Wat kan dit toch wezen?? Help!

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door Vica86, 28 apr 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Ik zal even kort de symptomen uitleggen wat mij opvalt.

-Regelmatig projectiel spugen, maar niet dagelijks
    -Veel misselijk zijn (sinds vrijdag zit hij aan de nexium en lijkt dit minder)
    -voeding wegslikken op elk moment van de dag, hierbij ook gillen
    -Overstrekken
    -Veel en ontroostbaar huilen (eerder krijsen, hij is er schor van)
    -Rare posities aannemen met zijn rug
    -Sterke voorkeurshouding al vanaf dag 1
    -Harde ontlasting van zichzelf (nu met nexium beter)
    -Oogleden zijn altijd rood (echt rode vlekken) en ogen altijd vies
    -Piepende ademhaling regelmatig
    -Zowel wakker als in slaap geluiden maken die lijken op piepende remmen (heel hard inademen, met gesloten luchtpijp idee).
    -Veel niesbuien
    -Vrij weinig zuigkracht, hij heeft echt een grote speen nodig om niet een uur over de voeding te doen omdat hij steeds in een diepe slaap valt.
    -Kan rugligging niet verdragen, alleen rechtop of op zijn buik. Anders is het krijsen,
    -Veel zuigbehoefte maar een speen en vingertop niet kunnen verdragen in zijn mondje, zijn duim wel maar die kan hij zelf nog niet vinden.

Hij krijgt al vanaf zijn geboorte comfort voeding.

Dit zijn zo even de dingen die ik mij kan bedenken wat mij opvalt. Kan maar zo dat er normale dingen tussen zitten, maar heb gewoon alles neergezet wat me op valt.
    Zowiezo zeggen de huisarts en op het cb dat hij verborgen reflux lijkt te hebben. Mijn dochter had dit ook en ik herken idd ook het wegslikken en krijssen erbij en het spugen.

Vandaag bij de spoedpoli geweest van de kinderarts hiervoor. Even heel kort wat hun conclusie is:

-Nexium is het beste medicijn bij reflux, dus ALS hij het al zou hebben dan helpt de nexium daartegen (heb nu een week nexium gegeven en behalve dat hij niet meer de flessen weigert van de misselijkheid en de ontlastng die zachter is geworden is er geen verschil te merken.

-Hij is volgens hun veel te veel aangekomen. Afgelopen donderdag bij het cb woog hij 4370 en vandaag bij de ka 4720 gram. Om dit te controleren ben ik net ook naar het cb geweest om daar was hij 4560 gram en dus 190 gram aangekomen in 1 week. 2 keer dezelfde weegschaal is betrouwbaarder toch?

-Alle klachten komen van het feit dat hij teveel voeding krijgt.
    De richtlijn is 150cc per kg en hij mag dus 6 keer 120cc.
    Echter kwam hij ineens elke 2 a 2,5 uur voor een voeding. Ik ben dus overgegaan op 5 keer 150 plus een minibeetje in de nacht die hij vraagt als hij last van maagzuur heeft. Hierop laat hij netjes ruim 4 uur tussen de voedingen zitten.
    Nu mag ik dus alleen nog maar 6 keer 120 geven.

Pima, maar wat heeft het teveel aan voeding van de afgelopen dagen te maken met de klachten die er al weken zijn en steeds erger worden?????

-Hun oplossing, minder eten geven en die 2 uur per voeding die ik moet overbruggen dat hij honger heeft moet ik met hem rondlopen in een draagzak (ja een draagzak, geen ergonomische) en hem een speen in zijn mond houden om hem rustig te houden. Goed vsan de speen gaat hij bijna altijd kokhalsen,.. lijkt nou echt erg fijn voor zo'n kleintje! Helemaal als hij schreeuwt om eten!

Maar goed... Ik ben dus geen steek verder. De klachten zijn er, worden echt dagelijks erger, ik krijg nauwelijks slaap, heb constant hoofdpijn en kan op dit moment alleen nog maar huilen.

Wat denken jullie als jullie dit zo lezen?
    Iemand enig idee waarom mijn mannetje zo verschikkelijk ontroostbaar is?
    En zo enorm krijst van de pijn..

