pfff dilemma.....

Discussion in 'De lounge' started by Theepot, Dec 2, 2010.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. Sila24

Sila24 Niet meer actief

Ik haat stage!! ik noem het legale uitbuiting van jongeren! hele dagen werken en niks voor terug krijgen zelfs het simpele woordje ' bedankt' kreeg je geeneens

2. Tjilpje

Tjilpje Fanatiek lid

Mar 3, 2010
    1,950
    0
    0
    NULL
    NULL
    Je word echt niet minder van werken hoor. Heb zelf veel stages in de zorg gedaan en kreeg er geen cent voor. Maar minder ben ik er niet minder van geworden hoor. Veel geleerd en uiteindelijk mijn diploma ervoor gekregen. Daar doe je het toch voor??;)

3. Theepot

Theepot Fanatiek lid

Mar 21, 2010
    1,447
    0
    36
    Zuid Holland
    Hier krijgen ze er niet niks voor terug, onze leerlingen krijgen begeleiding door ervaren medewerkers waardoor ze het vak leren (waar je het naar mijn idee toch voor doet!) en daarnaast krijgen ze ook nog een stagevergoeding ;)

4. Theepot

Theepot Fanatiek lid

Mar 21, 2010
    1,447
    0
    36
    Zuid Holland
    Inderdaad heb ik daar wel rekening mee gehouden, leerling hoeft van mij niks extra voor te bereiden en ik heb gelukkig het bezoek binnen korte termijn kunnen herplaatsen dus de leerling wordt nog ruim voor het einde van de stage bezocht.

Maar snap absoluut dat het vervelend kan zijn! Gelukkig weet ik ook dat deze leerling het heel leuk heeft op stage, als er problemen hadden gespeeld had het natuurlijk ook een heel ander verhaal geweest.

5. Sila24

Sila24 Niet meer actief

Tijdens mijn opleiding moesten we heel veel stage lopen. En waar ik ook ben geweest kreeg je geen vergoedingen. En ik heb er ook niks van geleerd eerlijk gezegd. Omdat ik steeds anderen dingen moest doen wat er niet bij hoort. En als ik een paar keer kwam met een opdracht voor school werd het steeds uitgesteld , zo van dat doen we later wel. Of ze deden er helemaal niks mee. Soms vroeg ik om handtekeningen, daar werd zelfs een drama van gemaakt. Zo van wat moet je met mijn handtekening. Uiteindelijk ben ik gewoon weggelopen van stage , had echt zoiets van bekijk het maar!!

6. malka

malka Bekend lid

Aug 30, 2008
    847
    0
    0
    Tja, ik snap beide kanten wel... Heb tijdens mijn opleiding vaak een stage moeten lopen een eind van huis. Die kon ik ook nooit afbellen vanwege slecht weer (was wel vaak te laat, moest soms 1,5 uur in de bus zitten, dan liep in de winter snel uit, en ook de trein had regelmatig iets) Als je dan stagebezoek verwacht, dan wil je helemaal op tijd zijn. Heb jij het gered, dan belt je stagebegeleider af.... Ik zou daar wel van balen, want als een stagiair dat doet, wordt dat vaak niet gewaardeerd...
    Wil niet zeggen dat ik de tekstschrijver niet begrijp hoor. De boel staat behoorlijk vast, dus vast een verstandig besluit, maar het verhaal heeft wel kanten!
    Heb je de stagiar zelf gesproken of het doorgegeven aan de stageplek?

7. Theepot

Theepot Fanatiek lid

Mar 21, 2010
    1,447
    0
    36
    Zuid Holland
    Stagiaire zit daar intern, hoeft dus niet te reizen naar haar stage.
    En ik heb beide gesproken.

8. malka

malka Bekend lid

Aug 30, 2008
    847
    0
    0
    oke, dan denk ik dat die het niet zo'n probleem vindt, dat scheelt. Als dat niet zo was geweest, was je dan wel gegaan? Dan had je volgens mij hetzelfde probleem nog gehad. Nogmaals, ik snap dat je niet gaat! Maar kan mij van mijn stagetijd wel herinneren dat ik het vervelend vond dat ik zelf geen flexibiliteit had, maar een stagebezoek wel kon worden afgezegd..

9. Theepot

Theepot Fanatiek lid

Mar 21, 2010
    1,447
    0
    36
    Zuid Holland
    Tja als ze niet intern had kunnen zitten had ze daar van ons nooit haar stage mogen doen, drie uur reizen is natuurlijk niet dagelijks te doen.
    Als ze dus niet intern had gezeten had het probleem er ook niet geweest.

Als ik vandaag een stagebezoek had gehad met een reistijd van een uur enkele reis had ik wel kunnen gaan want dan had ik veel meer speling kunnen inplannen kwa tijd. Met een reistijd van 3 uur enkele reis heb ik die speling niet.

Share This Page