Roca, wij zitten in hetzelfde schuitje als jullie namelijk dat bij mij alles goed is en dat de zwemmers bij mijn man slecht zijn. De gyn zei wel dat dit goed zaad is voor IVF. Wij zullen half februari onze intake krijgen voor IVF. Ik heb trouwens wel al gehoord dat dit wel positiever is voor de behandeling! Wij sturen trouwens na ieder bezoek aan het ziekenhuis een mail rond naar onze vriendenkring. Wij zijn hier best open in en het is ook fijn om mensen rond je te hebben die met je meeleven Ik denk als je al langer bezig bent dat een dagboek best zinvol is!
Hoi Mirjam Bij ons weet niemand dat we bezig zijn om zwanger te worden, en dus al helemaal niet dat we in de MMM zitten. Alleen op het werk heb ik het aan mijn teamhoofd en aan 2 collega's verteld. Voorlopig hebben we er nog geen behoefte aan om familie en vrienden op de hoogte te stellen. We fijn dat dat positiever is voor de behandeling. Op het eerste ook zag alles bij mij er goed uit, nu maar wachten op de rest van de uitslagen. Groetjes Roca
Hoi Hannah, Ja, hij had het goed gezien, maar niet durven hopen. Hij heeft de fertiliteitsarts telefonisch gesproken en hij alles duidelijk uitgelegd gekregen. Liefs, Roca
Ik heb in het ivf topic ook al even gereageerd. Ik ben echt blij voor je. Wat een verschil. Dit geeft niet alleen hoop voor jou, maar ik word er ook weer blij van. Ik hoop dat mijn vriend ook zo'n vooruitgang boekt met zijn zwemmers. Moet je nu zwemmers inleveren voor een proefopwerking? Of hoe gaat het nu verder?
Ik heb even geen idee hoe het nu verder gaat. Ik weet alleen dat ik maandag morgen terug moet naar het ziekenhuis voor nog een echo, om te kijken hoe groot mijn eitje nu is. En ik weer bloedprikken om te zien wanneer mijn eisprong volgende week is. Tevens krijgen we volgende week een semenonderzoek. Dus... weet niet of we ook al met IUI kunnen beginnen. Zal wel erg snel zijn, denk je niet? Tussen de 1e en 2e keer zaadonderzoek zaten 2 weken tussen. Bij de 1e keer hadden we 3 dagen geen sex gehad, bij de 2e keer 6 dagen niet. Dus... ik denk dat we minder sex moeten hebben, is beter voor de zaadjes, haha. In ieder geval niet meer zo vaak in de week vóór mijn vruchtbare periode, want anders blijft er in mijn vruchtbare periode niets meer over. Tenminste, zo is momenteel onze gedachte... Groetjes Roca
Echt goed nieuws! Zijn jullie ook bij Bax? (had ik al eerder gevraagd, maar nog geen antwoord gezien geloof ik ) Ik denk dat je bedoelt dat jullie volgende week een samenlevingstest hebben. Dat had ik nl ook. Een semenanalyse is nl gewoon een zaadonderzoek... Waarschijnlijk weten jullie volgende week alweer een stuk meer. Dan zijn er echo's gemaakt en ziet ze met de samenlevingstest of er nog levende zwemmers worden aangetroffen in jouw baarmoederslijm... Daarna zullen wel verdere stappen worden ondernomen. Misschien idd proefopwerking van zaad. Ze gaan dat het zaad bewerken en kijken of het idd geschikt blijkt voor IUI (dan moeten er na bewerking 1 miljoen goede zwemmers overblijven). Ik hoop dat alles nu lekker snel blijft gaan! Suc6 meid!
Hoi Elvira, Dank je wel voor je info. Wij zijn idd ook onder behandeling bij Bax, fijne arts. Ik bedoel idd de samenlevingstest die we gaan doen volgende week. Worden de volgende stappen in de volgende cyclus ondernomen denk je? Lijkt me namelijk niet dat ze en een samenlevingstest doen en een IUI in dezelfde vruchtbare periode. Dus we wachten gewoon af tot maandag. Hopelijk blijven er na bewerking genoeg goede cellen over voor IUI. Groetjes Roca
Nee, dat doen ze vast niet. IUI in deze cyclus. Eerst moeten alle onderzoeken afgerond worden, voordat ze een verder behandelplan maken. Ook zal er denk ik een proefopwerking plaatsvinden, zodat duidelijk hoeveel goede zaadjes overblijven voor eventueel iui. 2 weken is een korte tijd en dan zoveel verschil. Ik vind het eigenlijk wel hoopvol (maar dat is nergens op gebaseerd, behalve dan op mijn gevoel )
Nee, ik denk ook niet dat ze zo snel IUI gaan doen, zeker omdat we sommige uitslagen pas later krijgen. De uitslag van een uitstrijkje kon wel 2 a 3 weken duren. We gaan in ieder geval met een goed gevoel terug naar het ziekenhuis en we horen dan wel verder hoe en wat. We hadden ook niet zo'n verschil verwacht in zo'n korte tijd, maar uiteraard wel gehoopt. Groetjes Roca