2. pnirmal

pnirmal Niet meer actief

kiss sydroom

Dat schiet mij te binnen.

Hier vaak over gelezen.

Volgende adem in adem uit.

Probeer wel het advies te volgen even van de ka.

Wel proberen te rekken tussen de voedingen in geef zijn maag je de kans om leeg te geraken. Steeds eerder voeding geven lijkt me niet de oplossing het kan niet altijd honger zijn.

En met kleinere beetjes en meer per dag flessen spreid je het beter uit.

Heel veel sterkte in elk geval. En probeer het advies even op te volgen. Van de ka. Helpt het nog niet na een kleine week dan gewoon weer aan de bel trekken.

3. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Ja ik ga me er wel aan houden.. Maar het kan onmogelijk de klachten wegnemen omdat die er al waren voordat hij teveel dronk.

4. Peppie01

Peppie01 Actief lid

24 jan 2008
    124
    0
    0
    Wat zij de kinderarts over het KISS syndroom?

Ik zou als ik jou was een afspraak maken met een manueel therapeut.

je hebt hiervoor geen verwijzing nodig van een arts. Dus ik zou op de KISS site even zoeken naar een goede manueel therapeut in de buurt. Als het goed is kun je daar binnen 48 uur terecht.

5. ccwomen

ccwomen Fanatiek lid

11 okt 2008
    2.005
    0
    0
    de klachten komen mij heel bekend voor! (niet allemaal) maar mijn zoontje heeft verborgen reflux al vanaf de eerste week en hier al medicijnen voor sinds hij 2 weken oud is, na 3 maanden pepti gaan gebruiken voor kma en sindsdien heb ik een heeeeeel ander kind!!! En terwijl mijn ka ook zei dat het geen kma was, ben ik heeeel eigenwijs als ik ben toch met pepti begonnen omdat hij zn flessen gewoon ging weigeren in het weekend en sindsdien een ander kind! ka ook blij trouwens! haha

6. cyntje78

cyntje78 VIP lid

11 nov 2008
    6.297
    3
    0
    Genieten van ons ventje!
    Als de klachten er al waren vóórdat je hem 5 x 150 cc gaf dan lijkt het mij dat het niet daar aan ligt.

Is hij in verhouding langer verzadigd met 5 x 150 dan 6 x 120? Want 2 uur moeten rekken voor een fles is toch niet te doen??

Ik zou toch weer even een afspraak maken om hem eens goed na te laten kijken.... kiss, kma of iets anders lichamelijks? (pijn veroorzaakt onrust wat weer tot spugen kan leiden)

Ons ventje had namelijk een liesbreuk. En van de pijn werd hij onrustig waardoor hij ook ging spugen, in paniek, overstrekken en ontroostbaar was. K.a. dacht ook aan reflux dus Nexium gekregen. Hiermee werd het wel wat beter want het spugen van de onrust deed iig geen pijn meer.
    Uiteindelijk 1 maand na de liesbreukoperatie gestopt met de nexium omdat wij het vermoeden hadden dat alle ellende kwam door de liesbreuk. En dat klopte dus!

Oftewel... ze dachten te gemakkelijk en te snel aan reflux, gaven gemakkelijk medicijnen... maar de liesbreuk hebben we zelf moeten ontdekken terwijl hij notabene opgenomen was in het ziekenhuis op dat moment. De verpleegkundigen hebben toen hun ogen in hun zak gehad denk ik... want die liesbreuk was echt niet te missen zo groot!

Volg je eigen gevoel... laat je niet zomaar afschepen! Moeders hebben vaak het juiste gevoel!

7. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Ze hebben vanmorgen uitgebreid de liesjes gevoeld op zoek naar een goede ader om de hartslag te voelen.
    Liesbreuk hadden ze dan moeten ontdekken toch? Dus neem aan dat dat het niet is.

Ik zat zelf ook al te denken om heeeeel eigenwijs pepti of frisopep te halen.. Dan moet je gelijk het verschil kunnen merken toch?

