Pfff dochters zelf haren geknipt

Discussie in 'Schoolkinderen en pubers' gestart door Miron, 18 jan 2018.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Miron

Miron Fanatiek lid

6 feb 2009
    2.349
    106
    63
    :cry: We gingen net de kinderen naar bed brengen en mijn man zag wat plukjes haar liggen.
    Bleek dat mijn oudste van 8 zich zelf en mijn dochter van 5 heeft geknipt.
    Er zijn allemaal hapjes uit het haar achter van mijn jongste dus ik schat dat er zeker een 10 tot 15 cm vanaf moet. Ze heeft haren tot halverwege haar rug.

En mijn oudste dochter heeft zich zelf een gemillimeterde pony geknipt. Ze heeft haar haren op een lengte net over haar schouders. Ik ben boos naar onderen gelopen en het aan mijn man over gelaten. maar oh oh oh wat ben ik boos op die 2.

Mijn jongste ook helemaal overstuur want ze wil haar haren laten groeien en ik heb nog geen idee wat ik met het haar van mijn oudste aan moet. Morgen vroeg maar eerst eens beter bekijken

2. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.139
    8.870
    113
    :eek:

Hier ook zo'n fijn kind dat met 8 jaar bedenkt dat ze haar eigen haar wel kan knippen... En ik maar denken dat dat iets voor peuters is... :rolleyes: Mijn dochter heeft zichzelf van de week ook een pony aangemeten...gelukkig niet extreem vreemd geknipt oid, maar goed, ze had er achteraf wel spijt van, vooral door de opmerkingen van de kinderen in haar klas... Ik mag hopen dat ze er van geleerd heeft en het nooit meer doet. :rolleyes:

Ik was niet echt boos oid...was nog half ziek en daardoor heel erg moe en behalve dat ik het gewoon niet zo slim vind, had ze het gelukkig niet gemillimeterd oid... Ik vrees dat ik anders, net als jij, wel boos geworden was. :confused: Het duurt zo lang voordat het weer een beetje netjes is aangegroeid... Hopelijk valt het morgen mee en/of kan de kapper er iets mee!

3. Miron

Miron Fanatiek lid

6 feb 2009
    2.349
    106
    63
    Oh bij jou ook "pas" met 8 jaar.

Ik ben ook boos op haar omdat ze haar zusje geknipt heeft en ze weet heel goed dat haren niet geknipt mogen worden. En eigenlijk "hoop" ik dat ze morgen flink wat commentaar krijgt van haar vriendinnen zodat het haar nog duidelijk wordt wat ze gedaan heeft.

nu is mijn jongste nogal een dramaqueen dus toen ze hoorde dat ze morgen na school naar de kapper moest om een stuk van haar haren af te laten knippen werd zij pas echt overstuur. Ze wilde echt niet naar de kapper maar ik heb nu ook zoiets van jij hebt het zelf laten gebeuren en daar zitten toch echt consequenties aan vast. Ze is echt van lachen lachen en lachen op het moment zelf en totaal niet nadenken over wat het daarna kan inhouden.

4. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.139
    8.870
    113
    Ja, hier precies zo...ze weet het dondersgoed... Maar ja, zo doet ze af en toe wel meer dingen waarvan ik denk 'dat moet je nou toch wel weten?!'...inderdaad het doen zonder na te denken over de gevolgen... Hier heeft ze er de eerste dagen behoorlijk wat commentaar op gehad, kinderen zijn dan niet lief. :oops: Alleen haar beste vriendin was wat milder, die had wel iets gezegd als dat ze het niet mooi vond, maar was er daarna over opgehouden. Maar een paar andere kinderen in haar klas hebben haar echt twee dagen flink gepest...gister was het al wat minder gelukkig en vandaag ging het wel weer. Die moesten er ook aan wennen, denk ik.

