pfff...echt hulp nodig...maar niemand die me helpen kan/wilt

Discussion in 'De lounge' started by wwndyy, Jan 8, 2009.

Thread Status:
Not open for further replies.
  1. wwndyy

wwndyy Actief lid

Sep 15, 2008
    457
    0
    0
    Thuismama. De planning is wel dat ik weer ga leren
    Voorburg
    Heey meiden,

Na een hele tijd heb ik toch besloten om mijn verhaal hier neer te zetten.
    In de hoop dat er misschien mensen zijn die weten welke stappen ik moet bewandelen om te krijgen wat ik wil. En dat er misschien (wat ik niet hoop) meerdere meiden in dezelfde situatie zitten en elkaar hierin kunnen steunen. Want dat is in deze situatie denk ik toch echt wel nodig...
    Ik zal proberen mijn verhaal zo kort mogelijk te doen... :)

Mijn vriend trok bij mijn ouders en mij in...Vanwege omstandigeheden die er nu even niet toe doen moest hij dit huis verlaten...Ik ben met hem mee gegaan naar een vriendin van mij die woont onder t stichting perspektief dit is een stichting voor begeleid kamer wonen.
    In de tijd dat we hier zaten ben ik zwanger geraakt...1ste instantie waren we natuurlijk super blij...Maar de andere kant kunnen wij dit kindje wel een goede toekomst bieden als we onze eigen toekomst niet eens op orde hebben...Dit i.v.m geen woonruimte en inkomste hebben

Ik heb altijd gewerkt...De laatste baan was in het ziekenhuis in de keuken.
    Maar omdat het ziekenhuis hier in Delft op de schop gaat was die baan niet meer van belang... met de inkomsten ben ik bezig bij het cwi maar die zeggen dat ik weer bij mijn ouders moet intrekken wil ik hier recht op hebben...Ik heb dus besloten om dit te doen dus hopen dat de inkomste er nu wel naar zijn....Let wel dat ik liever werk maar niemand die me aanneemt i.v.m. me zwangerschap...:S

Nu heb ik dus geen inkomsten en mijn vriend ook niet...Die overigens wel druk met solliciteren is maar overal wordt tegen gewerkt...ivm de zogehete financiele crisis. Bouwbedrijven nemen niet zo snel meer mensen aan...:S

Nu ben ik dus met allerlei instanties hier in delft bezig...Denk aan het kwadraad,JIP (jongeren informatie punt),cwi,studerende moeders,woonbron en de gemeente...
    Ik wordt door al deze instanties van het kastje naar de muur gestuurd...
    De 1 zegt dat ik bij die instantie moet zijn en als ik naar die instantie gaat dan is het dat ze me niet verder kunnen helpen omdat er geen nood aan de man is...
    Terwijl de kinderkamer met 7 maanden klaar moet zijn...
    Hoe kan dit als ik niet eens een woning en inkomsten heb...?

Nu is mijn vraag of iemand weet welke wegen ik nog meer bewandelen kan...Want mijn hoofd loopt over en door mijn eigen vader is inmiddels al gevraagd of ik spijt heb van dit kindje die ik op de wereld gaat zetten

Ik hoop snel wat te lezen...want ik weet het niet meer :( :(

2. Elmo

Elmo Niet meer actief

Ow, wat een ontzettend lastige situatie zeg.

Kan je tijdelijk, voor je rust, niet bij familie intrekken? Dan heb je in elk geval een plek waar vandaan je de boel kan gaan regelen.

Heel veel succes de komende tijd.
    Ik hoop dat je gauw een stekkie hebt om samen met je vriend je kindje op kan laten groeien.

Elmo

3. Jeetje wat een heftig verhaal.
    Ik kan je zo 1,2,3 niet helpen. Maar wel een top: ga op je strepen staan, als ze je weer van het kastje naar de muur sturen. Ga er gewoon zitten en blijf zitten totdat ze met een oplossing komen. Zeg waar het op staat.

4. Dora en Boots

Dora en Boots Niet meer actief

Wat een vervelende situatie meid!

Zou idd ook bij familie of vrienden proberen om daar een plekje te krijgen, ook al is het maar voor even.
    Verder heb je toch wel recht op een uitkering o.i.d?

Dan komt er dus geld binnen en kun je misschien op zoek gaan naar particuliere verhuur.