KA gaf geen reactie op de KISS symptomeen, maar heb al contact gezocht met mijn manueel therapeut. Die belt mij straks terug (was op huisbezoek) en dan weet ik of hij ook KISS behandeld. Als dat zo is ga ik gelijk een afspraak maken. Kwaad kan het zowiezo niet. Anders op zoek naar een ander.

8. Peppie01

Peppie01 Actief lid

24 jan 2008
    124
    0
    0
    Op de KISS site staan genoeg therapeuten hihi.

Maar bij je eigen zou wel het prettig zijn.

Ik hoop voor je dat het KISS is, dit makkelijker te verhelpen dan reflux. Mijn moppie heeft 2 behandelingen gehad. En ik zie nu al resultaat.

9. cyntje78

cyntje78 VIP lid

11 nov 2008
    6.297
    3
    0
    Genieten van ons ventje!
    Liesbreuk is vooral zichtbaar/voelbaar als ze huilen (spanning op het buikje) want dat is het moment dat de darmpjes naar beneden worden gedrukt. Huilen van de honger -> pijn in de lies > nog harder/ontroostbaar huilen.... zo was bij ons het riedeltje iig.

Ik weet dat ze nooit zo happy zijn als je met het woord "osteopaat enz" komt. Ik heb het ook eens laten vallen, maar de k.a. praatte er gewoon overheen.
    Net zoals ik mijn vermoedde uitsprak dat ik dacht dat alles van de liesbreuk kwam. Ik kreeg gewoon geen antwoord en ze ging verder met haar werk. Fijn altijd zo'n kinderarts...

10. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Na de voeding 120+4 kwam hij maar moeilijk in slaap. Hj was onrustig en had echt honger. Gelukkig wel in slaap gevallen en nu slaapt hij nog. Maar ja, hij moet nog een uur tussen de voedingen dus hopelijk blijft hij slapen want ik zie het echt niet zitten om te rekken.. Maar ja..
    Hij heeft vanmorgen wel 1 fles geweigerd. Hij was misselijk en heeft toen flink gespuugd. Ook daarna wou hij nog niet drinken.

De liezen zijn alleen gevoeld tijdens heel heftig huilen. Hij huilt standaard als hij op zijn rug ligt.

Ik heb nu nog niks gehoord van de therapeut, maar dat ga ik zeker weten doen!

Maar voor nu heb ik voeding gehaald voor koemelkallergie. Ik hoop zooooo van harte dat dat helpt OF dat de therapeut KISS vaststelt en hij eraan behandeld kan worden. Als het alleen reflux is gaat het nog lastig worden met deze mening van de kinderartsen hier.

11. Charlie007

Charlie007 Niet meer actief

Ik denk combinatie van KMA en reflux..welke voeding ga je proberen?

Succes, C

12. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Ik zocht frisoPep, maar die hadden ze nergens. Dus nu maar de sterke variant gehaald met echt helemaaaal geen koemelkeiwitten geloof ik. Friso allergy care ofzo..

Net een flesje gehad. Hij moet een beetje wennen nog aan de dunne voeding. Ik had eerst een S speen gepakt maar toen kwam een oud probleem aan de orde. Na 15 minuten had hij 40cc gedronken en was in een diepe slaap gevallen.
    Dus de M speen erop en het drinken ging veel beter al blijft hij slaperig als hij eenmaal tijdens de fles in slaap valt.

Ben heeeel benieuwd hoe hij er op gaat reageren.

13. Caithlin79

Caithlin79 VIP lid

21 mei 2006
    6.208
    3
    38
    Ik geloof er persoonlijk niet zo in om een kindje minder melk te geven dan waar hij om vraagt. Het ene kind is het andere niet, en gewicht hoeft niet altijd zoveel te zeggen.
    M´n ene dochter was heel licht bij de geboorte (2750 gram) maar ze vrat echt als een bouwvakker ;) Adviezen van het CB maakten me heel onzeker, want ze mocht maar de helft hebben van wat ze dronk, maar ze had het gewoon nodig.
    Na een paar maanden trok het allemaal vanzelf weer recht.

