Mijn zoontje trekt zich sinds kort overal aan op en staat zo 10-15min aan tafel te spelen.Hij durft alleen niet zelf meer te gaan zitten dus gaat staan huilen.Ik help em nu dus telkens,hoe deed jullie kindje dat?Hoe lang duurde het voor wanneer hij/zei door had hoe weer te gaan zitten?
mijn kinderen konden meteen al zelf gaan ziten, maar veel kinderen hebben deze fase. Na een tijdje kunnen ze het zelf.
HIer heeft die fase ook ong 2 weken geduurd bij ieder kindje. melisa werd altijd heel boos dat ze niet wist hoe weer te zitten, dus hebben we haar een beetje geholpen met oefenen. Als ze wilde gaan zitten, ging ik naast haar zitten, en deed voor hoe ze het moest doen. Dus eerst een been buigen en op de knietje zetten, dan haar handje op de grond en dan tweede been. (of beide benen 1-voor-1 buigen en op de grond zetten terwijl ze zich aan tafel vasthoudt). En elke keer als het lukt prijzen. Op een dag zag ze het licht en wist ze hoe het moest
Milan kon meteen zelf weer gaan zitten, dus dat was geen probleem. Isabelle kon dat niet meteen en begon dus ook steeds te huilen als ze ergens stond (of soms liet ze zich gewoon omvallen ). Bij ons heeft het denk ik wel 6 weken geduurd voordat ze wel zelf kon gaan zitten (maar ze stond ook wel al heel vroeg, met 5,5 maand ongeveer, dus dat zal wel verschil maken).
Hier trekt ze zich nu ook sinds ruim 1 week overal op tot staan. Dit ging meteen erg goed. Ze kan ook best lang blijven staan (in de box, aan tafel) zonder te mopperen, maar ze gaat ook niet zitten. Dus vindt het wel lastig om te kijken of ze het nou kan! Soms valt ze weer op haar billen, maar dat is dan meer per ongeluk dan dat ze bewust wil gaan zitten. Ach, dat komt vanzelf wel en inderdaad een beetje voordoen/ helpen, dat werkt hier met meerdere dingen wel goed!
hahaha heel herkenbaar.. hier had de kleine dat ook. overal gaan staan voor 15 min en dan opeens hoor je piep geluidjess. zo van kom me helpeeeeee... dan moesten wij haar op de grond zetten zodat ze weer ergens anders kon gaan staan. het heeft ong 2 weken geduurd geloof ik en opeeens kon ze het zelf..
volgens mij 1,5 week ofzo .. hij bleef gewoon zo lang staan uit eindelijk een btj om zich heen kijkend en jengelen.. wat ik vaak deed was bij hem hurken, en mn hand aanreiken...die pakte hij met 1 handje en ging dan hurken en kon zo gaan zitten...na ene paar x had ie het door ...
hm ik zou blij zijn als de mijne ging huilen/mopperen voor hulp, hij laat zich nu gewoon achterover vallen en begint dan dus heel hard te huilen. Ik hoop dat hij snel door krijgt hoe het werkt.
bij de oudste ging dat meteen vanzelf, weet dat eigelijk niet meer.... bij de jongste ging het vrij snel, eerst liet hij zich hard op zijn billen vallen (deed geen pijn gelukkig door de luier!), nu nog steeds, maar wel meer door de knieen gezakt. Hij kan het overigs nu ook 'netjes' door helemaal door de knieen te gaan, maar laat zich ook nog wel af en toe gewoon op zn kontje vallen hahaha, gaat altijd wel goed gelukkig. dus tja, ze leren het zichzelf aan, maar hoe lang dat kan duren is verschillend lijkt me.
Mijn dochter heeft dat ook gehad. Als ze stond en ze wilde weer gaan zitten ging ze huilen omdat ze niet durfde. Dit heeft 2/3 weken geduurd en daarna ging ze zelf zitten
Oke nou ben dan benieuwd hoe lang het hier gaat duren.Vanochend zag ik dat ie zich op zijn kontje liet vallen,hij schrok er zelf van zo komisch en schattig!
Mijn dochter trekt zich overal op. En dan hurkt ze om speelgoed te pakken en dan staat ze vanzelf weer op. Ze kan weer zelf zitten en dan ligt ze weer op haar buik. Ze kan nog niet zelfstandig zitten.
Tycho kon ook niet eerst zelf gaan zitten. Hihi hij begon te huilen als hij weer eens stond en weer naar beneden wilde. Dan ging mamma heel braaf weer naar hem toe om te helpen. Zo nu en dan viel hij om of liet hij zich vallen. Dan was het ineens keihard brullen. geen idee hoe lang het heeft geduurd voordat hij zelf kon gaan zitten maar ineens lukte het hem zelf. Dus even doorbijten, het is een fase en dat gaan leren zitten dat komt echt! xxx