Moe maar niet slapen

Discussion in 'Peuter en kleuter' started by nien992018, Oct 7, 2013.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. nien992018

Oct 28, 2009
    28
    0
    0
    NULL
    NULL
    Hi,
    Onze peuterzoon van bijna 3 jaar heeft de laatste weken problemen met in slaap komen.
    Hij wil zelf naar bed, vraagt er om omdat hij moe is of zit helemaal uitgeblust naar het verhaaltje 's avonds te luisteren dus moe is hij echt wel... Hij gaat rond 19:15 uur naar bed.
    Maar zodra hij in bed komt heeft hij 1 tot 1,5 uur nodig om in slaap te komen...draaien, uit bed komen, zingen, lawaai maken.
    Ik ben een beetje zoekende wat ik hier mee moet.

Hij doet nog een middagdutje, maar eigenlijk omdat hij er echt naar vraagt of echt heel moe is.
    Deze dutjes zijn ook sinds de laatste weken een stuk korter geworden (1 uur/1,5 uur) dus al met al mist hij een uur of 3 slaap per dag ineens. Minder lange middagdutjes en veel later slapen.

Iemand ervaring en tips?

2. mamavanmeisje

mamavanmeisje Fanatiek lid

Jan 17, 2010
    3,076
    0
    0
    dat is hier ook heel lang geweest. Vind jouw zoontje het zelf erg? Mijn dochter niet en daarom heb ik er nooit een probleem van gemaakt. Ze kwam gewoon tot rust met een boekje in bed en pas daarna ging ze slapen. Dat was vaak zelfs om 9.00 uur!

3. nien992018

Oct 28, 2009
    28
    0
    0
    NULL
    NULL
    Nee geloof dat hij er redelijk weinig last van heeft. Wel vaak al weer vroeg moe (en daardoor lukt het ook niet om het middagslaapje over te slaan).
    Vind het alleen zelf soms wel frusterend om 4/5 keer per half uur naar boven te moeten omdat ik hij huilt/moet plassen/lawaai zit te maken (enzo zijn kleine broertje wakker maakt)

4. Deliana

Deliana Niet meer actief

Misschien is hij TE moe en kan hij daardoor niet goed in slaap komen?

Hier afgelopen periode hetzelfde gehad.... Zonder slaap 's middags gaat echt niet, te lang slapen in de middag zorgt voor een stuiterend kind in de avond en te kort voor een kind dat met etenstijd doodop is. Uiteindelijk hebben we hem in de middag iets later op bed gelegd, maken we hem na 1 uur weer wakker en gaat hij om 19:00 naar bed. Als het een drukke dag geweest is ook wel eens om 18:30.

Werkt hier heel goed, was wel even een paar dagen wennen aan het nieuwe ritme. In het begin was hij nog heel moe als hij tussen de middag uit bed kwam, maar dan liet ik hem gewoon even op de bank wakker worden met wat drinken en rozijntje oid en dan sprong hij na 10-15 min zelf van de bank om te spelen.

5. nien992018

Oct 28, 2009
    28
    0
    0
    NULL
    NULL
    Mmm dat klinkt ook goed inderdaad. Is het proberen waard! Dank!

6. palmie37

palmie37 VIP lid

Jun 8, 2009
    5,294
    40
    48
    administratief medewerkster
    overijsel
    Met Chloe hetzelfde gehad en toen gelijk het middagslaapje eraf gehaald, in de tijd dat ze normaal sliep gingen we nu iets doen en meteen sliep ze savonds en snachts heerlijk!

Share This Page