uiteindelijk heb ik me erbij neergelegd dat ze overdag gewoon niet wilde slapen. Wel altijd een poging gedaan. Sinds maand 4 krijgt ze rijstebloem gemengd met afgekolfde borstvoeding. En sindsdien slaapt ze vanaf 11 tot 14/15 uur.
    Ooit komt het goed haha.

Groetjes :)

4. anne24

anne24 Actief lid

3 dec 2012
    207
    20
    18
    NULL
    NULL
    Hoi,

Hier een zoontje van 12 weken.. Pff daar heb ik ook wat drama mee gehad met overdag slapen.. Precies hetzelfde als jij.. Nu ben ik gaan inbakeren en heb het boek baby in een droomritme van stefanni lampe.. Dit boek heeft me zoveel inzicht gegeven over zijn slaap signalen en hoelang hij eigenlijk maar wakker kan zijn... Dit is een boek waarin je een methode toepast zonder je kind te laten huilen.. Maar juist te troosten.. Het duurde een week maar nu leg ik hem weg en valt hij in slaap... Helemaal zelf! Meestal na 45 min wordt hij wakker maar dan is een aai over zijn bol voldoende...ik heb een heel ander kind gekregen... En ik geb wat gewiegd en rond gelopen met hem... Tot de wanhoop aan toe.. Hij is veel vrolijker nu hij overdag zo goed slaapt en zijn moeder ook haha miss kan je hier iets mee?

Liefs

5. anne24

anne24 Actief lid

3 dec 2012
    207
    20
    18
    NULL
    NULL
    P.s. Ik denk echt dat deze methode voor jou wat kan zijn... Het is namelijk het tegenovergestelde van die verschrikkelijke laat maar janken methode! Ik was ook ten einde raad.. Maar met het inbakeren en de methode uit dit boek ..en even een pittige week is het goedgekomen!!!

6. Zara75

Zara75 VIP lid

10 jul 2007
    12.033
    6.135
    113
    Happyland
    Wij hebben een puckababy gebruikt, dan zitten de armpjes in het zakje,maar ze ligt niet zo strak als normaal inbakeren.
    Dit werkte best goed hier.
    En die opmerkingen over verwennen zijn inderdaad bloedirritant hoor, zeker de oudere generatie? Hier riep mijn vader dat ook continu, ik vond het moeilijk om haar te laten huilen. Heb dat een keer 10 minuten laten doen, maar kon het echt niet.
    En tot nu toe heeft ze geen schade overgehouden aan het troosten, want ze slaapt supergoed. *klopt af*
    1e maanden zijn doorbijten, maar daarna wordt het echt gemakkelijker hoor. Sterkte

7. C1987

C1987 Actief lid

3 apr 2013
    145
    1
    18
    NULL
    NULL
    Inbakeren of puckababy weet ik niet zo goed hoor, nu na 12 bijna 13 weken daar nog mee starten? Het boek baby in een droomritme kan ik wel eens lezen misschien helpt het! Heb ookal veel gelezen op internet en weet wel al een aantal signalen die aangeven dat ze moe is, maar misschien brengt het boek nog extra inzichten!
    Bedankt in iedergeval voor de reacties, meer reacties en tips zijn natuurlijk welkom!

8. anne24

anne24 Actief lid

3 dec 2012
    207
    20
    18
    NULL
    NULL
    Ik zag er ook tegen op startten met inbakeren.. Maar het gaf hem wel de rust die hij zo nodig had.. Hij moet letterlijk prikkelarm gemaakt worden want hij is een echte kijker en wil alles zien om zich heen en het lukte hem daardoor niet om in slaap te komen.. Dus ramen geblindeerd;) hihi hielp ook! Ik dacht dat hij door heel donker ging denken dat het nacht was... Maar dat kan dus helemaal niet! Wist ik veel;)
    En over het werken.. Ik begin volgende week weer.. Mijn zoontje gaat naar gastouder.. Ik heb hem vanaf vorige week laten wennen daar.. Pfff wat zag ik daar tegen op... Stel hij slaapt niet daar?stel ze laat m huilen? Ik zag het al helemaal voor me... Dus mn gastouder zei breng hem nou maar, nu hoef je nog niet te werken en kan je komen halen wAnneer je wilt...en wat deed meneer... Juist! Tukte drie uur achterelkaar door:$ hij is nu 3 keer geweest voordat ik begin maandag.. Dit heeft me enorm geholpen en kan met een gerust hart beginnen.. Ik heb dan ook een fantastische gastouder hoor ken haar via via....

9. C1987

C1987 Actief lid

3 apr 2013
    145
    1
    18
    NULL
    NULL
    Heb m'n dochter ongeveer een uur geleden in bed gelegd, ben al 7 x naar boven geweest maar het is tussendoor ook ongeveer 20 minuten stil geweest omdat ze sliep, ook nu is het weer ff stil! Dit geeft me toch wel weer moed om door te zetten want nu denk ik, een keer zal het toch wel lukken?!
    Zit me alleen nu alweer druk te maken, want m'n vriend komt zo van z'n werk en dan wil hij douchen maar ben bang dat ze dan sowieso wakker wordt.. Pfff
    Maar we blijven het proberen, elke dag weer!

