terug naar neonatologie, laten zien.

Discussie in 'Prematuur' gestart door pietdebby, 2 okt 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. pietdebby

pietdebby Lid

23 apr 2007
    13
    0
    0
    verzorgende ig
    hallo allemaal.

ik ben benieuwd of jullie ook terug zijn geweest naar de afdeling om jullie kindje te laten zien. wij zijn in het begin een keer terug geweest, maar toen was ik in een of andere 'roes' ofzoiets en heb ik het niet zo bewust meegemaakt. ik was steeds bang dat ze zeiden, hij moet hier weer blijven. de belachelijkste dingen. de laatste tijd krijg ik steeds de behoefte om er toch weer naar toe te gaan. ik weet eigenlijk niet precies waarom. ja, het zijn toch de mensen die de eerste maanden dag in, dag uit voor hem hebben gezorgd. ik denk dat ik wil dat ze hem nog een keer vasthouden. aan de andere kant ben ik ook heel erg bezig om alles achter me te laten. het gaat nu zo goed. toch blijf ik dat gevoel houden. best lastig. is er iemand die dit herkent of ook terug is geweest.?
    groetjes debby.

2. Malaika

Malaika Fanatiek lid

27 aug 2006
    1.359
    0
    36
    Limburg
    Ik ben in juni na een controle bij de kinderarts teruggeweest. Het was een dubbel gevoel. Aan de ene kant vond ik het heerlijk om met m'n zoon te pronken en te laten zien hoe goed hij het doet. Aan de andere kant vond ik het moeilijk oim weer daar te zijn en heb ik later wel even gehuild. Maar al met al kijk ik er met een goed gevoel op terug en we gaan in december, na de volgende controle weer even langs de afdeling.
    De verpleging vind het ook leuk om te zien hoe het met de kindjes gaat, dan zien ze waar ze het allemaal voor doen!

3. mj24

mj24 Fanatiek lid

7 jun 2006
    4.321
    0
    0
    Amsterdam
    ik ben de verpleging inmeens dankbaar en ga altijd terug. heb ook net een taart gekocht om even langste brengen voor hun eerste verjaardag. ben ze ontzettend dankbaar voor de liefde die ze onze meiden gaven en de wijze waarop ze ons behandellen. heb dit overigens minder met de medium care. alleen met de IC neo

4. sonya one love

sonya one love Niet meer actief

ben ook terug geweest en ik moet zeggen dat ik erna flink heb gehuildt.
    vond de binnenkomst moeilijk..de gang, de reuk..de piepjes hoorde je op de gang..
    vond het erg emotioneel.
    de verpleging was erg blij om ons te zien..ze hebben uitgebreidt met chedella geknuffelt!
    we hebben nog een heele poos gepraat en ze vonden het erg mooi om te zien waar ze het allemaal voor doen!
    ik kon daarna thuis dit hoofdstuk ook echt afsluiten!

5. iniemienie

iniemienie Actief lid

23 feb 2006
    241
    0
    0
    Verzorgende in de thuiszorg
    Wij zijn ook na de controle van de KA terug gegaan om een kijkje te nemen. En idd, de geur, de piepjes....De verpleging van Nova was er toen niet dus hebben we haar aan anderen geshowt...Verder had ik het ook moeilijk die dag. Heb ook steeds gehuild.
    Nu zijn we nog steeds onder controle bij de KA hier in het ziekenhuis en wij gaan elke keer weer even terug naar de couveuse afdeling en elke keer als ik daar binnen loop krijg ik nog steeds een brok in mijn keel..... Maar als dan de verpleging steeds schrikt dat het echt NOVA is die ze zien dan ben ik echt weer blij! Daar hoeft ze nooit meer terug, heeeeeeeerlijk!

6. iniemienie

iniemienie Actief lid

23 feb 2006
    241
    0
    0
    Verzorgende in de thuiszorg
    Wij zijn ook na de controle van de KA terug gegaan om een kijkje te nemen. En idd, de geur, de piepjes....De verpleging van Nova was er toen niet dus hebben we haar aan anderen geshowt...Verder had ik het ook moeilijk die dag. Heb ook steeds gehuild.
    Nu zijn we nog steeds onder controle bij de KA hier in het ziekenhuis en wij gaan elke keer weer even terug naar de couveuse afdeling en elke keer als ik daar binnen loop krijg ik nog steeds een brok in mijn keel..... Maar als dan de verpleging steeds schrikt dat het echt NOVA is die ze zien dan ben ik echt weer blij! Daar hoeft ze nooit meer terug, heeeeeeeerlijk!

7. Dientje

Dientje Fanatiek lid

12 jan 2006
    4.674
    0
    0
    Noord-Holland
    Heel herkenbaar allemaal... wij zijn na de laatste controle in maart ook terug geweest en ik werd echt emotioneel.
    Alle herinneringen vlogen door mijn hoofd toen ik de geluiden hoorden en die geur daar rook.
    Het was wel leuk dat de mensen die hem verzorgde ook echt aanwezig waren.
    Ze zijn wel geschrokken van Thyron hoor hahaha.

8. Sureyya

Sureyya Fanatiek lid

30 jan 2007
    1.497
    0
    0
    verzorgende IG
    Rotterdam
    Ik ben ook terug geweest.
    De eerste keer was 6 weken na de uitgerekende datum.
    (op de ontwikkelingspoli in het Sophia)
    Dan ligt alles nog zo vers in je geheugen en dan ben je eigenlijk nog in het ritme van de piepjes en de bliepjes.

De tweede keer was 6 maanden na de uitgerekende datum, en toen moest ik wel weer even slikken toen ik het ziekenhuis in liep.
    Was zo'n raar gevoel, net of je weer bij je kind op bezoek gaat alleen is ze al lang en breed thuis.
    Was echt heel raar die tweede keer, alle herinneringen vliegen je om de nek, en dan heb je zo iets van doorlopen straks staan ze je allemaal aan de gapen.

Ons dochtertje is met een zwangerschapsduur van 26 en 1 dag geboren.

Groetjes,
    Claudia

9. Galadrose

Galadrose Lid

24 jan 2008
    39
    0
    0
    Medisch analist
    Wij zijn al wel terug geweest naar de couveuse afdeling waar hij de laatste 5 weken heeft gelegen. Dat was geweldig. Maar naar de NICU, waar hij de eerste 2,5 week is geweest ben ik nog niet geweest. Ik wacht eigenlijk op een oproep, geen idee wanneer ze hem willen zien, maar ik kan niet wachten, ben zo trots dat alles goed gaat!

10. Jade11

Jade11 Bekend lid

21 mrt 2008
    585
    0
    0
    mama
    brabant
    wij gaan binnenkort terug, ze moet over ong 4 weken op controle. gaan we meteen alle premature kleertjes die mila niet meer passen aan het ziekenhuis doneren, waren onze voorgangers ook zeer dankbaar dat we in het ziekenhuis ook gewoon konden lenen. (weet niet of dat in nl ook zo is, hier droeg ze in het ziekenhuis alleen kleding van het ziekenhuis zelf, mochten we daar lenen, en scheelde heel veel in kosten, want daar paste ze al niet meer in toen ze thuis kwam..)

Deel Deze Pagina