Hoi hoi, Vorige week kregen we een brief dat het opleidingstraject dat ons gastouderbureau gebruikt, ineens door minister Rouvoet is afgekeurd. gastouders die het certificaat al hadden, waren gewoon goedkeurd en krijgen geen problemen. gastouders die het wel hebben afgesloten maar geen certificaat ontvangen hebben, of die nog in de opleiding zitten, moeten voor 1 september een nieuwe opleiding gedaan hebben. en daar komt Rouvoet dan eind april mee!! ik was al kwaad, als we onze opvangtoeslag hierdoor hadden moeten terugbetalen (want de nieuwe opleiding moest voor 1 sep afgerond zijn) hadden we een advocaat in de arm genomen!! maar godzijdank heeft onze gastouder het certificaat al binnen, en heeft ze al gehoord dat zij buiten schot blijft. wat een opluchting! ik wil geen andere gastouder, en ik wil ook geen toeslag terugbetalen. wat een eikels zeg in Den Haag, dat ze nu nog, eind april besluiten dat een leertraject niet goed genoeg is ineens!!!!
pfoe, fijn voor jullie zeg!!! Dat je kindje ook lekker kan blijven waar je je goed bij voelt. Ja, over den haag, ze verzinnen het allemaal van achter een bureautje he??? Ik snap dat ze de regels verscherpen, das alleen maar ten goede van de kids, maar ze moeten wel even goed kijken wat de gevolgen zijn.
maak me gek! Wanneer kregen jullie die brief en welk traject is afgekeurd?? Mijn gastouder is ook nog bezig maar ik vind t belachelijk wat ze moeten doen en dat alles zo lang moet duren
Over welk traject heb je het? Ik word er ook link van, wat een gedoe allemaal. Gelukkig is het bij jou goedgekomen. Ik moet zelf nog maar eens navraag doen. Terugbetalen is echt geen optie!
welk traject het is zou ik na moeten vragen, dat stond niet in de brief. maar jullie zouden het toch vast ook al wel gehoord hebben lijkt me??
het enige wat we nu van t gob gehoord hebben is dat de eisen voor engels aangepast zijn. Eerst had je vrijstelling als je MAVO of hoger diploma met engels had. Nu is t HAVO of hoger. Maar als je de opdracht ziet lach je je dood. Echt t Dora niveautje
Ik weet haast zeker dat je dan gewoon als gastouder aan de slag kan. Want dat is uitgebreider als wat gastouders nu moeten behalen. En tijdens die opleiding krijg je alles. Ook engels (wat sinds dit jaar verplicht is) Heb zelf spw 3 gedaan, en in de toekomst wil ik ook als GO aan de slag.
yep met spw kun je dat. Ik heb zelf nog niveau 4 dus dat kan, alleen moet je nog een ehbo diploma hebben. Je hebt tegenwoordig verschillende niveaus, maar dacht dat niveau 2 al wel voldoende zou zijn. Traject zal t evc traject zijn ofzoiets.