raad gevraagd

Discussie in 'Baby en dreumes' gestart door toerist18, 11 okt 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. toerist18

toerist18 VIP lid

23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    ik maak babymutsjes met naam
    Nederland
    Sinds een paar dagen laat ons 15 maanden oude zoontje scheetjes, en z'n ontlasting is niet te harden (de geur) hij poept 2 keer per dag.
    En sinds gister is het ook dunner.
    Hij eet de ene keer met ons mee, dan weer een potje olvarit.
    Is dit erg? of moet ik de HA bellen?
    Hij heeft om 07.30 een poepbroek gehad, en nu 8.53 alweer :(

2. suusje

suusje VIP lid

7 okt 2005
    5.368
    0
    0
    Almere
    Hai

mijn zoontje poept meer dan 2 keer per dag hoor.. en jah stinkt ook, maar als hij een tandje krijgt dan extra zuur en dunnig natuurlijk en als het tandje door is dan wordt zijn poep weer normaler , maar nog wel meerdere keren per dag (stuk of 4 poepluiers)
    Misschien krijgt steven achterin een tandje of kiesje? zaklamp erbij en checkennnn :D Maar lijkt me niet iets om je zo zorgen om te maken denk ik. En niet zo veel bruine bonen geven ;)

3. toerist18

toerist18 VIP lid

23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    Nederland
    Ja kiezen krijgt hij wel, maar ik dacht meer dat het van de gewone melk kwam?
    Of kan dat niet? dat krijgt hij sinds zondag (heb langzaam afgebouwd).
    Die geur is echt erg.

4. susanne1979

susanne1979 Fanatiek lid

13 mei 2006
    3.799
    1
    0
    verzorgende
    Limburg
    Ik denk dat het inderdaad van de gewone melk komt. Daar moet zijn lichaam nog aan wennen denk ik.
    Het ene kindje kan wel meteen van de ene op de andere dag gewoon over op gewone melk (zoals Tim) en de andere niet.
    Dat hij nu vaker poept kan dus ook door de melk komen. Is anders van samenstelling dan de opvolgmelk.
    Verder zou het evt kunnen zijn dat hij gewoon weer kiezen krijgt of verkouden word.
    Zolang hij verder nergens last van heeft.. koorts etc. dan is er niets aan de hand en kan je gewoon even afwachten.
    Wie weet word hij wel verkouden ... er zijn genoeg redenen te bedenken.
    Vertrouw je het toch niet, dan gewoon de HA bellen hoor! Maar ik denk niet dat er wat aan de hand is.

5. chacha

chacha Fanatiek lid

20 jan 2006
    4.918
    0
    0
    Lynn poept standaard 2x op een dag.

En de laatste tijd soms vaker en is het ook dun en zuuuuuuuur....brrr. Er staan kiesjes op springen.

Lynn heeft toen ze 7 maandjes was een buikgriepvirus gehad. Toen had ze 7 a 8 poepluiers op een dag. Volgens de dokter was er geen reden tot bezorgdheid zolang ze goed dronk, niet spuugde en geen hoge koorts had.

Maar als jij het niet vertrouwd, moet je de HA bellen. Maar misschien moeten de darmpjes even wennen, maar ik denk dat de darmen al aardig wat gewend zijn op deze leeftijd hoor. Zeker als hij ook met de pot mee-eet

6. stamboom

stamboom Bekend lid

17 nov 2006
    657
    2
    18
    ziekenverzorgster
    spijkenisse
    Mensi: Dat van die gewone melk, dat heb ik ook gehoord dat ze daar flinke poepluiers van kunnen krijgen. Vandaar ook dat je ze er beter niet al te veel van kan geven (300-400 cc geloof ik)
    Kan nu zelf ook overgaan op gewone melk, maar zit me nog af te vragen hoe dat te doen: gewoon flesvoeding maken en daar een scheutje gewone melk bij doen, of ineens overgaan. Hoe hebben jullie dat gedaan?

7. toerist18

toerist18 VIP lid

23 okt 2005
    8.317
    1
    0
    Nederland
    Heb de Ha even gebeld, kan idd komen van het wennen aan de gewone (halfvolle) melk.
    Zolang hij geen diarree of koorts krijgt is er niks aan de hand.
    Ik heb Steven wel laten wenne, deed elke dag 30 cc meer melk en 30cc minder opvolgmelk erin.En dan 2 dagen achter elkaar en dan weer meer melk en minder opvolgmelk.
    Had zelf een schema gemaakt, en na 2 weken vond hij het goed.

8. stamboom

stamboom Bekend lid

17 nov 2006
    657
    2
    18
    ziekenverzorgster
    spijkenisse
    Gelukkig dat er verder niets aan de hand is met je ventje!

Deel Deze Pagina