Ik heb het zelf een beetje bijgeknipt, voor zo ver ik dat kan en heb haar ook al gezegd dat zodra we bij oma zijn (die knipt haar haar altijd, had ze de ochtend ervoor ook gedaan...), ik aan oma vraag om het netjes te maken...

5. Damay77

Damay77 VIP lid

18 apr 2010
    13.734
    7.501
    113
    Vrouw
    Dochter van 4 had hier ook zitten knippen. Ze had haar tot net over haar schouders. Na de knipbeurt had ze een pony van 2 cm en 1 zijkant kort....
    Ze vond het uitermate grappig.
    Totdat we bij de kapper zaten. Die kon er weinig mee. Om alles een beetje gelijk te krijgen zou ze alles echt superkort a la jongen moeten knippen. Of iets langer (maar wel kort) en dan zag je aan 1 kant nog iets dat er geknipt was.
    Voor laatste gekozen en het stond er op zich ook nog wel. Mw was flink boos op de kapper en ik dacht dat ze haar lesje nu wel geleerd had. Nog duidelijk gemaakt dat de volgende keer alles eraf zou gaan en ze een jongens kapsel zou krijgen. Nee, dat wilde ze echt echt niet. Doe het nooooit meer.
    2 weken later......:evil:
    Zijkant eraf geknipt. Tja, helaas weer naar de kapper:mad:

6. cactusje

cactusje VIP lid

12 feb 2015
    6.752
    1.993
    113
    Oooh wat ben ik dan opgelucht dat mijn oudste ooit een klein plukje op een onzichtbaar plekje helemaal kort heeft geknipt. Voor haar was het genoeg om met de tondeuse te dreigen als ze het weer zou doen. Voor de jongste vrees ik dat het haar totaal niet zal boeien.. Succes ermee!

7. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Die van mij had met 5 jaar haar pony ultrakort geknipt en meteen nog wat plukken uit het haar van haar broertje. Ik was er aan de ene kant niet blij mee, want het zag er niet uit, maar aan de andere kant kunnen we er nu nog om lachen als we die foto zien. Wel heel duidelijk gemaakt dat ze dat nooit meer mocht doen.

8. Janna

Janna Fanatiek lid

Erg he? Het is iets wat je vaker hoort dat kinderen doen, en dan denk je: "ach, het is maar haar, het groeit wel weer aan." Maar als het dan de mooie lange haren van JOUW dochter zijn, is het even flink slikken! Mijn dochter heeft anderhalf jaar geleden een ueel korte pony bij zichzelf geknipt. O wat baalde ik. Ik vond het ook altijd leuk iets moois in haar haren te maken. Ik heb het zelf een beetje bijgeknipt en aan de kapper gevraagd wat te doen, maar helemaal een kort koppie knippen wilde ik niet, dus we hebben het maar zo gelaten. Het is nu zo lang dat het bijna weer bij haar staart past. Het gaat nog zeker wel een jaar duren voor het zo lang is, dat we het weer op gelijke lengte met de rest laten knippen.

9. Janna

Janna Fanatiek lid

Hoe is het bij daglicht met de pony van de oudste? Ik hoop dat de schade bij de jongste meevalt: dat er in ieder geval een leuk wat korter modelletje van halflang haar mogelijk is.

IT234 vindt dit leuk.
  10. suus1983

suus1983 VIP lid

10 okt 2006
    50.208
    35.950
    113
    Oh wat balen zeg. Mijn zoontje heeft wel laatst zijn pony gemillimeterd, maar bij een jongetje toch wat minder vervelend dan bij een meisje. Vind 8 idd ook wel laat om het nog te doen.

11. Miron

Miron Fanatiek lid

6 feb 2009
    2.349
    106
    63
    Deze foto heb ik vanmorgen snel genomen. Wat je op de foto slecht ziet is dat een zijkant ook heel kortgeknipt is

Jongste is net geweest en er is 10 cm van de lengte gehaald en de zijkant wat ronder geknipt. Daar zaten ook wat happen in. Dus dat viel mee. Om 3 uur met de oudste om te kijken wat daar nog te maken van is

Bijgevoegde bestanden:

12. Jo79

Jo79 VIP lid

6 mei 2007
    25.068
    3.862
    113
    Oh jee ja, ik ben benieuwd wat de kapper kan doen.

