hihih grappig, dat Pelle en voetbal hier ook voorbij komen. Dat is dus precies de reden wrm deze naam voor vriendlief helaas geen optie is. Noud, jaaaa ook erg leuk!
Jeetje wat fijn dat mijn 'Noud-mysterie' opgelost is! Mijn man vond deze schrijfwijze ook het moois hoor dus dat scheelt. Er komen ook een hoop namen voorbij die in onze directe omgeving voorkomen. Neefjes hier heten bijvoorbeeld Teun, Luuk, Ties.... Allemaal stoere namen. Zelf vind ik Faas ook een leuke, lieve naam. Grappig trouwens van die E, L, I, nooit zo over nagedacht! Leuker nog dat in dat lijstje zowel de naam van mijn man als (ongeveer) onze achternaam voorkomt. Ook met een E, L en I dus! Otis is hier ook gepasseerd, stoere naam maar voor ons toch iets te apart. Weet het we zijn wat saai...
Jonah jonas levi demian dylan sem milan qency pepijn thies maron leander nick wesley desley bas timo ferdy iwan
Elin, Julie en Merlijn vind ik trouwens ook een heel toffe combinatie. Lastig soms, zo'n zoektocht ^-^ Grappig dat de E, L en I ook in de naam van je man voorkomen en ook in de achternaam voorkomen! Zou 't er zeker in houden dan, haha. Voordeel: de zoektocht is gerichter, maar dat is ook het nadeel: het aantal namen wordt dus wel erg beperkt..
Staat idd wel mooi, als je bepaalde letters weer terug laat komen die in de meiden hun namen voorkomen. Waar bestaat jullie namen lijstje tot nu toe nog uit? Zijn er nieuwe bijgekomen of juist afgevallen? Ben benieuwd. Sill, vind ik ook stoer en grappig, zelf vind ik met twee LL ook net wat stoerder staan, of was dit niet bewust?
De voetballer heet Pelé, en dat spreek je heel echt heel anders uit dan Pelle. De voetballer klinkt als puhLEE, of puhLEH, afhankelijk van de taal. Pelle spreek je uit als PELluh. Andere klanken, andere klemtonen. Maar als Pelle niet mag, dan kun je nog Perre of Per kiezen.
Nou het is in ieder geval veel meer gaan leven en vind jongensnamen in ieder geval al een stuk leuker dan een paar dagen terug! Ben dus erg blij met dit topic, dank daarvoor! De voorkeuren zijn wel wat duidelijker geworden en daarmee vallen er ook een aantal af. Grootste 'kanshebbers' zijn (nog steeds): - Tijn (ook al vind ik nog steeds dat deze wel erg veel voorkomt...) - Pelle (ondanks dat ik als afstammeling van een Ajax 1 speler eigenlijk niet met een Feijenoord naam aan kan komen... - Timme (maar man heeft e.e.a. rare associatie met Southpark dus dat heeft tijd nodig - Noud is ook wel een kandidaat geworden, hoewel je deze ook best wel regelmatig hoort Hidde en Filip staan ook nog wel op het lijstje maar passen wellicht iets minder bij ons. Leuke aan Pelle is inderdaad dat daar in ieder geval de E en L weer in terugkomen net als bij de meisjes, mijn man en de achternaam. Helaas de I niet maar de keus wordt inderdaad wat beperkter als je alledrie de letters terug wilt zien. En ach kom op de voetballer met deze naam bij Feijenoord is zeker niet van een dergelijke kwaliteit (zoals zijn bijna naamgenoot Pele) dat we daar over vijf jaar nog iets van horen Het is dat we een Sill om de hoek hebben wonen maar was dat niet het geval geweest dan had deze ook zeker kans gemaakt. Vind ik een erg leuke, stoere naam! En inderdaad met dubbel LL. Weet niet waarom eigenlijk..., staat wat stoerder geloof ik. Datzelfde geldt voor Mees en Luuk, zouden we ook serieus kunnen overwegen maar is geen optie omdat ze heel dichtbij al voor komen.
Omdat jij er nog nooit van gehoord hebt betekend nog niet dat hij er niet is. TS. Daar heb je gelijk in, wat ik natuurlijk niet hoop hahah. Je moet natuurlijk doen wat je zelf wilt. En niet wat de buitenwereld wilt/doet.
Oeps heb ik hier een Feijenoord-fan beledigd..... Was niet m'n bedoeling hoor Ik hoop voor Feijenoord dat hij dit seizoen net zo mooi speelt als vorig seizoen maar geloof niet dat we het over zeg 10/15 jaar nog over hem hebben. Zo groot is hij in mijn ogen niet. Hij ziet er verder wel prima uit, dat dan weer wel Maar je hebt gelijk, moeten vooral doen wat voor ons goed voelt en niet wat voor de omgeving wenselijk is!
O nee jij niet hoor hahaha.. Het is maar een voetballer, hahaha. Ik hoop alleen dat hij er over 10jaar nog zo blij loopt maar dat is af te wachten.
Ik hoop ook voor hem dat hij nog ergens groot is over 10 jaar. En voor jou dat dit bij Feijenoord is Maar ik moet het nog zien...., we gaan het afwachten!
En de Dani zijn ook veel spannender! Dat waren 2 generaties geleden nog koppensnellers! http://farm4.static.flickr.com/3146/2535076265_8ba6ce3950.jpg
Tijn vind ik een hele leuke naam. Het is dat ik geen kinderen meer zal krijgen maar anders had het Tijn geworden als het een jongetje was
Ik stem nog steeds op Pelle. Leuke, vrolijke naam En die voetballer, ik zou hem zo voorbij lopen op straat
Ja wat betreft die voetballer hebben jullie wel gelijk, daar moet ik me ook niet te druk over maken. Of je hem zo voorbij loopt dat weet ik niet hoor..... Je herkent hem niet als voetballer waarschijnlijk maar hij is zeker wel de moeite waard om even om te kijken Hier blijft het nog even puzzelen. Pelle was wel de jongensnaam die we 4 jaar geleden voor onze oudste dochter in gedachte hadden. Daarna iets op de achtergrond geraakt maar komt nu blijkbaar toch weer bovendrijven... Pfff valt ook niet mee hè?!