hoi hoi gekke vraag misschien,maar hoe werkt t nou precies met zo'n slaapzakje? ik heb er 2 liggen hier.1 zonder mouwen (van prenatal,met draakje "er was eens....") en een met afritsbare mouwen.die met afritsbare mouwen is iets dikker.er staat op beide 70cm (op t kaartje mt 56?) ze slaapt nu met een lakentje en een dekentje daarop (zo'n fleece ding). ze is niet zo erg klein qua formaat.55-56cm en weegt zo'n 4600/4700 gr.(schat ik,vanmiddag ff wegen weer).
Het is wel belangrijk dat als je een slaapzakje wilt gaan gebruiken dat het slaapzakje past! Ze mag er niet in kunnen kruipen. Dus goed opletten dat de armpjes redelijk goed aansluiten en er niet te veel ruimte is bij het nekje. Ik zou wel pas een slaapzak gaan gebruiken wanneer ze bv onder de dekens uitkruipt en ze het daardoor koud zou krijgen.
Ik ben voor Julia een slaapzakje gaan gebruiken toen ze steeds omhoog ging "kruipen/trappelen" in bed. Ze lag dan 'smorgens helemaal bovenin de hoekvan haar bedje, het heel erg koud te hebben zonder dekentjes! Heb eerst een slaapzakje met mouwtjes gedaan, maar ze is erg beweeglijk met haar armpjes en pikte dat dus niet Een slaapzakje zonder mouwtjes ging prima en sinds dat ze deze aanheeft slaapt ze spontaan ook door tot 8 uur 's morgens! Idd qua maat goed kijken wat netjes aansluit, zodat ze er niet met haar hoofdje doorheen kan schieten!
Ik zit met hetzelfde probleem, Ze slaapt nog niet met slaapzak maar ik wil het wel gaan doen omdat ze de dekentjes van zich aftrapt en helemaal naar boven trappelt. Moet ik dan nu een slaapzak met mouw doen of zonder mouw? Het is op haar kamer rond de 18 a 19 graden s,nachts moet ze ook nog een lakentje over zich heen hebben? Groetjes Aletta
ik gebruik de hele winter slaapzakjes,toen mijn zoontje nog net geboren was maat 70cm. zonder mauwen want dan kon hij wel gewoon bewegen. ik vind het ideaal,hij schopt zich niet meer bloot en kruipt ook niet naar boven. maat 70cm is goed hoor,het is ook lekker warm voor ze. ik heb er ookj een dekentje op liggen,niet te dik,maar ongeveer tot zijn middel. af en toe even voelen in het begin of hij het niet te warm heeft.
ze trappelt zichzelf idd omhoog als ze wakker wordt.soms ligt ze vannaf dr middel onder de dekens vandaan.... ze is nog nooit lager gekropen.altijd hoger. en dan tot dr middel nog n dekentje dus.en wat trek je dr aan in de slaapzak?toch geen broekje lijkt me?
Julia sliep eerst onder 2 dekentjes..sinds ze in haar slaapzak ligt heb ik 1 dekentje weg gehaald..zoda ze dus onder nog maar 1 dekentje ligt + haar slaapzak dan..
hier pyama dan slaapzakje zonder mouw...toen marit nog klein was (47 cm bij de geboorte) hebben we een hema slaapzak (daar hebben ze namelijk ook maatje 62 slaapzak, helaas niet kleiner!)gekocht. Marit daar in gedaan en de onderkant een het stukkje "riem"van haar badjasje, onderaan net iets onder haar voetjes doorhalen met grtote knup ervan maken zodat ze onmogelijk naar beneden kon kruipen! en dat werkte super! en daaroverheen dekentje dubbelgeslagen
Hier haar kleertjes, slaapzak zonder mouwen en laken en deken tot ongeveer haar middel. Ook met slaapzak trapt ze de dekens weg, maar dan heeft ze in ieder geval de slaapzak nog. Je moet inderdaad oplettem dat haar hoofd niet door de opening kan. Ik heb voor Eva de witte slaapzakjes van de Hema, maat 56 geloof ik, maar daar past ze nog maar net in, als ze zich strekt komen haar voeten tegen de onderkant aan. Ik heb ook een roze een maat groter gekocht en daar kan ze met haar hoofd net niet door, maar ze heeft onderin dus wel meer ruimte.
Claudia, als ze haar beentjes optrekt kan ze alsnog de slaapzak in, ik zou het risico niet durven nemen. Eva slaap nl. eigenlijk altijd met opgetrokken benen in de slaapzak.
Mijn manneke slaapt ook in een winterslaapzak mét mouwen mt 70, omdat hij zijn armpjes altijd boven de dekentjes heeft en vaak erg koude handjes en armpjes heeft. Op zijn kamertje is het ook erg koud. Daarover heeft hij nog 2 dekentjes (het is dus écht koud in zijn kamertje ). De onderkant stop je gewoon onderaan onder het matrasje. Zodat het vast ligt. Dan kan je kindje niet naar onder of naar boven kruipen. Je treft je kindje dan ook niet zo snel andersom in bed aan, vind ik een veiliger gevoel!
Ik kan de onderkant van het kleinste slaapzakje niet onder het matrasje stoppen, omdat het al aan de kleine kant is . Maar op deze leeftijd schuiven ze toch nog alleen naar boven. Eva heeft ook altijd koude handjes maar is verder goed warm, dan kan het geen kwaad. Ze slaapt ook goed.
ja bridgett heeft ook altijd koude handjes... maar is t niet erg warm dan als ze dr kleren gewoon aanheeft en de slaapzak en dekentjes?dus zoals normaal,maar dan extra de slaapzak....? ik heb in mn album n foto staan van die ik heb.die met mouwen is niet echt dun....
inkie die gebruik ik ook! als het gewoon een normale temp is op het slaapkamertje kan dat prima hoor! en dan is marit echt al een kacheltje vanzichzelf! tussen de 15 en 18 graden op het kamertje is prima hoor!
ook hier gebruik ik zo'n winterslaapzak met mouwen , pyama en daarbij nog 2 dekentjes..... en dan nog is zijn temp rond de 36,5 ..... klein kouwkleumpje (net zijn moeder ) overdag maar 1 dekentje extra, dan is het ietsje warmer in zijn kamertje. Ik heb vandaag een nieuwe gekocht in een grotere maat 110.... alvast voor in de zomer... lijkt me fijner dan alleen een dekentje aangezien we een gezellig woelwatertje in bed hebben.... liever een slaapzak aan dan koud zonder deken en weer tig keer wakker worden s nachts
ik doe geen broekje aan,word veels te warm,moet je echt goed op letten hoor,het is gevaarlijk als baby`s het te warm krijgen. beter iets te koud dan te warm!
ik heb t gisteravond voor t eerst gedaan.... ze had een rompertje aan zonder mouwen,pyamashirtje,sokjes en de slaapzak met mouwen (opgerold) en dan de deken tot halverwegen. ik heb dr vanmorgen gelijk dr temp. gemeten en ze was 37.3 (ze is qua temp.niet zo snel koud) ze had niet zulke koude handjes meer en gezichtje was ook warmer.... ik heb net ff een foto gemaakt van hoe ze er net bij lag (in me album,ik snap niethoe ik de foto hier zet) zo is t toch goed dan lijkt mij? ik ben bang dat een broekje erbij te warm is voor dr. ze heeft t dekentje altijd dubbel liggen....anders is te lang en te dun denk ik....