Aangezien je ook zegt dat de klachten er al waren vóór hij naar 150 per fles ging, lijkt me het probleem daar niet te liggen en lijkt het erop dat je juist een extra probleem erbij hebt gekregen door voedingen te rekken van een hongerig kindje.

Maar goed, ik ben geen arts natuurlijk ;)

14. Vica86

Vica86 Niet meer actief

@Caitlinn, ik ben er zelf ook geen voorstander van. Nu doe ik het een paar dagen maar het gaat toch niet werken. Dan daarbij, als ik 6 keer 120 wil geven dan ben ik verplicht heb in de nacht te laten komen terwijl hij juist probeert om door te slapen.

Mijn dochter kreeg ook altijd teveel volgens het cb. En ondanks haar reflux deed ze het er goed op. Ze had het ook gewoon nodig.

Vince slaapt heerlijk sinds de fles met nieuwe voeding. Op zijn rug!!! Af en toe rekt hij wat uit maar verder ligt hij zo heerlijk tevreden. Nog geen gekke geluiden gemaakt enzo.
    Maar ja, kan allemaal toeval zijn he. Wellicht is hij zo moe van de onrustige dag.

15. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Nou hij heeft nog altijd niet gegilt. Huilt soms een beetje door krampjes maar dat is met 5 seconden weer weg. Hij heeft zelfs helemaal doorgeslapen vannacht!

(Wat mij gelijk een probleem geeft met de 6*120 voeding)

Ligt nu ook weer heerlijk te slapen!

Toch was hij echt niet tevreden na de 120+4 voedingen en omdat hij ook de nacht heeft overgeslagen heb ik 150+5 gegeven vanmorgen. Hij heeft er 20cc van laten staan. Volgens het cb mocht ik dat echt geven zodra hij de nacht niet meer zou drinken.

Tot nu toe lijkt hij supergoed op de voeding te reageren!

16. cyntje78

cyntje78 VIP lid

11 nov 2008
    6.297
    3
    0
    Genieten van ons ventje!
    Fijn!! Dus toch maar 5 x 150 geven :D

17. Peppie01

Peppie01 Actief lid

24 jan 2008
    124
    0
    0
    Nou dat is fijn om te horen meid :)

Het klink al een stuk beter.

Vind het wel raar dat ze alleen maar praten over de voeding.
    Mijn kleintje is geboren met 3740 gram en 12 weken verder is hij al 7 kilo. En dat alleen op borstvoeding. En dat kan ik moeilijk minder maken.

Ik vind dat een kind zelf moet bepalen hoeveel hij nodig heeft.

18. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Ja bij borstvoeding maakt het allemaal niks uit.

Maar ja, mijn zoontje is geboren met 4110 gram. Toen afgevallen, iets aangekomen, wederom afgevallen en een even stabiel gebleven met het gewicht. Vorige week bleek hij eindelijk goed aangekomen naar 4370 gram en gisteren was hij dus 4560 gram (weegschaal cb).
    Dus in 3,5 week zit hij 450 gram boven zijn geboortegewicht.. Snap niet dat ze uberhaupt er een probleem van kunnen maken ookal was hij 200 gram meer gegroeid. Hij heeft qua gewicht een moeilijke start gehad.

19. Peppie01

Peppie01 Actief lid

24 jan 2008
    124
    0
    0
    Ik vind dat ontzettend goed, ik zie het maar zo, als jezelf honger hebt ga je ook eten.
    En 200 gram is niet overdreven veel, het is nog maar een 3 weken oude baby.

20. Vica86

Vica86 Niet meer actief

Ja toch.. En als hij nou met regelmaat heel veel aankomt dan kunnen ze er wat van zeggen (al zou ik daarvoor nog mijn kind niet op een 'dieet' willen zetten). Maar kom op, 1 weging en hij moet spontaan minder drinken krijgen??

Het gaat nu zo goed dat ik denk ik straks al de kinderarts opbel. Laat ze maar een test doen voor koemelkallergie!

Wat vinden jullie? Of zou ik eerst het weekend afwachten?

Deel Deze Pagina