pfff dokters snappen er soms ook niks van

Discussie in 'Zwanger worden' gestart door gekkenhuis, 15 feb 2016.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. gekkenhuis

gekkenhuis Actief lid

26 aug 2013
    142
    0
    0
    Assen
    Hi meiden. even mijn verhaal kwijt.
    Kom net bij de dokter vandaan. Die zei je hebt gewoon pech gehad.
    2 miskramen is niks bijzonders en dat het lang duur is het effect van je leeftijd. Als je ouder wordt duurt het gewoon langer (ik ben 35).
    Ik moest er maar vrede mee hebben dat ik 2 gezonde kinderen heb en dat het vanzelf wel weer zou gaan gebeuren.
    Mijn gevoel dat er iets mis is werd weg gewuifd en ik moest mezelf afvragen of ik wel doorgestuurd wilde worden. Want zit je nu werkelijk op het medische traject te wachten.

Nee natuurlijk niet maar ik wil wel graag weten of er iets mis is.... dan weten we dat en is dat iig uitgesloten of bevestigd. pffff dokters (hij is een man) kunnen zich ook niet goed inleven over de impact voor een vrouw als het mis gaat en de wens heel groot is.

nou... sorry maar moest het ff kwijt.

2. PrincessP

PrincessP Fanatiek lid

17 jun 2014
    1.187
    426
    83
    Vrouw
    Brabant
    Dat is niet zo tactisch van hem om zo te reageren... Kan je niet naar een andere (vrouwelijke) arts? Sterkte

3. Mommysince13

Mommysince13 VIP lid

7 nov 2012
    5.683
    326
    83
    Vrouw
    Horeca medewerker Hotel
    Belachelijk! Snap me heel goed dat je je nu naar voelt..
    Indd gewoon eisen doorgestuurd te worden.. 35 is helemaal nog niet zo oud!

4. Veera

Veera Niet meer actief

Geen begripvolle reactie inderdaad. ;) Je zou naar een andere arts kunnen stappen die misschien wat meer voor je wil doen?
    Maar hij heeft wel gelijk, 35 begint oud te worden als het om vruchtbaarheid gaat dat is nou eenmaal een feit.

5. Tuimeltje

Tuimeltje Bekend lid

17 jan 2016
    519
    1
    16
    Noord-Brabant
    Wat een onbegrip. Is toch niet raar dat je zekerheid wil of er iets mis is of niet? Jammer dat ze het zo op je leeftijd gooien, want tuurlijk misschien iets minder vruchtbaar, misschien je eitjes niet meer zo goed als dat ze waren, maar kan misschien ook heel iets anders zijn. Je wil toch dingen kunnen uitsluiten, dan zal je er denk ik ook eerder vrede mee hebben als het niet lukt of wat dan ook.

Ik ben zelf 35 geworden in okt. Gezien bovenstaande verwachte ik totaal niet de 1e keer zwanger te zijn. Kreeg dan ook te horen van de vervangende huisarts, dat ik heel goed weg kwam, maar dat ik nergens op moest rekenen, want er kon nog van alles mis gaan. Nou geloof me, mijn blijdschap werd behoorlijk de kop ingedrukt en nog steeds geven zijn woorden mij onzekerheid. Dat ik al iets ouder ben, wil niet zeggen dat ik niet mag genieten?

Ik hoop dat je iemand anders kan vinden die wel naar je wil luisteren, zodat jij iig weet wat er aan de hand is. Of het "gewoon domme pech" is of dat er daadwerkelijk iets is, waardoor het gebeurd en lang duurt. Heel veel succes

6. gekkenhuis

gekkenhuis Actief lid

26 aug 2013
    142
    0
    0
    Assen
    Bedankt meiden. Het ligt dus niet aan mij. Ik wilde eigenlijk gewoon iemand die naar me luisterde en eventueel even door dingen heen ging om wat uit te sluiten. maar nu is het van: je hebt 2 kinderen en je bent al ouder. duurt langer en je hebt pech gehad. heb geduld komt van zelf goed.
    Tja... dat had ik me allang bedacht. maar dat neemt de onrust en het nare gevoel niet weg dat er misschien iets mis is.

Ik ga het 2 rondes aankijken en als het dan nog niet gelukt is of het gaat weer mis ga ik voor een second opinion bij een vrouwelijke arts. misschien dat die me wel kan/wil helpen.
    Om nu een jaar te gaan wachten vind ik ook zo wat. want immer ik wordt er niet jonger op! Hopelijk kan ik deze maand mijn ei goed vinden en lukt het gewoon zonder problemen! positieve pet op en doorgaan.....

7. missiej

missiej Fanatiek lid

25 jan 2012
    1.232
    0
    36
    NULL
    NULL
    mmm niet een bepaald medeleven dus... waarom maak je juist niet gebruik van je leeftijd? dat je juist vanwege je leeftijd doorgestuurd wilt worden.. en dat je er geen vrede mee hebt omdat de arts niet bepaald hoe jou gezin eruit hoort te zien.. succes!

8. zonnetje2015

zonnetje2015 VIP lid

13 sep 2014
    9.446
    4.241
    113
    Tsja er dit natuurlijk wel wat in.. Je hebt 2 gezonde kinderen en weet dus dat het kan. Daarnaast wordt gezien je leeftijd de kans op miskramen echt wel groter. In het ziekenhuis zullen ze niet meer doen dan een echo maken en dar heb je weinig aan aangezien daar lang niet alles op te zien is.
    Sowieso doen ze in Nederland niet veel bij 2 miskramen, bij 3 wel en bij 4 weten ze het niet meer.. Dus ben bang dat je geen ander antwoord krijgt van een gyn.
    Neemt niet weg dat artsen vaak lullig reageren omdat ze niet weten wat ze ermee moeten..

Deel Deze Pagina