Olivier is ook een mooie naam! Heeft bij de meiden (voordat we wisten dat het meisjes waren ook nog wel op 'het lijstje' gestaan. Alleen al op de crèche bij ons zitten er inmiddels al vier (in vijf groepen!) dus dan gaat het leuke er een beetje af.... Voor Luca en Mees geldt een beetje hetzelfde. Mees vind ik wel heel leuk! Ook Sill vind ik ook stoere, originele naam, die hoor je hier minder hoort, maar dan toevallig wel drie huizen verderop... Benjamin en Luca zijn niet helemaal mijn ding. Jammer Labesi dat je vriend Pelle niet ziet zitten. Had heel leuk bij Lars gepast!
Pelle zo koel was onze jongensnaam Tijn blijf het een vreemde naam vinden. Hidde ook leuk. Stijn wel weer leuk.
We hebben flink dezelfde smaak zo te zien! Onze top vijf staat er helemaal bij Timme heeft een tijd op 1 gestaan, vind het nog steeds een superleuke naam. Maar een vriendin haar zoontje heet zo, dus voor hier niet doorgegaan. Anders had ik er zeker voor gekozen.
Tijn, erg leuk! En past ook leuk bij de namen van je dochters. Ik herken de twijfel heel erg, wij wisten ook wel 100 meisjesnamen maar voor een jongen vond ik het zó lastig wij hebben ook heel lang getwijfeld tot we eindelijk de naam hadden gevonden.
wat een leuke namen! helemaal mijn ding! hier ook weer namendilemma zwanger van de derde...nadeel van vee lnamen vond ik ook dat je het zo vaak hoort...wij hadden thijn bij de eerste bovenaan staan...cas bij de tweede heel hoog..... uiteindelijk zijn wij voor Ro.meijn gegaan....denk ik niet jou ding maar wie weet...succes!!
Ik vind Silvijn er heel goed bij passen. Een naam met twee lettergrepen (net zoals de namen van jullie meisjes) en qua klank en uitspraak vind ik het er ook heel erg bij passen.
Leuk al jullie reacties, dank! Grappig om te horen dat een aantal Morris wel leuk bij onze meiden vindt passen. Vind het zelf ook jammer hoor dat je sommige namen zoveel hoort. Dat geldt hier in de omgeving zeker voor Tijn en Daan. Pelle en Timme hoor je hier (nog) niet. Hidde zit er een beetje tussenin. Vind Romeijn wel een stoere naam hoor! Past mss niet helemaal bij ons maar wel heel krachtig en wat je zegt, komt tenminste niet zo vaak voor. Silvijn is ook een mooie naam en ondanks dat ik deze voorheen helemaal niet kende heb ik inmiddels al twee vriendinnen/kennissen met een zoontje met deze naam. Grappig om te lezen dat meer dames hier met deze namen in hun hoofd rondlopen!
Sverre zou goed kunnen bij Elin want dat is scandinavisch en Sverre ook, zelf helemaal fan van Sverre , maar zo heet onze zoon ook en het was echt mijn favoriete naam dat we hem ontdekte. Anders zou ik voor Tijn gaan. Zelf vind ik de naam Fedde ook heel mooi. Succes met het zoeken naar de juiste naam.
Fedde helemaal geweldig vind ik die naam. Wat vind je van: Siem Siebe Jelte Tiebe Tieme Melle Vinden wij ook erg leuke namen, staan hoog op ons lijstje...
Pelle vond ik ook een leuke naam, maar hier zijn er redelijk veel voetballiefhebbers (wij ook) dus vind ik hem niet meer geschikt. Wil mijn zoontje geen club op 'dwingen' of naam Pelle vernoemen..
Siem en Noud (of Nout of Naut of Naud, hoe schrijf je het eigenlijk, er zijn zoveel manieren?) vind ik ook heel leuk. Siem hoor je hier helaas ook al veel in de stad, grappig want eigenlijk klinkt het helemaal niet als een 'stadse' naam. Tja en Pelle en dat voetbal, dan zeg je me wat. Met een opa die jaren in het eerste van Ajax heeft gespeeld kom ik daar natuurlijk niet mee weg Nou leeft opa niet meer, maar toch..... Dank opnieuw voor alle reacties, leuk hoor, gaat nu echt veel meer leven!
Wij moesten ook weer een jongensnaam kiezen. Wij wilden net als bij de twee oudste. Een oude, stoere, Hollandse naam. Onze jongens heten S.teijn en M.ees. Wij hadden twee namen op de lijst staan om uit te kiezen. Ties en Sil. Het is 1 van de twee geworden Ik vind Tijn zelf ook erg leuk, maar mijn man vond de andere opties weer leuker Heel veel succes met kiezen, gaat vast lukken.
Pelle en voetbal? Dat is toch een heel andere naam? Pellu spreek je Pelle uit. Ik vind Morris een erg leuke naam. Deze heeft bij ons op het lijstje gestaan. Wij hebben gekozen voor Rijk, eenvoudig maar weinig voorkomend. Ik vind Sverre ook goed passen en wat dacht je van - Per - Rein - Roef - Take - Faas
Elin en Julie hebben allebei een E, L én I in de naam, misschien mooi om erin te houden? Hieronder wat jongensnamen die dat ook hebben. Alexis Camiel Daniel Felix Flemming Helias, Helios Ismael Leiv Lelio Levi Levijn Lieven Linden Lodewijk Lucien Melvin, Kelvin Merlin, Merlijn Michiel Niels Olivier Philander Philemon Philippe Reinald Silver Silvester Stelian Tielo Valentijn Valerian, Valerio Veli Ville Willem, Wilmer Andere ideetjes Abel Albin, Alger Alex, Alec, Alexander Arlen Axel Bastien Ben Bjarne Boris Boudewijn Casper / Kasper Charles Christiaan, Christian Christopher, Christophe/Christoph Constantijn David Delmar Derek Devin Dion Fabian Ferre Filip / Philip / Phillip Finn Florian Gijs Hanne Henri / Henry, Henrik Hessel Holden Hollis Isaac Ivan, Iwan Jorik / Yorick / Jorick / Yorik Kai / Kaj Kenrick Koen / Coen Kurtis / Curtis Lars Laurens Lennard / Lennart Lennon Leo, Leon Lev Lex Linus Loek Logan Louie, Louis Love / Lóve Lucian, Lucius Luuk / Luc Malte / Malthe Marlon Marten Marvin Mathis Matthias Matthijs Maurits Maxim Maxwell Melle Merijn Merit Merrick Mick, Micah Milo Moos Naud / Noud Nicolas Niek Nisse Noé Noel / Noël Nolan Norris Odell Olaf Olivier Oscar / Oskar Otis Owen Pelle Pepijn Quinten Ralf / Ralph Rein Remi Rink, Rinke Robin Roderick Rogier Ruben Samuel Sander Sebastian, Sebastiaan Siebe, Sieb Siem Silas Simon Sjors Stef, Steffen Sten Stijn Teun Ties Tijmen Tijs / Thijs Tim Tobin Torben / Thorben Torsten Trevor Tristan Victor / Viktor Vince Walter Warner Wessel William Wouter Xander (De oorspronkelijke schrijfwijze van Naud/Noud/Naut/Nout is volgens mij Noud, van Arnoud - die schrijfwijze komt in NL wel het meest voor. In 2010 waren er volgens de namenbank van Meertens in totaal in Nederland 1231 jongens/mannen met de naam Noud, 645 met de naam Nout, 298 met de naam Naut en 273 met de naam Naud. Ik vind de versies met een D het mooist.)