In ieder geval veel succes en niet te veel stressen hoor!

5. Lisette28

Lisette28 Fanatiek lid

Feb 21, 2006
    1,439
    1
    0
    Delft
    Ik weet niet zo goed welke instanties je kunnen helpen in Delft maar ik kan je wel helpen aan wat tweedehands kleertjes als je dat wilt. Ook heb ik nog wel wat speelgoed over. (Ik woon ook in Delft).

PB me maar.
    Groetjes Lisette

6. goudje

goudje Lid

Jul 4, 2007
    52
    0
    0
    Wel een lastige situatie zeg.
    Hier in Gouda is een VBOK huis. Daar wonen ook meiden die nergens meer terecht kunnen. Sowieso kun je contact opnemen met de VBOK. Zij kunnen je hopelijk verder helpen...

Heel veel sterkte met alles he!

7. bosi333

bosi333 VIP lid

Aug 1, 2006
    37,267
    6,796
    113
  8. roshi

roshi VIP lid

May 8, 2006
    6,706
    0
    0
    directie secateresse
    den haag
    jeetje meis lastige situatie, ik kan je helaas geen tips geven maar wilde je even veel sterkte wensen

9. ruby28

ruby28 Fanatiek lid

Mar 10, 2007
    3,609
    0
    0
    moeder !!!
    brabant
    ik zou idd het fiom bellen,toen ik zwanger was zat ik in een soortgelijke situatie.was 20 had geen recht op een huis ed.

de fiom kan je helpen en je hebt zogenaamde jonge moeder huizen ik weet dat die in maastricht zitten en 1 in tilburg.maar dat is te ver voor jou.in rotterdam heeft een tienermoeder enkele jaren geleden ook een hulpinstantie opgezet maar ik weet niet meer hoe die heet.

www.debocht.nl zit in tilburg misschien weten hun wel instanties bij jou in de buurt.

succes ermee.

10. wwndyy

wwndyy Actief lid

Sep 15, 2008
    457
    0
    0
    Thuismama. De planning is wel dat ik weer ga leren
    Voorburg
    Hey meiden!

Bedankt voor jullie steun,tips en adviezen!
    Ik heb het emailadres van stichting mooi in Den Haag weten te vinden...Stichting Mooi valt onder het Fiom...

Ik ben erachter hoe de instantie heet van de tienermoeder in Rotterdam: "Steady".

Ik ga deze 2 instanties morgen even mailen...

Ik heb ook nog een site kunnen vinden http://www.bodemloos.com/tienermoeders/informatie.htm Hier staan ook veel instanties in.

Het is alleen lastig allemaal...Ik val niet meer onder de tienermoeders maar ook niet onder de volwassenen...Als dat was geweest had ik al een bijstandsuitkering aan kunnen vragen. (werd me verteld bij t cwi ) Ik wordt in het hokje jongeren geplaats... Hoewel ik dit wel ben vind ik het toch lastig allemaal... Ze weten duidelijk niet wat ze met me aan moeten. :S

11. Marieke1983

Marieke1983 Niet meer actief

lastige situatie idd!

voor jou is het idd het belangrijkste dat je een plek hebt waar je voorlopig kunt wonen en waar je je baby straks op de wereld kan zetten en kan verzorgen.

voor je vriend ben ik het met Bosi eens: er is echt wel werk, hij zal alles moeten aannemen wat hij kan krijgen. maar verhuizers, magazijn medewerkers of desnoods calcenter werk is er altijd! zeker in een grote stad als delft. en aangezien het een studentenstad is zal er wel veel horeca zijn dus daar zal ook wel werk inzitten.
    hij kan niet keuskeurig zijn nu.

veel sterkte!

12. lizab

lizab Fanatiek lid

May 7, 2007
    3,467
    1
    0
    planner kraamzorg
    Drenthe
    Wat voor werk zoekt je vriend?
    Ik werk voor een landelijke uitzendorganisatie, en kan iig eens in het systeem kijken wat er voor banen zijn.

13. Chipske

Chipske Fanatiek lid

Dec 13, 2008
    1,044
    0
    0
    wwndyy, fijn om te lezen dat je van verschillende dames hier bruikbare tips hebt gekregen.
    Ik kan hier helaas niets aan toevoegen maar wil je/jullie wel heel veel succes toewensen!

