Ik heb de clearblue ovulatietestjes gehaald.. Ik heb gelezen hoe het werkt... Alleen had ik een vraag aan jullie ervaren personen😊 Wanneer kan ik het beste beginnen met de testjes en hoe laat? Ik las op diverse sites dat ochtendurine het beste is Ik ben een beetje in de war.. Stel een eisprong vindt in de middag plaats, zal de test dan in de ochtend alsnog positief aangeven?? Sorry als het een domme vraag is, maar ik heb niet veel verstand van ovulatietesten en ook wist ik weinig over de eisprong etc... Nou om jullie een beetje te helpen... Mijn cyclusduur is altijd rond 30-33 dagen... Vorige was 27 dagen (uitzondering, heb altijd een langere cyclus... Maar goed kan gebeuren... En het duurde 4 dagen) Even hier een lijstje van mijn cyclus van 2015 6 januari - 32 dagen 7 februari - 30 dagen 8 maart - 31 dagen 7 april - 33 dagen 9 mei - 27 dagen 5 juni - ik zit nu op dag 6 Ik hoop dat ik wel een goeie calculatie maak 😂 begin menstruatie is toch dag1?!! Nou... Wanneer is het beste voor mij om te beginnen met de ovulatietestjes? En moet het elke dag met ochtendurine op zelfde tijdstip?
Ik heb ook zulke cyclussen, en begon altijd op dag 10, met de digitale clearblue kan je inderdaad met ochtend urine, en altijd op dezelfde tijd. De ovulatietest is 24-48 uur voor je eisprong positief, en bij mij soms 1 ochtend, soms 2 ochtenden, al stopte ik wel altijd na de smiley, dan is het klus tijd en is je eisprong 24-48 uur later .
Volgens de clear-blue bijsluiter die zegt dat bij dat 31/32 net als bij mij dus op ongeveer dag 13/14 moet beginnen en klopt wel vond me ei toen op tijd...
Ovulatie testen meten de hoeveelheid LH (Luteïniserend Hormoon) in je urine. Dit hormoon zorgt ervoor (samen met FSH) dat er follikels rijpen en bij een stijging van LH, er een follikel openbarst en er een eitje vrij komt. Op het moment dat je een LH piek hebt (positieve ovu test dus) kun je je eisprong ongeveer tussen de 24 en 48 erna verwachten. Als je cycli rond de 30 dagen zijn, kun je je eisprong rond dag 16 (30-14) verwachten. Ik zou dan vanaf dag 11/12 gaan testen om te zorgen dat je hem niet mist (als je toevallig weer eens een korte cyclus hebt). LH wordt volgens mij voornamelijk in de ochtend aangemaakt en je kunt de test het beste dus niet met ochtend urine doen, maar beter ergens rond de middag. Niet te veel drinken van te voren anders is de urine weer te sterk verdund. En ja, de eerste dag van je laatste menstruatie, is inderdaad dag 1 van je nieuwe cyclus! Hoop dat je hier wat aan hebt, succes!
Oke dus zodra het een smiley is, kan je gelijk beginnen met klussen😂 want dan kan het elke moment raak Is het handig om elke dag te 'klussen'😄
In de middag?! Ik lees overal dat mensen meestal in de ochtend testen?? Hmmmmm dus zodra het positief is, volgt de eisprong binnen 1-2 dagen, toch? Is het handig om elke dag te klussen of is dat geen goed idee
In de gebruiksaanwijzing van clear blue staat dat het ook met ochtendurine kan. Ik deed dat altijd omdat ik het maar een gedoe vond om op het werk met die ovulatietesten aan de gang te gaan. En ik heb daar iedere cyclus nog een LH piek mee gevonden, dus in mijn ervaring kan dat prima. Ze zeggen dat het voor de zaadkwaliteit beter is om om de dag te klussen, maar mocht het toevallig beter uitkomen in jullie priveleven om twee dagen achter elkaar sex te hebben, is dat natuurlijk ook prima. Het is niet zo dat je dan je kansen ineens verlaagd ofzo.
Oke dan maar elke dag nadat ik positief zal testen😄 als het geen probleem is, dan waarom niet
Even een vraagje... Vandaag heb ik de 1e test gebruikt, het was negatief, ik heb de teststaafje eruit gehaald... Maar hoe lang duurt het voordat de O weggaat?