Na een periode van 'ik weet niet wat ik wil' ben ik eruit. Ik ga een thuis studie doen Doktersassistent. BBL bij het ROC schoot niet op... Maar, als ik zegmaar een maand of 3 bezig ben zou ik dan al in een praktijk kunnen gaan werken? Door mijn vooropleiding kan ik nml al best wat handelingen doen, spuiten, bloeddruk, hechtingen verwijderen etc... Want veel praktijken nemen geen BBL leerlingen aan....maar als ik iig maar al aan het studeren ben vind ik belangrijk, vandaar de keuze voor thuis studie. Heeft iemand tips om te solliciteren tijdens een thuis studie? want ik kan natuurlijk niet op vacatures reageren voor gediplomeerde....
Tja dat lijkt me lastig.. je bent dan namelijk net een stagaire natuurlijk.. op wat voor vacatures zou je dan willen reageren?
Zo heb jij het toch ook gedaan? had je gewoon op een vacature gereageerd? of gewoon een praktijk gebeld waar geen vacature was?
Gewoon reageren! Wel eerlijk zeggen dat je nog met opleiding bezig bent...maar dat je zeer gemotiveerd bent om het in de pratijk te leren!
Ik ben momenteel bezig met de opleiding voor doktersassistente via Capabel, maar wat ik merk dat in elk geval in deze regio (Noord NL) huisartsen en ziekenhuizen niet openstaan voor studenten die via een ander opleidingsinstituut komen dan een ROC. Ik kon ook heel moeilijk aan een plek komen, heb wel 100 sollicitaties verstuurd. Ik ben uiteindelijk aangenomen bij een praktijk die om de beurt een stagiaire neemt van de ROC en Capabel, maar ik heb dus pas later kunnen starten dan gepland. Ik heb ook ervaring als verzorgende IG, maar het hielp mij niks. Dus qua vinden van een stageplek heb ik niet echt een gouden tip, mijn tip is, als je nog kan, ga je opleiding doen via een ROC. Daar kan de BOL-variant al in twee jaar en dan helpen ze je ook nog met het vinden van een plek.
Maar met de BOL variant zit je dus de hele week op school en dat kan dus niet, ik moet ook kunnen werken erbij. Voor een BBL plek ben ik ook al lang bezig, ik zou in Februari bij het ROC kunnen starten maar dan moet ik wel bij een erkend leerbedrijf in dienst zijn, nou, forget it!!! of ze zitten al vol en doen pas weer in sept. 2011 leerlingen aannemen, of ze hebben er geen ruimte voor in de praktijk.....