14. GhitaThakoerdin

GhitaThakoerdin Niet meer actief

he meid wat een lastige situatie voor je..
    wat ik me af vroeg is of je staat ingeschreven om een huurwoning te kunnen bemachtigen?
    tijdens het solliciteren kan je ook voor alle zekerheid naar een sociale dienst gaan en daar je verhaal uitleggen, en dat je geld nodig hebt om een woning te kunnen huren en je erop te kunnen inschrijven.. en wie weet kunnen zij je dan helpen aan werk! dat doen ze namelijk bij velen die een uitkering komen aanvragen, maar wel laten zien dat ze willen werken..

je bent al op de helft van je zwangerschap dus ik vindt het erg raar dat ze de noodzaak er niet van in zien.. alsof het normaal is dat je met 21 weer thuis gaat wonen, MET je vriend EN je kindje.. dat is wel van de zotte..
    je hoort een rustig plekje te hebben voor jezelf en je gezin.. laat het achterste van je tong maar eens zien hoor!

15. alecia

alecia Fanatiek lid

Oct 23, 2007
    2,295
    17
    38
    student
    drenthe
    hey meid, wat een lastige situatie, maar in de bouw zoeken heel veel mensen nog wel personeel, tenminste hier in drenthe.
    Mijn vriend werkt zelf ook in de bouw, is zelfs al een tijdje werkloos geweest door omstandigheden maar kon binnen 2 weken weer aan het werk bij een ander bedrijf, ik zal vandaag ff vragen aan me vriend of hij nog een bouwbedrijf weet die bij jou in de buurt ( delft ) nog personeel zoekt.

16. Dreamer83

Dreamer83 VIP lid

Apr 16, 2008
    10,390
    30
    48
    Ik heb zo'n soortgelijke situatie indirect meegemaakt en het enige wat er gedaan kon worden was terug naar de ouders.
    Geen recht op uitkering (bijstand pas vanaf 28 jaar)
    Geen recht op urgentie (je kan toch bij je ouders wonen?)

Ook jij kan nog gewoon solliciteren nu.
    Er zullen er weinig happig zijn, maar je kan maar net de goeie treffen!
    En voor je vriend zal er echt genoeg te krijgen zijn, al is het niet zn droombaan.

Sterkte met alles!

17. Hope1982

Hope1982 Bekend lid

Nov 13, 2008
    565
    0
    0
    Supermarkten hebben vaak personeel nodig, daar kan hij toch veel uren maken (aangezien die van 9 tot 9 geopend zijn kan hij het maximaal toegestane van de arbo werken). Ik denk dat dat toch minstens 1000 euro per maand moet opleveren. Verder kun je teruggaan naar je ouders. Sta je ingeshcreven? Punt is wel dat je en een inkomen moet hebben en kans moet maken op een woning.

Hoe dan ook, succes/sterkte ermee.

18. mam85

mam85 Fanatiek lid

Jul 3, 2007
    1,729
    0
    0
    mama!
    ik wil je heel veel suc6 wensen.. dat alles er snel wat leuker uit mag zien voor jullie

en even over die opmerking van je vader.. sorry maar persoonlijk vind ik het beetje flauw om zoiets te zeggen

tuurlijk het neemt een hoop zorgen in jullie situatie mee. maar ook dat komt allemaal goed ..

niet te hoge eisen stelen op dit moment denk ik..
    en misschien een baan zoeken in andere functie?
    soliciteren staat vrij...

ik hoop dat je fam (ouders) je een beetje steunen..

19. missyb

missyb Niet meer actief

Hoe oud ben je ? volgens mij kun je wel een bijstandsuitkering krijgen hoor 28 jaar? heb er nog nooit van gehoord ken wel mensen die jonger zijn die dit wel krijgen.

Verder idd alles aanemen bouw is nu niet zoveel werk meer maar wat te denken van een fabriek verdient met ploegendienst ook nog meer.

veel sterkte!

20. yinte

yinte Fanatiek lid

Jul 28, 2008
    4,513
    1
    0
    mama en huismanager
    omgeving breda
    ik ben blij te lezen dat er mensen zijn die bruikbare tips hebben voor haar. helemaal top dames! ik heb verder niet echt iets bruikbaars meer toe te voegen. buiten dat er misschien meer mensen zijn rond delft die wat babyspullen aan haar zouden kunnen/willen schenken?

Share This Page