13. Janna

Janna Fanatiek lid

Ik vrees vrij weinig...

14. Miron

Miron Fanatiek lid

6 feb 2009
    2.349
    106
    63
    in de lengte zaten ook hier en daar happen dus er zijn nu lagen in geknipt zodat dat minder opvalt. En de pony is inderdaad niets mee te doen is alleen een beetje uitgedund zodat het er een beetje beter uitziet. Voor de rest zal het moeten groeien.

15. Eppo82

Eppo82 VIP lid

25 jun 2007
    15.238
    6.107
    113
    Oh erg he. Ik had het geluk dat mijn dochter toentertijd keurig de zijkanten schuin naar beneden had geknipt, stond eigenlijk erg leuk bij haar bob. :o:
    Wel gevraagd of ze het niet meer wilde doen. :p

16. Gymgirl

Gymgirl Fanatiek lid

17 jan 2018
    1.961
    932
    113
    Vrouw
    Oh wat erg! Mijn nichtje heeft ook een keer haar eigen haar geknipt. Eerst dat van haar barbie en daarna dat van haarzelf. Mijn schoonzusje was super boos! De arme meid had heel mooi lang haar maar de kapper heeft er toch een heel stuk af moeten halen. Heeft jaaaren geduurd voordat het weer op lengte was.

Ik heb zelf als kind een knipfanatieke moeder gehad. Ging wel even een pony bij mij knippen. Maar dit deed ze iets te ver door (tot halverwege mijn oren)! Heb ook lang voor schut gelopen.

Ik zou een heel goed gesprekje met haar hebben dat ze dit echt NOOIT meer mag doen.
    Aan de andere kant.... het groeit wel weer aan.

17. Lafelife

Lafelife Fanatiek lid

25 apr 2017
    1.604
    1.064
    113
    Vrouw
    Oh wat balen. Ondanks dat ik zelf kapster ben hebben twee van mijn dochter ook zelf wel eens de schaar erin gezet. En nog erger een keer bij de go is mijn jongste dochter door een ander meisje geknipt. Gelukkig snel betrapt. Ze zaten onder de tafel maar het was wel onder een soort dwang. Toen was ik echt wel een beetje pissig. Daarna heeft ze zelf een keer haar pony geknipt en dit was eigenlijk heel mooi gelukt. Tegenwoordig wil ze nog steeds een pony, dus we laten het zo. Staat haar ook wel heel schattig gelukkig.
    Heb je gevraagd waarom ze het geknipt heeft? Had ze een doel hoe het moest worden of was het echt voor de grap.

18. Miron

Miron Fanatiek lid

6 feb 2009
    2.349
    106
    63
    Ze wilde graag een pony. En die heeft ze nu maar wel heel kort.

Ik heb haar gezegd dat als ze zo graag een pony wilde hebben dat we dan naar de kapper waren gegaan zodat ze een mooie pony had gekregen en niet zoals nu.
    Toen ze een stuk van haar haren af wilde zijn we ook naar de kapper gegaan om er een stuk vanaf te laten halen. Dus het is niet dat ik niet naar haar luister met hoe zij het graag wil hebben.

19. NiekeKris

NiekeKris VIP lid

13 apr 2008
    23.139
    8.870
    113
    Hier exact hetzelfde gesprek gehad, Miron! :roflmao:

20. mamabri

mamabri Niet meer actief

mijn dochter heeft toen ze 5 was een heel stuk van de zijkant afgeknipt. En dan ook echt zeker 15 cm!! Kon de kapper helemaal niks mee. We hebben het bij laten groeien, maar dat duurde zeker wel een jaar/anderhalf jaar voor het echt mooi was bijgegroeid.

Deel Deze Pagina