10. Sax

Sax Bekend lid

22 jan 2013
    987
    0
    0
    Dan douchet hij maar wat later hoor!!! Hahaha, zo doen wij het hier tenminste wel. :D

Ons mannetje sliep zijn 1e maanden ook erg moeizaam overdag. Hoe vaak en hoe lang ik wel niet naast zijn wiegje heb gezeten om hem in slaap te krijgen. Er was met hem absoluut niets aan de hand. Het hoeft ook echt niet meteen iets medisch te zijn. Hij wilde gewoon zo graag bij je zijn. Hij wilde echt het contact met je hebben. Als we hem slapend in zijn bedje leggen konden we de klok erop gelijk zetten dat hij wakker werd. Het hielp hier wel om (heel praktisch) twee warme kruiken in zijn bedje te leggen, en als hij dan ging slapen haalde ik die er uit en was zijn bedje al lekker warm en daar werd hij lekker rozig van.
    Is anders een draagdoek misschien een optie? Dan kan ze overdag lekker bij jou in de draagdoek een tukje doen? En dan het volgende slaapje weer in bed?

11. Dvd87

Dvd87 Actief lid

27 jan 2013
    415
    0
    16
    NULL
    NULL
    Dat boek van Stephanie Lampe is echt een goed boek. Ik heb eerst het boek van Ria Blom gelezen.. en ook dat gaf me al een hoop inzicht in hoe het slapen gaat bij een baby. Wel is dit enorm star in de adviezen om laten huilen e.d. Hier voelde ik me niet prettig bij.
    Het leest heel prettig weg en je krijgt absoluut niet het gevoel dat je fout bezig bent. Het kan alleen beter :)

12. Minerva

Minerva Niet meer actief

Het verhaal van TS zou in grote lijnen mijn verhaal kunnen zijn! 's Avonds en 's nachts slapen is geen probleem, maar overdag.... DRAMA!

Hij heeft reflux, maar krijgt hiervoor ranitidine en het werkt goed. Als dit het probleem zou zijn, zou hij er 's nachts ook last van moeten hebben. De Puckbaby hebben we een paar weken gebruikt, maar ik zag geen verschil voor en na. We leggen hem wakker weg bij de eerste vermoeidheidsignalen (wel na min. 15 min. rechtop te hebben gehouden na de voeding ivm reflux).

Ik weet het gewoon niet meer! De draagdoek is het enige dat werkt, maar ik moet binnenkort weer werken en de gastouder gaat natuurlijk niet de hele dag met hem in de doek lopen. Ik ben al drie weken bezig om hem te "leren" slapen tussen de voedingen van 11 en 15 uur, maar tot op heden zonder resultaat. Is hij wat aan het jengelen (zeuren), dan laten we hem even gaan (max. 10 min.) en huilt hij "echt", dan troosten we vrijwel direct.

Het gekke is: na de voeding van 19u kunnen we hem zonder problemen wegleggen en we doen NIETS ANDERS dan overdag :( Na iedere voeding hetzelfde ritueel en hij geeft overdag wel degelijk vermoeidheidssignalen af.....

13. C1987

C1987 Actief lid

3 apr 2013
    145
    1
    18
    NULL
    NULL
    Ik heb inmiddels het boek van Stephanie Lampe voor een deel gelezen. Morgen gaan we hiermee aan de slag, ben benieuwd!!

14. Minerva

Minerva Niet meer actief

Wij hebben inmiddels op advies van de kinderfysiotherapeut een (leen) Pacco in huis om écht in te bakeren. Volgens haar kon het een paar dagen duren voordat het effect heeft, dus ik ben benieuwd....

Alle medische zaken zijn uitgesloten, dus het zit hem echt "tussen de oren" zeg maar.....

15. C1987

C1987 Actief lid

3 apr 2013
    145
    1
    18
    NULL
    NULL
    Succes Minerva! Wij zijn vandaag gestart, ze heeft vanochtend 1 uur geslapen, begin van de middag 2 uur met een kleine onderbreking en nu ligt ze ook weer lekker in d'r bedje!
    Ik hou ontzettend veel van m'n meisje maar dit is wel een verademing hoor! Ik heb m'n handen weer eens vraag om wat te doen! Het boek 'Baby in droomritme' is echt een aanrader!!

16. A l i e s j e

A l i e s j e Actief lid

10 mrt 2013
    267
    0
    0
    Zuid Holland
    Leg je haar op de rug te slapen?
    Ik leg mijn dochtertje sinds 4 wkn oud op haar buik en Sindsdien kan ze op zichzelf in slaap komen en slaapt ze rustig, na hooguit 5 minuten jengelen is het stil. En het is me een slaapkopje!

Deel Deze Pagina